Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Helen
#727934
Kleine Stijn krijgt bij ons voornamelijk barf en ook wat kvv. Hij weegt nu ongeveer 2.5 kg en is 18 weken oud. Als ik het kleine ding onbeperkt voer dan vreet hij rustig tussen de 250g en 300g per dag!!!!!!!!! :o  :o Echt waar. Tot hij tonnetje rond is...Toen we hem de eerste week hadden was hij nog niet zo voergericht. Maar Ziggy is een foodaholic en hij zag als snel dat zij helemaal gek werd van eten. Ik denk niet dat het daardoor komt hoor. Ze krijgen gescheiden te eten.
Maar goed. Hij is prachtig en actief en vooralsnog slank. Is het normaal dat een kitten zoveel eet? Of moet ik hem toch ietwat rantsoeneren?
Door Robian
#728206
Toen Roger en Pepper kitten waren (vr)aten ze ook behoorlijk wat.
Met zijn twee-en minimaal 500 gram per dag en ook nog eendagskuikens als toetje ::)

Roger wordt dit jaar 3 en Pepper is net 2 jaar geworden, en ik heb nog steeds het idee dat ik de hele dag aan het voeren ben.
Ze eten net zoveel als de honden :o Ondanks dit zijn ze mooi slank.

Ik zou Stijn gewoon in de gaten houden. Wordt hij te dik, minder geven.
Blijft hij mooi dan heeft hij die hoeveelheid voedsel waarschijnlijk nodig.
Door Helen
#728340
Aha, dank je. Die van jou zij ook zulke veelvraten. Zijn ze wel gecastreerd? Sinds Ziggy geholpen is moet zij nl op strikt dieet. Zij mag max 100g per dag en 1 a 2 x per week wat meer. Zodra ik daar iets overheen ga, komt ze teveel aan. Ik hoop dat ik Stijn lekker zo lang mogelijk zoveel kan voeren. Het is zo fijn dat hij gewoon lekker kan eten zoveel hij wil!!
Door *Robin*
#728418
Omdat het een kitten is zou ik hem ook lekker naar behoefte laten eten ;)
Als hij in de groei is heeft hij het idd misschien wel nodig :)
Door Robian
#728628
Helen schreef: Aha, dank je. Die van jou zij ook zulke veelvraten. Zijn ze wel gecastreerd? Sinds Ziggy geholpen is moet zij nl op strikt dieet. Zij mag max 100g per dag en 1 a 2 x per week wat meer. Zodra ik daar iets overheen ga, komt ze teveel aan. Ik hoop dat ik Stijn lekker zo lang mogelijk zoveel kan voeren. Het is zo fijn dat hij gewoon lekker kan eten zoveel hij wil!!
Biede heren zijn gecastreerd, gelukkig hoeven zij niet op dieet.
Het zijn twee Ragdolls en behoorlijk groot. De fokker had toen Roger kitten was voorspelt dat hij meer als 10 kilo zou gaan wegen :o.
Hij weegt nu circa 5 kilo en Pepper weegt een kilo-tje meer. Niets te dik dus.

Meisje van 13 jaar moet ik echter wel in de gaten houden. Die wordt ook snel te dik.
Maar nou ligt zij de hele dag in de mand te stinken terwijl de heren de kamer aan het herinrichten zijn ;D ;D ;D
Door Mevroi Kruim
#728750
Phew! Da's bij mij te lang geleden, dat weet ik niet meer, wat die ukken eten  ;)
Het klinkt als behoorlijk veel, maar als hij het er goed op doet zou ik hem lekker laten smikkelen. Hij wordt ook behoorlijk fors dacht ik dus hij kan wel wat gebruken.
Super dat he zo goed met hem gaat!
Door Helen
#728816
Het onbeperkt voer experiment wordt toch voortijdig afgekapt.  Ik voer hem nu iets minder dan 1 week onbeperkt en ik zie vandaag voor het eerst dat  hij toch een ietwat volleren buik krijgt. Verder vind ik eigenlijk ook dat hij nu meer slaapt dan vorige week. Hij is nog steeds heel speels, maar iets minder actief dan voor het onbeperkt voeren. Is ook wel te verwachten met zo'n buik vol eten ;D  Hij gaat dus toch wat op rantsoen. Hij eet nl echt voor 2 bij deze hoeveelheid.
Ik verzamel echt  beesten om mij heen met een onstilbare eetlust en bij deze staat Stijn dus ook op de lijst..
Door Mevroi Kruim
#728834
Achossie, arme Stijn  :-* op dieet!

Nee hoor, geintje, lijkt me de verstandigste weg. Voeren met je ogen weetjewel  :D

En wees blij met die kliko's, mutsen met eten, da's pas echt irritant!
Door Robian
#728974
Je hebt groot gelijk. Net zoals hiervoor al werd geschreven "voeren met je ogen".
Mutsen met eten is vervelend, maar hongerhalzen is ook niet altijd alles  ::)

Sta je bij de koelkast maaaauuuuwww, sta je bij het aanrecht maaaauuuuuwww, loop je naar de keuken maaaauuuuuwww.
Weet je wel hoe vaak je in de buurt van 1 van deze dingen komt  8)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door