Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door danou2004
#728582
Een tijdje terug had ik een vraag gesteld over pup en kvv.
Maar nu ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe het gaat als je bv alleen kvv compleet zou geven.Zonder echt te barfen.krijgen ze dan ook genoeg binnen qua voedingsstoffen of moet je echt aanvullen.Dit zou ik graag willen weten over pups en volwassen honden.
Door danou2004
#728596
Op dit moment smuldier compleet en dat wissel ik af met een enkele smaak van smuldier en pens en bv kippenekken en geitevlees.Danou is heel makkelijk over te zetten die eet bijna alles wel alleen bruno is nog maar 12 week en wil gewoon zeker weten dat hij genoeg voedings stoffen binnen krijgt om te groeien met alleen kvv. barf dat komt bij hem nog wel, hij is me nog veel en veel te gulzig.Misschien ook handig om een ander kvv compleet voer te geven bv rodi?
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#728618
Het woord zegt het inderdaad al, compleet is helemaal compleet.
Wel zou ik persoonlijk voor een pup ook gaan voor een merk waar gemalen botten inzitten en niet aleen een calciumsupplement, maar dat is persoonlijk.

En merken afwisselen kan nooit kwaad.
Verder kan je natuurlijk altijd wat toevoegen, het hoeft dus zeker niet, zoals een rauw eitje, een keertje vis, yoghurt, dat soort dingen.
Door danou2004
#728626
Pfewww dan ben ik dus wel goed bezig... ik ben echt een angsthaas soms hoor en wil alleen het beste voor mn dieren dus vandaar dat ik het gewoon  weer vraag. Nou ja beter een keer teveel dan 10 keer verkeerd toch?Maar eh alle tips zijn welkom hoor!
Door roefus
#728642
Compleet is compleet, afwisseling is altijd beter.
Maar ik begrijp niet goed waarom je Bruno niet kan laten barfen?
(of je voor 'zelf samenstellen' kiest, is natuurlijk je eigen keuze).
Maar omdat je het over zijn leeftijd hebt.
Lijkt me net een PRACHT-leeftijd om hem aan alles te laten wennen, leren kauwen enzovoorts.
Door danou2004
#728661
[quote="roefus"]
Compleet is compleet, afwisseling is altijd beter.
Maar ik begrijp niet goed waarom je Bruno niet kan laten barfen?
(of je voor 'zelf samenstellen' kiest, is natuurlijk je eigen keuze).
Maar omdat je het over zijn leeftijd hebt.
Lijkt me net een PRACHT-leeftijd om hem aan alles te laten wennen, leren kauwen enzovoorts.
[/quote]Dat gaat ook zeer zeker wel gebeuren maar omdat hij zo vreselijk wild is met eten en echt schrokt en niet kauwt wil ik het langzaam opbouwen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#728777
[quote="::>danou<::"]
Een tijdje terug had ik een vraag gesteld over pup en kvv.
Maar nu ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe het gaat als je bv alleen kvv compleet zou geven.Zonder echt te barfen.krijgen ze dan ook genoeg binnen qua voedingsstoffen of moet je echt aanvullen.Dit zou ik graag willen weten over pups en volwassen honden.
[/quote]

KVV compleet is net zo compleet als brok compleet. Je hond zal geen tekorten oplopen, maar je moet wel in ogenschouw houden dat commercieel compleet voer gemaakt wordt op basis van gemiddelden en dat het best kan zijn dat jouw hond van stof a meer en van stof b minder nodig heeft om helemaal heppie de peppie van te worden. Compleet barfen hoeft ook niet direct maar ik vind een maaltje vette vis, hapje groente, eitje, lekker vleesbotje in geen enkel menuutje mogen ontbreken en dus ook niet als je kvv compleet voert.
Door roefus
#728943
[quote="::>danou<::"]
Dat gaat ook zeer zeker wel gebeuren maar omdat hij zo vreselijk wild is met eten en echt schrokt en niet kauwt wil ik het langzaam opbouwen.
[/quote]

Misschien eens een halve kip proberen en kijken wat hij daarmee doet?
Dan leert-ie misschien om te kauwen, of anders karkasjes? (desnoods een keer pletten om te beginnen).
Door danou2004
#729601
[quote="roefus"]
Misschien eens een halve kip proberen en kijken wat hij daarmee doet?
Dan leert-ie misschien om te kauwen, of anders karkasjes? (desnoods een keer pletten om te beginnen).

[/quote]Ga het gewoon proberen, misschien is het wel gewoon een periode en gaat dat weer over
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door