Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door callas
#72844
Naast onze hondjes hebben we twee "Huis tuin en keuken "katten.
Onze rooie heet Klazien (ja, ja echt uut Zalk)
Af en en toe komt ze binnen voor wat brokjes. Dit is echter maar een handje vol per dag. Maar dat poezebeest is me dik!! :o Ze krijgt echt niets anders. Van ons dan he!
Ze komt geregeld thuis met vogels en muizen!
Ze laat ze mauwend zien en holt dan weer door het kattenluik naar buiten. Een echte natuurbarfer zou ik zeggen. Zou ze daar echt zo dik van worden??
Morgen krijg ik ( bevroren)graskippennekjes,maagjes,hartjes en karkassen. Ik zou zo denken dat dat bij Klazientje zo naar binnen floept. Ben heel benieuwd de eerste keer! Kan ik het eerst ook als tussendoortje geven?
Ik weet dat voeding bij katten nauw luistert maar leven b.v. boerderijkatten korter dan door gebrek aan taurine? ???
Veel van dit soort katten vangen zelf vers en barfen erop los. Die krijgen geen brokjes voorgeschotelt!
Oja, mijn andere kat heet pucky en doet een moord voor een stukkie soepvlees. Ben ook benieuwd wat hij er van bakt! Pucky heeft veel met zijn maagje lopen klooien de laatste jaren. Veel spugen e.d. Ik denk dat vers beter voor hem zou zijn:

groetjes: Callas
Gebruikersavatar
Door sylvia
#72859
Waarom zou een kat die zelf zijn eten vangt taurine tekort komen? Taurine zit in vlees en met name in hart,dus is ook in het prooidier met aanwezig,als taurine niet voorkwam in het prooidier zou de kat het niet nodig hebben of allang zijn uitgestorven daar brokken nog niet zo heel erg lang bestaan.
Als jouw kat de muizen en vogels thuis brengt eet hij ze dan ook op? Ik denk eerder dat jouw kat ergens aan tafel schuift er zijn zat mensen die de katten van de buren voeren,gewild of ongewild.
Door callas
#73124
100% zeker ben ik daar niet van maar als ik haar buiten zie, is ze altijd aan het loeren naar muizen bij de sloot.
De buren aan de linkerkant hebben 1 binnenkat, daar kan Klazien dus niet bij de voerbak. de buren aan de rechterkant hebben geen katten. Verder wonen de andere "buren" dusdanig ver weg, nee, zo ver gaat ze niet. ze is eigenlijk of aan het maffen of in de tuin/sloot te vinden.

Groet Callas
Gebruikersavatar
Door sylvia
#73126
Als je kat niet bij de buren kan mee eten (tijger van mij ging ook bij de buren binnen mee eten hoor ;D ) en ze eet vrij weinig thuis haalt ze of toch ergens eten vandaan of ze heeft misschien een iets langzaam werkende schildklier.De meeste katten die ook buiten komen zijn s'winters trouwens altijd dikker dan zomers
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door