Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door ulla
#727844
Er is lang over gedaan,maar met dit menu wil ik de eerste week starten.

Het is gebaseerd,op 0,6 % van het lichaamsgewicht,weinig ik weet het,maar er moet zelfs nog een paar kilo af.
Het gaat om een gecastreerde teef van 8 jaar,die ook nog een een knie operatie heeft ondergaan.

Hier komt het menu:

Maandag:
250 gram complete vis,sardines,of panharing
100 gram kalkoenfilet,daarbij iedere dag 75 gram gepureerde groenten,met wat yogurt en compleet ei,zeewier.
75 gram orgaan,zoals eendenhart,konijnenlever en nier,kippenhart,en lamspens.

Dinsdag:
250 gram kip met bot.
100 gram hertenvlees
groentenmix en orgaan zoals bij maandag.

Woensdag:
250 gram konijnenpoot,of ander deel van konijn.
100 gram paardenvlees
Groentenmix en orgaan zoals bij maandag.

Dondedag:
250 gram eendennek
100 gram rundvlees
Groentenmix en orgaan zoals bij maandag.

Vrijdag:
250 gram vis,sardines,panharing,of zalm.
100 gram kipfilet
Groentenmix en orgaan zoals bij maandag.

Zaterdag 250 gram lamsrib.
100 gram geitenvlees
Groentenmix en orgaan zoals bij maandag.

Zondag:
250 gram konijnennek.
100 gram lamsvlees
Groentenmix en organen zoals bij maandag.

Hopelijk is dit een beetje goed,er kan van soorten worden gewisseld,maar dit eet ze,haas en parelhoen is er ook,fazant krijg ik er niet in.
Van de organen ben ik even kwijt hoeveel lever belangrijk is.
Ik ben waarschijnlijk een muts,lees hier al drie maanden,en al die tijd krijgt ze kvv,in combinatie met Barfspul,nu heb ik eindelijk een menu durven maken.

Ik ben benieuwd of het oke is.
Door Lizzy
#728431
Qua percentages kom ik op:

36% vleesbot
35% vlees en vis (ik heb vis tot vlees/vis meegerekend omdat het percentage graat zo laag is)
15% orgaanvlees
15% groentes

De percentages zijn prima. De afwisseling is ronduit subliem :o! Wat een hoop diersoorten gebruik je zeg! Dat mag best minder hoor! (hoeft niet natuurlijk).

Of 0,6% van haar lichaamsgewicht een verantwoordelijk hoeveelheid is, dat weet ik niet. Mij lijkt het echt erg weinig. Moet ze snel gewicht verliezen?

Vind je het trouwens handig om elke dag zowel vleesbot als vlees als orgaanvlees als groente te voeren? Want dat mag wel, maar het hoeft beslist niet. Je mag ook bijv. 2 of 3 keer per week orgaanvlees geven. En bijv. 3 of 4 keer per week groente. En bijv. 3 of 4 keer spiervlees. Hoeft niet, als jij het zo makkelijk vindt: prima!

Ja, wat zal ik er verder van zeggen? Weg met dat versvlees want je hond krijgt een prachtmenu!
Door ulla
#728854
:)Fijn dat het in orde is,kan ik voor de rest van de honden,ook dit menu aanhouden,en die eten echt wel meer.

Roxanne woog twee jaar geleden 90 kilo,ik schrok erzelf van.
In die twee jaar heb ik er 11 vanaf weten te krijgen.
Minder dan die o.6 ga ik haar echt niet geven,en of het verantwoord is,tja dat is ook mijn twijfel.
Ik geef haar wel een vitaminen/mineralen complex van de Groene Os,zo eens in de drie dagen.Maar of dat alles is :-[
Ze mag nog wel een kilo of vier minder.

Dankzij de adressen op de vraag en aanbod op Barfplaats kan ik zo mooi variëren. ;)

Handig,haha,nee waarschijnlijk na een week zo niet meer,het is mijn aarzelende begin.
Ik zal er echt handigheid in moeten krijgen,maar het begin is er.
Ik mag nu dus iedere dag voor 7 honden klaarmaken,en ik doe het met plezier.

Mijn dank voor je reactie.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door