Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ElinevKa
#7271
Ik heb me toch iets geks,
allebei mijn honden krijgen bibi te eten,
zowel kip/rijst, lam/rijst, natuurmix en fyto.

nu hebben ze allebei (!) de afgelopen week dat als ze natuurmix  hebben gegeten, ze mega aan de dunne gaan (en echt tot aan midden in de nacht piepend bij de deur aan toe)..

heeft iemand daar ook last  van? zou het aan de partij
bibi kunnen liggen of zou ik me dingen inbeelden?

ik ben nu vanaf gisteren ze alleen kip of lam aan het geven om te kijken of het veel scheelt..
Door ElinevKa
#7276
Gelukkig en jammer... ;)
ik had gehoopt dat als het inderdaad aan 1 lichting
natuurmix lag( gehaald zaterdag 7/6) , het probleem van mijn zieke honden had opgelost. Beide honden hebben nl. OPEENS last
van diaree en misselijkheid..
en dat vind ik zo bizar..ik ben met ze naar de da geweest, en heb diarsanyl gekregen, maar dat is op en BOEM -ze hebben het direct terug..

nu moet ik verder spitten-alhoewel ik wel denk dat het er iets mee te maken heeft, ik ga ze eens een paar dagen alleen op kip of alleen op lam zetten..
Laatst gewijzigd door ElinevKa op di 17 jun 2003, 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roger
#7277
<<nu moet ik verder spitten-alhoewel ik wel denk dat het er iets mee te maken heeft, ik ga ze eens een paar dagen alleen op kip of alleen op lam zetten..<<



Als mijn honden diarree hebben , geef ik ze gewoon niks.

Diarree kan een natuurlijke manier van ontgiften zijn, en die mag niet gestopt worden met medicijnen.
Pas als ie meer dan 3 , 4 dagen aanhoud dan ga ik eerst met natuurlijke middelen proberen.

Heb een jonge hond ooit 5 dagen laten vasten, enfin hij deed het uit zichzelf, at niks, dronk wel water en maakte geen koorts.
Wel let ik op dat de hond voldoende blijft drinken en geen koorts maakt.

Gr.
Roger
Door ElinevKa
#7278
ik ben al langer dan een week bezig-bedenk me nu ook dat de bibi niet van afgelopen zaterdag is ,maar de week ervoor (7/6 dus)..

dus wel langer dan 4 dagen en dan vind ik het best met 2 honden, deze hitte en die ellende (vooral uitdroging)
en ik heb net geleerd dat vasten juist niet meer de oplossing is bij deze symptomen. Juist zelfde voer houden (dus niet nog meer veranderne aan een patroon) maar wat kleinere porties over de dag verdeeld.

zeker een jonge hond zou ik nooit laten vasten!
Door roger
#7279
>>zeker een jonge hond zou ik nooit laten vasten!>>

Cfr. natural rearing van JdBL. die ikzelf stukken hoger inschat dan bijvoorbeeld Billinghurst is vasten , minstens een halve dag per week en één volle dag per maand voor opgroeiende honden een must.

Ik heb bij de opgroei van mijn pup en jonge hond hier nooit negatieve ervaring mee gehad, dus ik zie niet in waarom een  gezonde hond niet kan of mag vasten.

Regelmatig vasten werkt reinigend op lever en nieren en is een héél natuurlijk iets.
Honden die nog héél dicht bij de natuur staan doen het zelfs automatisch.  
Door yalla
#7280
Gelukkig en jammer... ;)
ik had gehoopt dat als het inderdaad aan 1 lichting
natuurmix lag( gehaald zaterdag 7/6) , het probleem van mijn zieke honden had opgelost. Beide honden hebben nl. OPEENS last
van diaree en misselijkheid..
en dat vind ik zo bizar..ik ben met ze naar de da geweest, en heb diarsanyl gekregen, maar dat is op en BOEM -ze hebben het direct terug..

nu moet ik verder spitten-alhoewel ik wel denk dat het er iets mee te maken heeft, ik ga ze eens een paar dagen alleen op kip of alleen op lam zetten..
Tja, zoals Dorothy mij zei toen ik er laatst was: "Sommige mensen denken dat ze een zieke hond beter kunnen maken door een versvleesvoer en dat is natuurlijk niet waar". Eerlijk gezegd heb ik soms ook wel die neiging als er weer eens een cursist bij me komt die klaagt over last hier en daar bij haar hond. Standaard vraag ik dan wat de hond te eten krijgt en bijna standaard krijg ik dan als antwoord: brokken en standaard denk ik dan: dan is dat het probleem. Was het maar zo simpel.
Door Lizzy
#7281
ik ben al langer dan een week bezig-bedenk me nu ook dat de bibi niet van afgelopen zaterdag is ,maar de week ervoor (7/6 dus)..

dus wel langer dan 4 dagen en dan vind ik het best met 2 honden, deze hitte en die ellende (vooral uitdroging)
en ik heb net geleerd dat vasten juist niet meer de oplossing is bij deze symptomen. Juist zelfde voer houden (dus niet nog meer veranderne aan een patroon) maar wat kleinere porties over de dag verdeeld.

zeker een jonge hond zou ik nooit laten vasten!
Hoi Eline, is het ondenkbaar dat jouw honden een virusje hebben opgelopen? Soms dEnk je dat het aan het voer ligt en dan is dat niet het geval... Ik wist trouwens niet dat ze allebei ziek waren?! Wat een ellende zeg... Maar goed, verstandig om ze even geen Natuurmix te geven. Als je nu (over een tijdje) weer wel natuurmix geeft en ze gaan weer aan de slinger: dan moet je misschien Bibi even bellen? Of overstappen op een ander voer?

Groetjes, Lizzy
Door ElinevKa
#7282
>>zeker een jonge hond zou ik nooit laten vasten!>>

Cfr. natural rearing van JdBL. die ikzelf stukken hoger inschat dan bijvoorbeeld Billinghurst is vasten , minstens een halve dag per week en één volle dag per maand voor opgroeiende honden een must.

Ik heb bij de opgroei van mijn pup en jonge hond hier nooit negatieve ervaring mee gehad, dus ik zie niet in waarom een  gezonde hond niet kan of mag vasten.

Regelmatig vasten werkt reinigend op lever en nieren en is een héél natuurlijk iets.
Honden die nog héél dicht bij de natuur staan doen het zelfs automatisch.  
nee.. je hebt gelijk.. ik dacht dat je het over een zieke hond had.. ik heb het nog nooit gedaan, maar ken ook honden die eens in de zoveel tijd een dag geen eten krijgen.

Yalla, als ik mensen spreek die met klachten over hun hond aankomen heb ik ook heel sterk de missionarisneiging om direct te zeggen; probeer eerst eens volledige versvleesvoeding- welke dan ook-..
natuurlijk help je daar niet (altijd?) zieke honden mee- het is geen gouden berg die je kan beloven, maar ik denk dat een groot gedeelte van de klahcten bij honden wel opgelost kunnen worden met voer.

in dit geval dacht ik dat ik misschien een partij had waar net iets geks mee was, of dat bijv. te lang buiten de vriezer was geweest (zoiets..ik zeg ook maar wat)
ik heb 1 hond met de ziekte van Crohn en die balanceert dus heel vaak op een randje van ziek worden van voer of niet. Mijn andere hond is heel gezond en erg normaal (dacht ik)

En ja dus Lizzy, allereerst kreeg mijn crohn hond diaree (en het is nog niet helemaal over hoor) en toen opeens mijn golden met diaree (was na 2 dgn over) en dat slik en misselijkheidsverhaal, waarbij ik me opeens bedacht dat dit niet de eerste keer was.

Vooralsnog dacht ik dus aan het voer, maar de crohn hond is alweer bijna op zijn oude niveau..maar die golden blijft dus slikken en misselijk en planten grazen.

ik ben er dus inmiddels achter dat allebei mijn honden hele andere symptomen hebben, dus dan zou het gek zijn als het aan de natuurmix ligt.
Eerlijkheid gebiedt mij wel te vertellen dat ik ze de afgelopen paar dagen alleen maar bibi kip/rijst heb gegeven..gewoon uit voorzorg.

blijft gek!
:o
Door roger
#7283
<<.. ik dacht dat je het over een zieke hond had.. <<

Ja ook dan Eline, dat is ook een van haar basis regels : geef nooit eten aan een zieke hond.

Hoogstens veel drinken met honing  als versterking in het drinkwater.

Kijk eens naar wild life docu's wat zieke dieren doen !


Gr.
Roger.
Door Anna
#7284
Eline, veel beterschap voor je honden!  (Beetje laat, maar hier zijn ook geen problemen met de natuurmix.)    
Regelmatig vasten werkt reinigend op lever en nieren en is een héél natuurlijk iets.
Honden die nog héél dicht bij de natuur staan doen het zelfs automatisch.
Roger, bedoel je dat honden die dicht bij de natuur staan uit zichzelf regelmatig vasten, dus hun eten dan vrijwillig laten staan??
Of bedoel je dat deze honden als ze ziek zijn, niets willen eten, dus dat je ze dan eender wat mag voorschotelen en dat ze het niet zullen eten?
Dit laatste heeft mijn hond in elk geval ook.  Het is alweer een tijdje geleden (toen ze nog geen versvlees at), maar als ze een minder dagje had, weigerde ze eender welk voedsel.  Ik wist toen nog niet dat vasten op zo'n ogenblik juist goed is.  Gelukkig heb ik een slimme hond!  Maar als ze zich kiplekker voelt, laat ze haar eten NOOIT staan, hoor.  Enkel als ze het niet te vreten vindt (maar dat is nu dus ook niet meer het geval).  Ik wil dus wel graag weten wat je eigenlijk bedoelde.  Want als ik het goed begrijp, vasten jouw honden (die heel dicht bij de natuur staan?) toch ook alleen maar omdat jij dat zo voor hen bepaalt?  Zou anders wel rottig zijn.  Heb je net allerlei lekkers voor ze ontdooid, zeggen ze: vandaag eten we niet, hoor, Roger, doe maar terug in de vriezer, we moeten ff vasten.  (Hier horen een paar smilies bij, maar die doen het niet op deze comp.  Zal ze eens van buiten leren.)

Groetjes,

Anna.
Door ElinevKa
#7285
<<.. ik dacht dat je het over een zieke hond had.. <<

Ja ook dan Eline, dat is ook een van haar basis regels : geef nooit eten aan een zieke hond.

Hoogstens veel drinken met honing  als versterking in het drinkwater.

Kijk eens naar wild life docu's wat zieke dieren doen !


Gr.
Roger.
ik kan me voorstellen als je zo'n principe aanhangt, dat je ze dan te allen tijde kan laten vasten- ook als ze zich niet lekker voelen.
Ik ga daar  niet zomaar op over .
En het argument van kijk op wildlife vind ik ook niet stavend.

Mijn honden zijn zeker geen wildlife meer...er zijn wel meerdere instinctieve acties die onze 'geciviliseerde makkers' niet (meer) doen.
Bovendien is wildlife nogal verschillend. Wilde katten doen anders dan wolven.

maar goed..als het bij jou werkt.
Ik heb het nog niet gedaan en als ik van verschillende kanten (voornl. dierenartsen die mijn honden kennen)
hoor dat ik in mijn geval juist niet moet vasten doe ik dat zeker niet..als ie dan wil niet eten zal ik m niet dwingen, maar ik ga dat nu niet inzetten als ik m al niet goed vind...begrijp je wat ik bedoel?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door