Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door serradomar
#72821
even een kort vraagje: kan ik rauwe eieren eigenlijk ook door de groente/fruitmix gooien ? Of raden jullie dat af ? Ik weet niet of de honden de harde eierschilletjes waarderen en dacht dus dat het misschien wel makkelijk zou zijn om de eieren door de gftmix te mixen...of is dat niet zo goed ?

groetjes
marit
Door Helen
#72838
Hoi,

Ik geef ook regelmatig een eitjes door de GF-mix. Zonder schil. Ik voer voldoende botten dus de schil is voor mijn hond niet nodig. Ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen.

groejtes Helen
Door Jolly
#72842
Chasey krijgt elke woensdag een eigen legsel eitje ( dus met schil)
Er zijn er hier meer die eitjes door het voer doen of zo geven dus dat kan prima hoor, alas jij denkt dat je hodnen het ei liever zonder schaal/schil hebben dan doe je dat zonder en anders geef je elke hodn een ei en kijk je wat er mee gedaan word. ;D

TIP: doe dat wel buiten, kan soms heel smerig worden ;D :P
Door jeanne
#72860
Freule kreeg 1 keer in de week een heel rauw eitje, dat pakte ze voorzichtig uit haar bak, legde dat op de vloer, at eerst de rest op, om als laatste het eitje te kraken.
Was altijd een mooi gezicht :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#72879
Misschien dat het per keukenmachine verschilt, maar in die van mij blijven de eierschaalstukjes vrij groot (0,5cm) en die zijn toch wat scherp. Daarom scheid ik de eieren smorgens al en laat de schalen de hele dag drogen. Die maal ik dan apart in de koffiemolen, dan wordt het poeder.

En zo blijf je leuk bezig ;D
Door K@rin
#72891
Bij mij lopen ze elke dag mee naar het kippenhok, in de hoop op een vers eitjes.
Ze krijgen 2x per week allemaal een lekker vers eitje, zo uit het nest :D
Alles gaat op en de volgende dag zie je dan de gebroken schilletjes weer terug in hun drol ..... ;D ;D
Door Lizzy
#72896
Nou, ik weet niet of je dat nou met schil en al moet mengen, maar ik geef 2 maal per week een ei met schil aan mijn honden en ze vinden dat heerlijk. Moet zeggen dat ik nog nooit schilletjes terug heb gezien in hun ontlasting.
Groetjes, Lizzy
Door 202spots
#72908
Wanneer ik de ei door de groentemix geef,dan is het ei zonder schaal..
Wanneer ik 'n heel ei geef(buiten) dan moet ik eerst 'n krakkie maken,dan bijten ze heel zacht de schaal in 2en en dan likken ze het ei uit de schaal. 8)
Ze eten nooit de schaal op :-\
(Ik geef 3-4 eieren per week)
Door Lizzy
#72924
Grappig Dory, hier eet Brutus zijn schaal altijd op, Whoofer soms en Pinkel helemaal soms. En Brutus is zo'n opportunist dat hij ook de schillen van Whoofer en Pinkel opvreet ;D. Maar het is toch leuk om te lezen hoe verschillend honden omgaan met een rauw ei!
Door Jolly
#72950
chaseu komt idd ook even bij het legnest van de kippe staan als ik de eieren eruit haal en meetsal op de woensdag kirjgt hij ene eitje, die neemt hij heel voorzichtig aan , loopt nnaar zijn arena en dan klap laat tie hem vallen dan vret tie hem op, schil enal ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door