Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#728008
Dag, ik heb mijn hond 1,5 week geleden overgezet van brokken naar vers vlees om te kijken of mijn hond daar (nog) beter op gaat en heb nu 2 vragen:

- de overstap is probleemloos gegaan, maar tot nu toe merk ik geen enkel verschil. Wat is jullie ervaring qua tijdsduur ? Moet ik denken aan 3 weken, 3 maanden ... ?

- ik wil zelf groenten- en fruitmixen voor 'em gaan maken. Had daartoe een blender geleend (Krups), maar die pakt 't alleen als er heel veel water aan wordt toegevoegd en dan wordt de mix zo dun als water  :'( Ik had er div soorten bladgroenten met wat yoghurt in gedaan en daar doet ie dan niks mee. Weet iemand een aanrader ? Ik wil het liefste een blender waar ik div groenten in kan gooien en die dan alles hakt/mixed tot puree. Een staafmixer is 't alternatief maar vind ik minder makkelijk omdat ik er dan bij moet blijven staan. Een mixding aanzetten en in de tussentijd iets anders gaan doen heeft m'n voorkeur  :) En bovendien kan ik met een blender ook nog vruchtensappen voor mijzelf maken  ;)

Met vrgr
Michelle
Door K&D
#728070
Het hoeft niet, dat je veel verschil ziet. De ene hond ontgift heel erg, en de andere amper. Die van ons hadden vliezen om de drol, daar zag ik het aan. En wat prut in de oogjes.
Het kan een aantal weken/maanden duren voor je verschil in o.a. vacht (glans, voller, minder verharen)of  bespiering (steviger) ziet.
Fijn dat het zo soepeltjes gaat! :)
Op http://www.barfclub.nl/index.php?option ... &Itemid=47 kun je zien hoe het maken van een groentemix in elkaar zit.
Op Barfclub kun je ook nog meer info lezen.
#728361
het ontgiften verschilt denk ik ook hoe lang je hond brokken heeft gehad. mijn ene hond had bijna 6 jaar op brokken geleeft en hield geen vacht meer over in de ontgiftingsfase. ze zag er niet uit. durfde bijna niet te vertellen dat ik overgegaan was op Barf want reklame maakte ze er niet voor (nu wel trouwens). mijn andere hond die 'maar' 3 jaar die brokkentroep heeft gegeten ging zonder ontgiftingsverschijnselen over op Barf.
Door Golum
#728376
Gollum is overgegaan dat ze een maand of 3 was, ze heeft een weekje diarree gehad en daarna was het over. Omdat ze zo jong was heb ik weinig vergelijkingsmateriaal, maar nu na 3 maanden zie ik duidelijk dat ze gespierder is dan haar zusje (woont vlakbij ons) en ze heeft een supervacht! Haar drolletjes zijn ook mooi compact en klein, haar zus draait nog steeds koeienvlaaien op brokken  :D
En qua groentenprutje zou ik ook voor een blender gaan, ik heb een staafmixer maar dat is niks, kost veel moeite en je moet er bij blijven staan idd. Gollum lust haar groenteprutje pas als ik er wat biogarde of een eitje doorheen heb geprakt, wat lever o.i.d erdoorheen werkt ook, maar van de combi groente en vlees kunnen ze weer lekkere scheetjes produceren  :D
Succes!
#729359
Hoi, Dank voor jullie reacties, leuk om te lezen hoe 't bij anderen is gegaan/gaat. Lex lijkt iets vrolijker en iets minder moe te worden maar dat kan ook toeval zijn. Ben benieuwd. Hij heeft een kleine twee jaar op brokken gestaan en voor die tijd (straathond) zal het niet veel soeps geweest zijn. Ik ben van brok naar vlees overgestapt omdat ie snel moe is en 't hele jaar door giga-verhaard.

Ben dr inmiddels achter (via de zoekfunctie) dat ik niet de enige ben die aan het klooien is met blenders en staafmixers  ;D Ben na wat wikken en wegen voor een Braun staafmixer gegaan, eentje compleet met bak en deksel. Het enige nadeel dat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat je de aan/uitknop moet vasthouden wat ik vrij onhandig vind, maar voor de rest lijkt 'ie OK.
Door cylke
#729368
Chelsey heeft 2jaar op brokken gestaan, en ik dacht ook dat er geen verschillen waren...
Maar normaal gezien is haar vacht helemaam ruw na de loopsheid, en nu is ze simpelweg zacht gebleven, mooi glanzend en dikker...heb ik vandaag pas ontdekt hoor  :D
Ik maak de mixjes met m'n staafmixer, en ja, inderdaad moet ik er water of zo bij kwakken voor hij zich door de worteltjes heen werkt  ::)
Door mirjam_dc
#731694
Minder drinken is volkomen normaal; er zit immers veel vocht in de kvv die je nu geeft (zeker vergeleken met een droge brok). Mijn hond (half barf-half kvv) drinkt ook bijna niet maar plast wel degelijk ;D
Als we op bezoek zijn is het eerste wat mensen vaak doen water voor de hond klaarzetten, waar hij dan vervolgens - ondankbare hond ::) - niet naar omkijkt!
Kortom, absoluut niets om je druk om te maken!
#731941
Onze kerel heeft na 10 jaar de brokken ook de deur uit gegooid en krijgt al een paar weken BARf en gaat geweldig.
Hij is meer opgeleefd en vrolijker, zijn tandsteen is bijna weg op de kiezen, hij stinkt niet meer uit zijn mond, hij verhaard haast niet meer, de vacht glanst meer dan tevoren en zijn bespiering is voller geworden en een flinke paar kilo's gegroeid !!!!
Hij heeft wel na 3 weken wat last gehad van veel likken aan zijn poten in verband met de ontgifting, zo erg dat hij mank liep met de achterpoten door de zweren maar gewoon vol blijven houden en het is nu alweer helemaal voorbij.
We genieten er gewoon van om hem te zien smullen van zijn maaltijd in volle teugen, iets wat hij op brokken nimmer deed.
Ik ben blij dat we overgestapt zijn ;)
#732205
De laatste paar dagen poept mn hond wat onregelmatiger (voorheen standaard 1 nette drol per dag en nu soms 1x en soms 2x per dag) en de ene keer zit ie flink te persen op slechts 1 of 2 keuteltjes en de andere keer gaat weer normaal. Hij is nog niet heel geleden ontwormd, dus dat kan t niet zijn.
Heeft iemand een idee ? Kan dit nog liggen aan de overstap van brok naar vv ? Hij staat nu 2,5 week op vv
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door