Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Ivonne
#72828
kweeniehoor maar het lijkt hier gewoon ook niet op te houden.....

Ik ontdek zojuist bij Bas twee bulten; de ene bult/knobbel zit aan de onderkant van zijn ribbenboog/buik en voelt als een "breukje" (jeweetwel soort van navelbreuk) maar ik weet natuurlijk niet of dat ook echt zo is.
En ik voelde er nog een aan de zijkant van zijn ribben, deze is vrij groot en lijkt los te zitten ??? ???

Nah, ik word er een beetje moe van, zodra je hier denkt dat "alles" gezond is, staat het volgende weer op de stoep.

Als iemand enig idee heeft wat dit kan zijn dan hoor ik het graag en verder hou ik het ff in de gaten (hoewel de kans groot is dat ik deze week de DA maar ga bezoeken :().
Door qyan
#72834
is het geen insectenbeet ???

wel toevallig, qyan heeft sinds gister ook een knoert van een bult aan de zijkant van zijn ribbenkast.
aangezien er weer allemaal beestjes vliegen in het bos die ook steken >:( ga ik er voor mijn eigen gemoedsrust maar ff vanuit dat dat het is.
tenzij het te lang gaat duren natuurlijk.
qyan had het vorig jaar, ook een insectenbeet, en dat duurde 2 weken eer het ging slinken.
dus ik kijk het 2 weken aan.

maar insectenbeet zou kunnen natuurlijk ;)
Door qyan
#72841
Helen schreef: Prikken insecten Bas door al dat haar heen?
:-[idd, das waar, bas heeft natuurlijk wel heeeeeeeel veel haar
Door crutz
#72843
niet onlangs ergens voor geent ???

Ace had ook van zn pijnstillende injectie na een blessure een bindweefsel bobbeltje opgelopen, die zat inderdaad ook los,
heb hem uiteindelijk toch weg laten halen (zie in de bar onder makkelijke DA) omdat het me niet zinde, maar bleek inderdaad een bindweefsel bobbeltje
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#72848
nee, Bas is niet geent geweest; de bult aan de zijkant van zijn ribbenkast zou wat mij betreft OF van een insect kunnen zijn (jajajaja, ook bij Bas lukt dat) OF hij heeft afgelopen zondag een opdonder gehad tijdens de Barfwandeling. Die plek maak ik me niet zo druk over eigenlijk nu ik er wat langer over na heb gedacht.

De bult onder zijn buik (ter hoogte van het einde van zijn borstbeen) vind ik vervelender, het is net een behoorlijke knikker... en deze kan ik dus niet verklaren. Als ik eraan zit te voelen dan reageert Bas daar wel op, het voelt dus blijkbaar niet fijn.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#72849
Mijn dobermanreu kreeg als hij zich ergens gestoten had ook bulten, de eerste keer vloog ik in paniek naar de DA. Zo'n bult kon wel een doorsnee hebben van 6 cm en er flink dik opliggen en dan denk je natuurlijk meteen het ergste. Het bleek gewoon een bloeduitstorting te zijn. Bas en Quan hebben zich misschien gestoten?
Door Lupa
#72852
de ene klinkt als zijn navel, dat komt in me op.
de andere als mischien een vetbult?
Laatst gewijzigd door Lupa op di 30 mar 2004, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door margreet
#72853
Nick had vorig jaar op precies dezelfde plek(denk ik) ook een flinke bult,de da zei dat het een vetbult was en idd na twee weken was hij helemaal weer weg.
Dus Yvonne kijk het even aan en anders toch maar even langs de da :-\
Gebruikersavatar
Door Nitus
#72854
Heeft Bas eergisteren wild gespeeld? door struiken gerend oid, las ook iets over prikkeldraad bij de fotosite?
Als de huid niet kapot is, kan het idd een insectenbeet zijn, of een blauwe plek. Ik gaf mijn teefje dan altijd Arnica Montana D6 en dan was die bult binnen een paar dagen weg. Zij kreeg weleens zo'n bult als ze heel wild met Nitus had gespeeld. Ik zou het nog even aankijken, hou het in de gaten of het niet groter word en of de hond geen pijn heeft. Sterkte.
Laatst gewijzigd door Nitus op di 30 mar 2004, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#72941
Ik vind bulten ook drie keer nix en ga eigenlijk altijd even bij de DA langs.... Want het is altijd moeilijk om te bepalen wat het is........
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 30 mar 2004, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#72978
oke, ik hou ze gewoon in de gaten; die aan de zijkant zal wel een soort van bloeduitstorting zijn..... Bas is aardig "tekeer" gegaan afgelopen zondag :o ;D

die andere bult, tja, ..... dat wordt denk ik een bezoekje DA maar ik kijk het aan tot het eind van de week....
Door Truus
#72979
Gedver Ivonne, het houdt ook niet op he :(.
Bas is inderdaad wel tekeer gegaan Ja, je moest toch met Moby naar de D.A.?
Dan zou ik er even naar laten kijken hoor.
Voor alle zekerheid dan he en...vraag gelijk een knipkaart ;) Dit is niet leuk!
Sterkte :-*
Door qyan
#73470
yvonne, weet je al wat meer over die bulten?
zijn ze al weg, kleiner, groter, al bij de DA geweest ???

gr wendy
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#73554
de bult aan zijn zijkant is al aan het krimpen, het lijkt erop dat ie idd door een of ander insect gebeten is geweest.

De bult onder zijn ribbenkast is nog hetzelfde; ik vind het maar een raar hard dingetje die niet los zit ???
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door