Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ZsaZSa
#725164
Ik weet wel dat jullie niet blij zullen zijn met mijn vraag :( Maar ik stel hem toch :o
ZsaZsa eet altijd Carnibest en heel soms Rodi of Duck.
Maar soms ontkom ik er niet aan dat het heel lastig is en wil ik een brok geven :-[ :P.
Ik heb de Orijen gekocht (70% vlees/vis en 0% granen), maar mijn vraag is zijn er meer merken brokken die GEEN granen in hun brok stoppen.
Als we opvakantie gaan met de caravan, dan vind ik het ook makkelijk dat ze de reis-dagen gewoon een brok eet en daarna kan ik dan weer gewoon boodschappen doen.
Ze is wel eens bij iemand anders en die een brok geven het makkelijkst vinden (en niet VIES ;D).
Dus ik doe daar niet te spastisch over, wij eten ook niet iedere dag even gezond :o :-[
Door K@rin
#726325
zelf voer ik het grootste gedeelte Carnibest, maar ook een heel klein gedeelte brok
http://www.platinum-food.com/

er zit wel een beetje graan in, maar verder vind ik de samenstelling niet verkeerd en mijn honden doen het er prima op en eten het heel erg graag.
Het is in Nederland niet te koop, maar via www.futterfreund.de te bestellen en is dan inclusief verzendkosten, velen malen goedkoper dan Orijen.

De samenstelling is: (in het Duits)

PLATINUM Natural Food Alleinfuttermittel für Hunde ist eine einzigartige Hundetrockennahrung aus 70% Hähnchenfrischfleisch - unvergleichbar in Geschmack, Akzeptanz und Nährstoffqualität. Komplette Hähnchenteile werden im eigenen Saft mit Reis, Mais* und Fruchtbestandteilen gekocht und vorsichtig getrocknet. Vitamine, Fette und Öle werden bei Raumtemperatur beigemischt. Wertvolle Kräuter unterstützen den Stoffwechsel.

Inhaltstoffe:
Rohprotein 26%, Rohfett 16%, Rohasche 6,9%, Rohfaser 2%,Calcium 1,5%, Phosphor 1,0%, Feuchtigkeit (Fleischsaftkonzentrat vom Frischfleisch) 18%.

Zusammensetzung:
Frisches Hähnchenfleisch (70%), Reis, Hähnchenfett, Mais*, Geflügelfleischmehl, Maismehl, hydrolisiertes Geflügelfleisch, Rübenmelasseschnitzel, Apfel (getrocknet), Lachsöl, kaltgepresstes Leinsamenöl, kaltgepresstes Olivenöl, Grünlippmuschel-Extrakt, Mariendistelsamen, Fenchelpulver, Sarsaparillewurzel, Sellerie, Artischocke, Kapuzinerkresse, Kamille, Löwenzahn, Enzianpulver, Yucca, Kaliumchlorid.

Zusatzstoffe pro kg:
Vitamin A 10.000 I.E., Vitamin D3 1.600 I.E., Vitamin E (alpha Tocopherolacetat) 100 mg, Vitamin K1 2 mg, Vitamin B1 3 mg, Vitamin B2 5 mg, Vitamin B6 3 mg, Vitamin B12 40 mcg, Nikotinsäure 20 mg, Calciumpanthotenat 10 mg, Biotin 160 mcg, Folsäure 300 mcg, Cholinchlorid 500 mg, Eisen(II) sulfat-Monohydrat 75 mg, Manganoxid 90 mg, Kobaltsulfat-Heptahydrat 1 mg, Kaliumjodid 4 mg, Natriumselenit 0,3 mg. Konserviert mit natürlichem Kalium­sorbat. Mit Antioxidantien auf Vitaminbasis: stark tocopherolhaltige Extrakte natürlichen Ursprungs.

Door K&D
#727188
Ik kan je niet helpen. Als we eens wat langer weggaan gaat er wat diepgevroren spul mee, goed ingepakt, in een koeltas met koelelementen. Dat gaat een dag of 3 prima. Dat het dan wat harder stinkt vinden de hondjes niet zo erg. :P
Door tieneke
#727624
Er zijn geen goede brokken,alles valt bij mij onder bagger,wij eten ook wel eens ongezond maar mijn honden/katten krijgen dus alleen wat wel goed voor ze is,rauw dus.
Op vakantie zijn er toch wel supermarkten of anders die kip oid verkopen?
Door K&D
#728073
Ik heb twee proefzakjes Biofood meegekregen onlangs, bij de biologische winkel. Als je het leest, lijkt het niet zo gek, maar het is en blijft natuurlijk doodgekookte prut. En je hond moet het kunnen verdragen  ;)
Ik gebruik het alleen als beloningssnoepjes voor de training, dat lijkt me beter dan al die snoepjes met de gebruikelijke 'door EEG toegestane...enzovoorts' rotzooi. (in afwachting van de droogmachine die ik graag wil voor m'n verjaardag  :) )
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#728077
[quote="Dubhe en Kyrah"]
Ik heb twee proefzakjes Biofood meegekregen onlangs, bij de biologische winkel. Als je het leest, lijkt het niet zo gek, maar het is en blijft natuurlijk doodgekookte prut. En je hond moet het kunnen verdragen  ;)
Ik gebruik het alleen als beloningssnoepjes voor de training, dat lijkt me beter dan al die snoepjes met de gebruikelijke 'door EEG toegestane...enzovoorts' rotzooi. (in afwachting van de droogmachine die ik graag wil voor m'n verjaardag  :) )


[/quote]

Ik had ook zo´n proefzakje gehad. Wilde er ook mee gaan belonen. Mijn hond is inmiddels zo "verpest" dat hij niet meer te motiveren is met brokjes  :D , hij at het niet eens. Voortaan maar weer gewoon lekkere dingetjes drogen in de droogmachine, daar doen ze een moord voor.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#728104
[quote="simplythedogs"]
Wat is eigenlijk met Biofood http://www.biofooddiervoeding.nl/hond/hond.html? Heb het zelfs nog nooit geprobeerd, maar als hun uitleg klopt, zou dat toch voor een brok nog redelijk meevallen (ehum, zoals je zegt, voor een keer of twee, als het niet anders kan.....).

Groetjes
Marion
[/quote]

Welk deel precies ::)
Door simplythedogs
#728142
Ik dacht dat ik ergens gezien had, dat er 75% vleesaandelen in hun brok zit. Dat heb ik iig nog nergens anders gezien  ;)

Groetjes
Marion
Gebruikersavatar
Door Angelique
#728173
[quote="simplythedogs"]
Ik dacht dat ik ergens gezien had, dat er 75% vleesaandelen in hun brok zit. Dat heb ik iig nog nergens anders gezien  ;)

Groetjes
Marion
[/quote]

Van de eiwitten wordt 75% geleverd door "vlees".
Door danou2004
#728615
[quote="ZsaZSa"]
Ik weet wel dat jullie niet blij zullen zijn met mijn vraag :( Maar ik stel hem toch :o
ZsaZsa eet altijd Carnibest en heel soms Rodi of Duck.
Maar soms ontkom ik er niet aan dat het heel lastig is en wil ik een brok geven :-[ :P.
Ik heb de Orijen gekocht (70% vlees/vis en 0% granen), maar mijn vraag is zijn er meer merken brokken die GEEN granen in hun brok stoppen.
Als we opvakantie gaan met de caravan, dan vind ik het ook makkelijk dat ze de reis-dagen gewoon een brok eet en daarna kan ik dan weer gewoon boodschappen doen.
Ze is wel eens bij iemand anders en die een brok geven het makkelijkst vinden (en niet VIES ;D).
Dus ik doe daar niet te spastisch over, wij eten ook niet iedere dag even gezond :o :-[
[/quote]Iedereen voert op zijn eigen manier vind ik.De meesten hier voeren alleen vers maar er zitten ook tussen die beide doen.En om meer van vers te weten te komen kun je hier gewoon erg veel lezen.Misschien is het dan voor jou de moeite waard om eens die brokken van karin te proberen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door