Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door karin2
#727525
Rambo mijn reu van 9 is doet raar .
hij is zenuwachtig hij kwijlt en valt soms even om (staat direct terug recht) wat zou dit kunnen zijn ? hij heeft vanavond nog gewoon gegeten .

ik ga zodadelijk een DA van wacht proberen te bellen .

(waarom krijgen dieren ook altijd iets 's nacht en in het weekend ??? )
Door karin2
#727562
ik ben net terug van de DA .
De Da denkt aan chronische bronchitis of aan hartfalen .(misschien beetje vocht op de longen )
er is bloed afgenomen om zijn nieren en lever en suiker te onderzoeken en maandag moet hij om 10.30 terug voor echo en ECG (of hoe noemt dat enz. zodat we duidelijk weten waar het aan ligt .hij was voor de rest in goede conditie en slecht lichte staar (pupil en aders waren nog goed te zien )
oef is toch een pak van mijn hart , met aangepaste medicatie kan hij waarschijnlijk nog enkele jaren mee . :-*
zijn hart vertoont dus lichte ritmestoornissen (hij was ook wat zenuwachtig ) maar het is geen ventriculeren (of hoe noemt dat  :-\ ) van de voorste hartkamers .
dus voorlopig ziet de diagnose er niet zo héél erg uit .


pfoe ik zat toch wat in zak en as vannacht .
als er iets is van het weekend mag ik hem altijd bellen .
Door conleeuw
#727563
agosie, dat is niet mooi, maar als je weet wat het is, kan je mischien inderdaad met medicatie nog jaren genieten van jou hond. Sterkte ermee ik duim :-*
Door karin2
#727565
Ja de DA dacht aan Fortekort .(en aan dieetbrokjes voor de nieren natuurlijk  >:( nou mooi niet hij gaat compleet over op Duck .)als het opgelost is met een of enkele tabletjes per dag vind ik dit nog best meevallen .
Door conleeuw
#727566
karin2 schreef: Ja de DA dacht aan Fortekort .(en aan dieetbrokjes voor de nieren natuurlijk  >:( nou mooi niet hij gaat compleet over op Duck .)als het opgelost is met een of enkele tabletjes per dag vind ik dit nog best meevallen .
ik geloof dat ik jou niet hoef te vertellen wat ik van de brokken idee vindt, maar een paar tabletjes per dag kan er wel in toch ?? Rambo is pas 9 dat is nog jong zat, was hij al bekend met hart problemen? jij schrijf namelijk aangepaste medicijne, dat doet vermoeden dat hij al medicijne heeft, is dat voor zijn hart?
Door karin2
#727568
nee hij is nooit ziek geweest (behalve een rugletsel toen hij één jaar oud was tengevolge van een ongeval met een auto dat soms opspeelde en waar hij dan enkele dagen rymadil voor kreeg (anders at hij niet van de pijn )na enkele dagen rust was het dan weer over .

hij was verder nog in goede conditie zei de DA .

en over enten moet hij hélemaal niet beginnen (deed ie ook niet ) ik ent al jaaaaaren niet meer en ga nu zeker geen entingen erbij inploffen nu hij zich minder voelt .
Door Shiloh
#727576
henneke schreef: lijkt op een epileptiche  activiteit  hoe is het nu ?
Zou inderdaad een llichte epileptische aanval kunnen zijn, alhoewel deze bij onze
Qaya (epileptische patient) er toch wel iets anders uit zien.
Maar elke aanval kan zich natuurlijk anders uiten.

Ik wil je niet bang maken, maar sluit toch even de hersenen niet uit.
Wat jij hier schrijft, zijn precies de symtomen die onze eerst hond ook had,
omvallen en meteen weer opstaan en doen alsof er niets gebeurd was.
Tijdens de bezoekjes aan de dierenarts was er dus steeds ook niets vreemds meer
aan de hond te zien, en konden ze dus ook geen diagnose vastellen.
Achteraf bleken dit dus lichte hersenbloedinkjes te zijn.
Je zou dit bij het volgende bezoek aan de DA ook even mee kunnen nemen.
Door karin2
#727589
dat dacht ik ook eerst en heb het ook tegen de Da verteld , maar hij zei dat dat het absoluut niet was :-\  (hij heeft hem grondig nagekeken .
Door karin2
#727591
ik was er niet bij toen hij dat had en mijn dochter zegt dat hij lag te bibberen (hij was wel helemaal bij
Door Shiloh
#727596
karin2 schreef: ik was er niet bij toen hij dat had en mijn dochter zegt dat hij lag te bibberen (hij was wel helemaal bij
Als hij lag te bibberen/stuipen, zou ik ook eerder denken aan een epileptisch aanval,
en deze gebeuren hier ook altijd 's-vonds/'s-nachts als ze echt in diepe rust verkeerd,
meestal na erge stress-situaties.
Overdag heb ik ze hier nog nooit meegemaakt.
Door karin2
#727602
Nou ik weet  dus niet of het echt stuipen waren (ik was er niet bij ) maar hij is nogal zenuwachtig soms (moeder is mechelse herder) en kouwelijk .
dus lag ie misschien te bibberen omdat ie zich niet lekker voelde en/of te koud had  :-\ (hij ligt het liefst op de zetel onder een dekentje  ::) ) mijn rottie had een véél dunnere vacht en had het nooit koud . hij wou (kon ) niet op bed bij mijn dochter (daar ligt ie het liefste 's nachts )
Door karin2
#728034
Rambo heeft een rustige nacht gehad ik ben benieuwd wat er uit de onderzoeken morgen komt .
ik moet om 10.30 bij de DA zijn .
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door