Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nandé
#72669
Hallo Allemaal,

Effe een vraagje.
Sinds 3 weken krijgt onze boerboel vers voer. Nu heeft zij sinds gisteravond last van haar ogen. Ze zijn wat dik en haar oogleden hangen. Ook was de ene pupil kleiner dan de ander.
Nu hebben wij wel eens gelezen dat het lijf gaat ontgiften wanneer je overstapt op versvoer.
Herkent iemand deze symptomen aan het oog van onze boerboel?

Hartelijke groeten,
Fleur
Gebruikersavatar
Door Nitus
#72709
Ik herken dit niet, mijn hond had en heeft dat nog steeds trouwens, erge traan ogen. Maar niet dik of opgezet. Dat de pupillen niet even groot zijn vind ik wel raar, evenals hangende oogleden. Hoe is je hond verder qua gedrag? Lijkt hij niet ziek ofzo? Bij mijn honden hangen de oogleden ook erg als ze net wakker zijn of zich niet goed voelen, vandaar dat ik dat vraag.
Maar ik heb geen idee of dit ontgiften is, lijkt mij eerlijk gezegd van niet, maar ik heb er niet zoveel verstand van.
Succes
Door Jolly
#72712
Ik zou naar de da gaan, want ongelijke pupillen duid op een hersenaandoening, dit heeft totaal nix met ontgiften te maken, maar dit is een medische klacht
Door Eidos
#72714
Mijn hond kreeg na het overstappen op versvoer in eerste instantie ook traanogen ( + wat andere dingen ), dus dit zou heel goed met ontgiften te maken kunnen hebben. Spoel de ogen eventueel wat met uitgekookt water.
Door jeanne
#72716
ik zou toch maar even de raad van Jolly opvolgen hoor.
Ongelijke pupillen is niet normaal, en heeft een medische oorzaak.
Door Nandé
#72722
Hallo Allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. We kunnen vanmiddag om 13.30 uur naar de da.
Ze is verder gelukkig normaal, maakt geen zieke indruk maar willen het wel zeker weten.
Nogmaals bedankt .

groetejs Fleur
Door Jolly
#72736
oke, heel goed, want ik vind dat heel raar die ongelijke pupillen, net alsof ze een zware klapper heeft gehad.

Ik heb veel ongelijke pupillen gezien en dat was 9 van de 10 keer na een anrijding, dus hersenletsel :-\

Hopelijk is dat het niet.
Ik wacht rustig af, wat je Da zegt over die puppillen.
Door Eidos
#72770
heb ook wel eens bij honden gezien dat de pupillen niet vandezelfde grote waren door een fikse oorontsteking. Ik had dit in eerste instantie niet gelezen en ben dus blij dat je wel even het zekere voor het onzekere neemt en naar de DA gaat.. maar er komt niet altijd iets uit hoor..
Door Nandé
#72814
Hallo Allemaal,

Vanmiddag is Nandé bij de da geweest. Hij zegt toch dat het een ontsteking is. Hij zag een lichte beschadiging op haar oog. Ze heeft een injectie en een zalfje gekregen. Haar pupil stond vanmorgen weer goed. Wanneer het weer gebeurt ,krijgt ze een ander medicijn. Er is een speciale term voor z'on oog maar die zijn we vergeten. Hij kon geen ongelijke pupil ontdekken.
Dus hopelijk niets ernstigs.
Bedankt voor alle reacties.

Hartelijke groeten,
Fleur
Door Nandé
#72816
Heb nog even de reacties doorgelezen en besef nu dat we de laatste dagen haar oren met speciale cleaner hiervoor hebben gereinigd.
Hierdoor heeft ze wel aardig geschud met haar hoofd. Misschien dat dit... We wachten het zalfje en de prik maar af.

nogmaals gr.Fleur
Door Eidos
#72819
Zou heel goed daarvan kunnen komen dus Fleur ;).. Gelukkig zijn jullie wel even naar de DA gegaan en heeft ie een ontsteking vroeg kunnen ontdekken... Nog even en nande is weer helemaal de oude ;) ;D.
Door jolly64
#72824
Gelukkig snel opgelost en niets erntigs
Blij dat je ff naar de DA ben geweest
Door Jolly
#72846
ja idd Barbara, die van de oorontsteking was ik ff vergeten, sorry Fleur :-[ :-[, maar goed dat je gewoon even bij je Da bent langs gegaan
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door