Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door kimh
#726220
Hoe leer ik Janis kuikens eten..?

Ze heeft 'm net helemaal schoongelikt, maar gehapt werd er niet...

Heb 'm opengesneden, en dat bevorderde het likken wel, maar het happen niet...

Heb dit probleem met Carlos en Jimmi nooit gehad, dus weet het ff niet...

Ze eet al wel runderhart en Carnibest, dus vlees kent ze nu wel... Ze heeft tot vorige week alleen maar brokken bij haar vorige blikopener gehad. Ze is nu 2 jaar.
Door *Robin*
#726260
Ik weet niet of je het ziet zitten, maar misschien kan je het velletje eraf trekken ;)

Zo heb ik Bailey ook kuikens leren eten.... eerst zonder velletje en veertjes en als ze het beesje geheel eten dan van lief en lee steeds meer veertjes eraan laten zitten ;)
Door Rianne145
#726499
Hoi,

Ik heb bij 1 van mijn katten de kook er even over gehad (een minuut of 2) Niet te lang, dan ontploft hij :D. Mij poes snapte niet dat het eten was, erg veel spelen en likken, maar geen tanden er in. Heb het maar 1 keer hoeven doen. Maar ik hoor ook van anderen dat het vaker moet, dan lanzaam de kooktijd afbouwen.

Succes,

Groetjes Rianne
Door kimh
#726701
Bleh... Velletje eraf halen... BLEH!!

Ik vond het al heel dapper om die pootjes uit elkaar te trekken laatst... Ze kon toen bij de organen komen, maar nog steeds aleen likken...

Ik heb dat kuikentje aan Carlos gegeven en dat zag ze. Ze zag hem ook eten van het kuikentje... Dus misschien is het kwartje al gevallen...

Mocht ze het nog niet snappen, dan ga ik maar het velletje eraf halen... BLEH!!!
Door Supermax
#726765
Ik heb ooit geprobeerd om twee van mijn katten kuiken te leren eten door zo'n beestje een beetje te laten koken. Met als gevolg dat het er helemaal niet meer uitzag en dat zelf de kat die wel kuikens at 'm ook niet meer moest :-X.....
Dus dat doe ik niet meer, ik hoop nu dat ze het leren van de kat die wel kuikens eet. En ik moet zeggen 1 van de twee heeft er steeds meer interesse voor, dus wie weet....

Groetjes,
Mieke

P.s.: uit elkaar trekken heb ik nog nooit gedurfd :-[
Door kimh
#726829
Was ook niet echt leuk hoor... Het was echt ranzig... Die glibberpootjes tussen je vingers en dan maar trekken... Scheur, scheur, en opeens schiet het open... Was echt te ranzig.. :puke:
Door *Robin*
#727279
:-[ hihihi ik heb daar niet zo'n moeite mee.... :-[

Ik geef je een tip, het is het makkelijkste om het kuikentje bij de kop te pakken en het velletje in de nek te pakken en dan naar beneden te trekken. op deze manier strip je het kuiken in een beweging. ;) Gewoon ogen dicht en trekken ;D
Door kimh
#727318
Vandaag stond er weer kuiken op het menu...

Carlos at 'm, zoals altijd, gewoon op...
Voor Janis heb ik het kuikentje ingesneden en hem aan haar gegeven.. Carlos stond al watertandend te kijken (toen ze 'm vorige keer niet luste, kreeg hij 'm), maar helaas voor Carlos...

JANIS HEEFT HET KUIKENTJE HELEMAAL OPGEGETEN!!!

Iedereen die heeft meegedacht: Bedankt voor jullie hulp...!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door