Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Marga*
#726296
Ik geef ze deze week allebei vers vlees te eten.

Kipkarkas en de botten eten ze keurig netjes dat kan ik horen dat ze die goed kraken.
Maar met een lapje vlees daar doen ze niet zo lang mee.

Ze kauwen wel maar ze gaan er niet aan trekken of zo.
Zou daar het lapje vlees te klein voor zijn?

Ze krijgen iets van 125 gram .
Ik geef het in een stuk.

Ze hebben er geen problemen mee met ontlasting of wat dan ook maar ben nieuwsgierig of jullie honden ook zo schrokken met een lapje vlees?
Laatst gewijzigd door *Marga* op vr 16 mar 2007, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#726362
Hier wordt op vlees zonder bot niet gekauwt, ongeacht hoe groot het is. Het verteerd prima, dus ik zie er geen probleem in.
Door tieneke
#726365
Tara is momenteel een smerig barfvarken  >:( in hooguit een paar seconden gaat er een groot kiprugstuk naar binnen, en een eendennek is gewoon tikwerk...hap-krak-slik... :P
Tinus legt het tegenwoordig af met eetgedrag aan zijn kleine zussie  ::) voor de rest zijn ze wel  lief hoor.
Gebruikersavatar
Door pike
#726515
Hier zijn voor de veel kleinere Pike de eendennekken geen hap-krak-slik maar hap-zuig-slik. Alsof het spaghetti is. Alleen... zijn maag vindt dat geen goed idee dus die gooit ze er weer uit.  Net zo lang totdat Pike tot rede komt en zijn eendennekken rustig gaat kauwen. Het kan gewoon niet snel genoeg naar binnen bij hem. Daarom is er nu voor hem eendekarkas in de vriezer.  Gelukkig is Armagnac niet zo'n vraatzuchtig monster, die kauwt nog op het kleinste ieniemienie botje.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#726518
Ze hebben er gelukkig geen last van.
Dus dan laat ik het maar zo.
Vasthouden het lapje vlees lukt niet want daar is het te klein voor.

Vanmiddag het runderhart ging ook met smaak naar binnen.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#727362
Lupa schreef: ik heb hier ook 2 kooikertjes
1 van de 2 vreet veel sneller dan de flatcoated
in 2 seconden heeft ze een lap vlees op

Ja je kwam wel eens op het kooikerforum :)

Hier ook Rocky eet rustiger dan Donder.
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#727449
Ook hier alles hap slik weg bij de kooikers. Aram eet nog het fatsoenlijkst. ;)

groetjes Sylvia
Door hellenbanjerbo
#727481
Bó kauwt echt op een lap vlees maar Banjer laat het zo naar binnen glijden. Soms is het toch iets te veel en dan komt het er gelijk weer uit maar dan probeert ze het op dezelfde manier gewoon nog een paar keer tot het lukt. Helaas weinig tandenborstel-effect dus.
Door Happy Tail
#727693
een vleesreep gaat hier zo naar binnen. zonder te kauwen.
Ze kauw alleen om het op maat te maken, maar tussendoor past ze het ook ewl eens, komt het terug, dan toch in stukje kleiner maken en dan is het weg. Pens is soms echt te veel moeite om klein te maken en dat gaat zo groot mogelijk naar binnen.
Gelukkig is ze wel verstandig met rm's dat wordt nejes gekauwd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door