Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Cherry
#725582
Scully heeft weer oormijt en ik heb van de DA Oridermyl oorzalf meegekregen, ook moet ik Stronghold gebruiken, dat zou haar er voorgoed van af helpen, heeft er iemand ervaring met deze combinatie?
De Stronghold heb ik nog niet in huis, ik heb nog nooit een anti vlooienmiddel gebruikt voor mijn honden en ben er toch een beetje huiverig voor  :-\
Door Lizzy
#725795
Ik durf het je niet te zeggen.... Misschien weet Dorothea dat!
Door Lafje
#725934
Onze hond heeft ook heel lang last gehad van oormijt. Dankzij auribiotic (zalf voor in de oren) en "advocate" (soort stronghold) zijn z'n oren nu helemaal schoon :D! Ik heb het samen gebruikt.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#726175
oke, dan zal ik het er maar op wagen, ik heb nog een beetje rondgesnuffeld en wat ik erover gelezen heb  is dat Advocate nog straffer spul is dan Stronghold
ik hoop dat ze er na de behandeling voorgoed vanaf is  :-\
Door Lil
#726366
Hier vaker oormijt bij een van de katten, maar die ga ik echt geen stronghold geven! Hier is het overgegaan met een antibiotica voor in de oren en ottiderm (tegen oormijt, is ook een zalf voor in de oren). Verder een natuurlijke olie gebruikt op een wattenstokje (het mag niet rechtstreeks in de gehoorgang worden gegoten); ballistol animal heet dat geloof ik, de zeer hardnekkige oormijt is hiermee weggegaan.
Door *wendy*
#726383
Bij mijn katten vaak oormijt gehad (opvangers) en daar gebruikte ik ook altijd otiderm bij. Was het altijd zo weg.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#726557
Ik heb net besloten dat ik die Stronghold toch nog niet ga gebruiken, 'ik ga eerst de kuur met Oridermyl afmaken en over drie weken haar oor nog eens laten bekijken bij de DA, moest ze er dan nog niet vanaf zijn dan kan ik de Stronghold nog altijd gaan halen.
Ik heb gewoon geen goed gevoel bij dat soort van ongedierte bestrijding  :-\
Door Kynida
#727029
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik gebruik bij Binke Tea Tree olie. Hij had altijd veel last van zijn oren, nu ik die olie gebruik is het nooit meer ontspoort in ontstekingen of wat dan ook.
Door Nemosh
#729931
Hoe gebruik je de tee tree oil?
Op een watten staafje en dan de oren schoonmaken?
Hier kregen we ook advocate tegen alle parasieten maar het is volgens mij een echt paardenmiddels.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#730119
Chicken schreef: Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik gebruik bij Binke Tea Tree olie. Hij had altijd veel last van zijn oren, nu ik die olie gebruik is het nooit meer ontspoort in ontstekingen of wat dan ook.
Helpt Tea Tree olie ook tegen oormijt? En hoe gebruik je dat dan?

De kuur met Oridermyl is klaar en haar oor ziet er netjes uit, ze krabt niet meer en ze
schudt ook niet meer met haar kop, ik kan natuurlijk niet zien of er nog iets achtergebleven is maar dat weet ik over 2 weken, dan laat ik de DA nog eens in haar oor loeren.
Door Nemosh
#732170
ja dat willen we hier ook graag weten.
hier gebruiken we het tegen de muggen en tegen muggenbeten.
Door Kynida
#732972
Ik heb een flesje met een pipetje, ik druppel in elk oor een paar druppels. Het zorgt dat het oorsmeer zachter wordt en is insectwerend. Even inmasseren en later met een watje schoonmaken. Het merk van de tea tree olie is Chi, verkrijgbaar bij de Tuinen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door