Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door cylke
#726180
Mijn bordercolie is een blue merle, dus ze is al bleek van pigment.
Maar ik heb de indruk dat haar lippen en tandvlees nu nog bleker zijn  :-\
Ze is nog steeds even actief en levendig, dus denk ik niet dat ze echt ziek is, maar wat kan het dan zijn?
Ligt het aan het feit dat ze net loops is geweest?
Door Mevroi Kruim
#726194
Zijn haar oogleden aan de binnenkant ook bleek? Dat wijst op bloedarmoede. Bij mijn weten vloeien de meeste teefjes niet zodanig dat ze daar bloedarmoede van krijgen (maar misschien weet iemand anders wel beter).
Is ze verder ongewoon rustig, beetje sloom, tikkie kortademig? Kan allemaal op bloedarmoede wijzen. En da's iets waarmee je naar de da moet.
Door Lizzy
#726206
Ik sluit me volledig aan bij Kruimel. Ik ken het verschijnsel van bleke lippen bij loopse teefjes niet. Zoveel bloed verliezen ze nou ook weer niet. Ik zou even bij de DA langs gaan.
Door cylke
#726299
nee, ze heeft niks van symptomen die wijzen op ziek zijn! ze is volkomen levenslustig, actief, gemotiveerd enz...
kan het zijn dat ze een ijzertekort heeft, dat ik haar iets tekort geef in haar voeding?
Door pallas
#726302
Didot (slate border collie) heeft ook heel bleke lippen en tandvlees, het hoeft niet meteen een tekort te zijn hoor.
Als je twijfelt of het misschien toch aan de voeding ligt kan je misschien je menu even posten, dan wordt er iig goed naar gekeken :)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#726304
cylke schreef: nee, ze heeft niks van symptomen die wijzen op ziek zijn! ze is volkomen levenslustig, actief, gemotiveerd enz...
kan het zijn dat ze een ijzertekort heeft, dat ik haar iets tekort geef in haar voeding?
Bloedarmoede ten gevolge van een ijzertekort komt bij de hond niet voor. Ik denk dat een hond die vlees eet voldoende ijzer binnen krijgt.
Door charmed
#728686
Hartpatientjes hebben ook vaak een heel licht gekleurd tandvlees. Beste lijkt me dus even overleggen met je da. ;) Kan van alles zijn.

Succes

Gr. jacqueline
Laatst gewijzigd door charmed op ma 19 mar 2007, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door