Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Roland_en_Zaira
#723960
Wij hebben met onze oudste Sheltie (3 jaar) problemen gehad met haar vacht, dat haar haar uitviel en dat ze kale plekken kreeg. Bij de DA huid, bloed en urine onderzoek laten doen, kwam echter niets uit.

Hebben wel Omega 3 en 6 vetzuren meegekregen. We zijn ondertussen ook overgegaan op versvoer (BARF-methode) en merken dat alles er weer langzaam aangroeit.

Nu is onze vraag of er biologische middelen bestaan om de haargroei van ons hondje te bevorderen??
Door K&D
#723989
Shelties hebben een vacht die soms matig ruit en soms heel heftig. Ik weet niet wat je met 'kale plekken' bedoelt. Heb je een foto? Is het onderwol of dekhaar of beide wat uitviel?
Heb je een reu of een teef?
Als het nu met versvoer weer aangroeit zou ik gewoon afwachten. Na een maand of twee zou de vacht weer redelijk hersteld moeten zijn. Over het algemeen groeit het na het ruien snel weer aan.
Onze dames hebben altijd een goede vacht gehad. Maar sinds we meer dan een jaar geleden zijn overgegaan op vers is het pruikje véél mooier geworden.
Door Roland_en_Zaira
#724032
Dubhe en Kyrah schreef: Shelties hebben een vacht die soms matig ruit en soms heel heftig. Ik weet niet wat je met 'kale plekken' bedoelt. Heb je een foto? Is het onderwol of dekhaar of beide wat uitviel?
Heb je een reu of een teef?
Als het nu met versvoer weer aangroeit zou ik gewoon afwachten. Na een maand of twee zou de vacht weer redelijk hersteld moeten zijn. Over het algemeen groeit het na het ruien snel weer aan.
Onze dames hebben altijd een goede vacht gehad. Maar sinds we meer dan een jaar geleden zijn overgegaan op vers is het pruikje véél mooier geworden.
Het was zowel haar onder- als bovenvacht dat uitviel. Ik heb er helaas geen foto van genomen toen. Ze is een Teefje.

Ze moet einde van deze maand ook weer loops worden, dus hopen dat het daarna goed hersteld
Door K&D
#724110
Het zal best nog herstellen......tot 2 maand na de loopsheid de schijnzwangerperiode aanbreekt.......dan valt de boel er wellicht weer (deels) uit.
Maar ook daarna herstelt het weer.

Zo zag Dubhe er op haar best en op haar slechtst uit...... ;) ::)

Niets abnormaals. Ze was dit najaar wel erg kaal, maar dat kwam omdat het samenviel met de schijnzwangerperiode. Dus de hele jas ging uit incl. de voering. Dit is echter een voorbeeld van een 'normale' verharing dankzij hormonen. Maar dan heb je een beetje vergelijk.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Angelique
#724869
Owww erruuugggg  :o :o

En nee, verder dan extra Om3 weet ik geen "wondermiddel" om de vachtgroei te bevorderen.
Door K&D
#724986
Lupa schreef:

en.....ben ik nou gek of is de na foto toch minder in zijn vacht?

slaan als ik iets heel stom heb gezegd :-\ :-[
;D Dat kun je wel zeggen ja....

De foto 'voor' is dus van vóór het verharen  ;) Zoals het eigenlijk hoort.  Voor een teefje had ze een geweldig mooie volle vacht.
Op het ergst was ze dus zo kaal als een knikker.

Maar inmiddels is het weer een volle haardos. :)
Door Roland_en_Zaira
#725172
Hehe... Je kunt onze Misty wel vergelijken met de tweede foto...
Maar ze wordt nu langzamerhand weer een pluizebolletje.
Door K&D
#725284
Fijn. Over een paar weekjes zal het wel weer in orde zijn.
Tot de volgende periode aanbreekt...... ;).....teefjes he....... :D
Door nanna
#725312
Heb hier een duitse dog  die zo aan het haren is dat zijn flanken aan twee kanten kaal zijn voor de zekerheid ben ik  gisteren naar de dierenarts geweest en die vond dat ik maar BROKKEN moest gaan voeren was ook beter voor zijn tanden en zijn vacht???
Toen ik zei dat ik dat dus echt niet ging doen ging ze heel gepikeerd kijken of hij dan geen vlooien had of een of andere schimmel infectie toen dat niet bleek zei ze nog dan geef ik een spuit tegen de jeuk ze ramde de spuit er zo snel in zonder dat ze zich er wat van aantrok dat ik zei dat hij geen jeuk had toen begon ze weer over dat hij wel enorm veel zal drinken toen ik vertelde dat dat ook niet het geval was kreeg ik als antwoord dat ik dan toch echt maaar eens moest gaan denken aan die BROKKEN. Heb gevraagd wat ik moest betalen en ben weggegaan.Bij deze dierenarts ga ik natuurlijk never nooit meer wat een tut hola zeg(sorry ) Hoop dat de haren nu maar weer redelijk snel aan groeien.
Door java
#725867
Eén van mijn twee honden zat al drie jaar slecht in de vacht.....alles geprobeerd, zonder resultaat. Mijn andere hond die precies het zelfde eten krijgt-BARF had hier totaal geen last van.
Overgegaan op Hokamix-kruiden en Skin & Shine- sinds 5 mnd. Ongelooflijk wat een goed resultaat...
Mooie vacht...niet altijd in de rui, goed van kleur....


groetjes Willen haar doggy's
Door nanna
#725939
hokamix krijgen ze hier al maar hou me aanbevolen als nog iemand iets anders weet
Door Roland_en_Zaira
#726084
nanna schreef: hokamix krijgen ze hier al maar hou me aanbevolen als nog iemand iets anders weet
Probeer eens Omega 3 en 6 als supplement bij te voeren. Merken dat het bij onze Misty ook helpt. (wel een kuurtje van een aantal weken).

Van Hokamix hebben ze ook een omega-supplement. Zit in een spuitflesje.  Zie anders deze link: http://www.hokamix.nl/site/renderhome.a ... tItemId=56

Je moet het wel een aantal weken/maanden volhouden, want het duurt gewoon even voordat de vacht zich goed hersteld.
Door nanna
#726169
ominga 3 en 6 krijgt hij ook  vind het zo erg heeft echt hele kalen plekken maar geen jeuk
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door