Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door saskia34
#726040
Ik was vandaag bij de slager en kreeg van hem 2 benen en 4 stukken schenkel mee waar echt heel veel vlees aan zit.
Kan het kwaad als ik ze daar het vlees vanaf laat kluiven???

Saskia
Door 202Spots
#726057
saskia34 schreef: Ik was vandaag bij de slager en kreeg van hem 2 benen en 4 stukken schenkel mee waar echt heel veel vlees aan zit.
Kan het kwaad als ik ze daar het vlees vanaf laat kluiven???
Wanneer ze alleen het vlees er af kluiven kan dat geen kwaad,maar laat liever niet aan de plak mergpijp kluiven.
Ik geef liever helemaal geen schenkel want de ene keer dat ik het had gegeven...scheurde ze ALLE vlees in 1 trek van de botje en die hele lap werd in 1 keer opgezogen.... ::)
dus bekijk even wat ze er mee doen  :-\
Door tieneke
#726095
Hier zuigen ze niet alleen het vlees naar binnen van een schenkel  :-X
Verboden waar dus voor de Nollebakkers,buiten dat het tandenslopers zijn,het vlees eraf laten kluiven en weggooien het bot...of in je soeppie  :P
Door roefus
#726098
Hier zouden ze het vlees er rustig afknabbelen en het bot verder met rust laten.
Denk dus dat het aan de hond ligt.
Met wat hardere kalfsribben laten ze hier de ribben ook gewoon liggen  ;)
Door saskia34
#726167
ik kijk het morgten gewoon even aan en als ik denk dat het niet goed gaat pak ik het af.
Het is niet echt een schenkel maar het stuk bot of iets dergelijks waar ze de schenkel vanaf snijden.
Er zit echt giga veel vlees op, heb net nog even gekeken, al met al denk ik veel meer vlees dan bot.

Saskia
Door roefus
#726205
saskia34 schreef: ik kijk het morgten gewoon even aan en als ik denk dat het niet goed gaat pak ik het af.
Het is niet echt een schenkel maar het stuk bot of iets dergelijks waar ze de schenkel vanaf snijden.
Er zit echt giga veel vlees op, heb net nog even gekeken, al met al denk ik veel meer vlees dan bot.

Saskia
Als je denkt dat je honden echte schrokkers zijn, dan zou ik het vlees eraf snijden.
Zonde om weg te gooien.
Door hellenbanjerbo
#726248
van zo'n te hard bot snij ik het vlees af en van de rest trek ik een bouillon. de groentenmix wordt er een heel stuk lekkerder van. of ze krijgen de bouillon zo. en in de zomer vul ik er de kongs mee, even een poosje in de vriezer en ik heb heerlijke ijsjes voor ze.
Door 202Spots
#726507
saskia34 schreef: Het is niet echt een schenkel maar het stuk bot of iets dergelijks waar ze de schenkel vanaf snijden.
Er zit echt giga veel vlees op, heb net nog even gekeken, al met al denk ik veel meer vlees dan bot.
Dit is stuk van de poot dat in plakken gezaagd word:
Afbeelding

En dan is dit de schenkel, dat ronde bot in de midden is dus 'n plak mergpijp,
keihard en kan om de kaak vast gaan zitten:
Afbeelding
Door saskia34
#726622
het is idd de poot was niet meer als zodanig herkenbaar maar het waren ook niet echte schenkel plakken, of hoe je dat ook schrijft.

Ze hebben heerlijk het vlees er af gekloven en daarna heb ik het bot weggegooid.

Saskia
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door