Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Stafflover
#72008
Even een vraagje en ik hoop dat iemand hier raad mee weet. Vanmorgen ben ik voor mijn beide staffords overgegaan op vers vlees. Ik heb het eerst gekookt om de overschakeling wat te vergemakkelijken. Ik ben toen anderhalf uur weggeweest en bij thuiskomst bleek dat ze de hele huiskamer vol geplast hadden. Dit is mij nog nooit overkomen. De vloer, mijn bankstel, alles zat onder. Liters urine op de vloer terwijl ze gewoon nog uitgeweest waren voordat ik wegging. Zou dit een reactie kunnen zijn van de overschakeling van brokken naar vers vlees? Ik verbaaste me over de hoeveelheid urine dat er lag.

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft

Groetjes van een staffordlover
Door Lizzy
#72013
Allereerst welkom.

Maar nee, ik heb hier nog nooit eerder van gehoord. Heb je er veel water bij gedaan? (dat ze gewoon teveel water hebben binnen gekregen).

Groetjes, Lizzy
Gebruikersavatar
Door chooky
#72016
Kan het niet zo zijn dat een hond die brokken gewend is, de gewoonte heeft om veel te drinken, en als die dan versvlees krijgt, uit gewoonte dezelfde hoeveelheid water drinkt als hij gewend is. Dit water wordt niet gebruikt zoals gewoonlijk omdat er al veel vocht in het versvlees voer zit. Dit is dan ineens een giga hoeveelheid die er weer uitwil.
Door Stafflover
#72021
Nee ik heb er niet zo veel water bijgedaan dus dat lijkt mij het probleem niet. Ook drinken ze niet overdreven veel en zat er nog voldoende water in de waterbak bij thuiskomst dus dat hebben ze ook niet opgedronken. Ik blijf het raar vinden. Morgen moet ik werken dus zijn ze de hele dag alleen dus dat gaan ze toch een daagje de bench in want dit wil ik niet nogmaals meemaken. In ieder geval alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes van een staffordlover
Door Lizzy
#72025
Nou, ik hoor graag hoe het morgen afloopt! Ik vind het echt gek. Vooral omdat ze het beide hebben (tenminste, het klinkt alsof je twee honden hebt met hetzelfde probleem?). Nu was je er natuurlijk niet zelf bij dus in theorie zou het ook 1 hond geweest kunnen zijn? Want, eventueel even in de gaten houden of het niet 1 hond betreft die bijv. blaasproblemen heeft (ontsteking/gruis ofzo).
Groetjes, Lizzy
Door oebaya
#72111
Dit kan niet van vers vlees komen. Denk eens goed na over andere dingen die eerder gebeurd zijn als jij weg was. Of is er misschien deze keer toen jij weg was iets rond je huis gebeurd? Vraag het je buren eens. Dit moet iets anders zijn, alleen is het toevallig samengevallen met de 1e keer dat jij vers vlees gaf.
gr.
Nicolette
Door MARCELDH
#72578
lezen jullie er allemaal over heen of ben ik de enigste die het opvalt
ik geef wel geen antwoord op je vraag maar je kookt je versvlees
dit moet je zowiezo niet doen met je versvoeding want dan help je je hond nog niet de goeie kant op ::)
mijn staffie staat nu al dik een maand op versvoeding en gaat prima :D
Door MARCELDH
#72620
ik zei ook is geen antwoord op de vraag
bedoel er dus ook mee heb er weinig mee te maken :P
maar het forum gaat vooral over rauwe voeding
en als ik dan het woord koken zie dan schrik ik ff :-[
Door Lupa
#72633
Stafflover schrijft zelf waarom hij/zij dat gedaan heeft, om de overschakeling wat makkelijker te maken.
sommige honden hebben dat nodig, maar het hele huis onder plassen door het vlees? nee dat denk ik niet weet ik wel zeker van niet.
Een hond die binnen plaast terwijl hij /zij zindelijk is heeft met andere oorzaken te maken.
angst? ziekte?stress? dominantie(dat denk ik niet want dit is heel erg veel plas)
Laatst gewijzigd door Lupa op di 30 mar 2004, 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#72680
misschien een medische kwaal?
Ik heb dat ook nog nooit meegegmaakt dat een hond door een complete vers vlees maaltijd super aan de plasserij ging.

Het enige wat ik met Chasey heb, is dat als hij gezwommen heeft (hij zwemt met bek open dus al het water gaat naar binnen :-\ ::) ) dat hij daarna heel vaak en heel veel moet zeiken., dus dan liggen er ook liters, meetsal laat ik dan de tuindeur open kan die alles lozen op het gras, want het is gewoon dorszichtig water.
Door Nelly
#74247
Vind dit ook 'n heel vreemd verhaal, en denk ook dat het toeval is. Heb ruim een jaar geleden mijn 2 honden gewoon cold turkey overgezet op rauw - niks gekookt - en geen rare reacties gezien; behalve een enorme eetlust dan! ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door