Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#725004
Mijn dochter was vandaag bij de da met een kat, daar heeft ze gevraagd, wat we aan de vlooien kunnen doen, omdat niets helpt.
Hij vertelde, dat we de bestrijdingsspullen in Duitsland of België moesten kopen, omdat niets meer helpt.
In Nederland is alles op oliebasis en dat werkt dus niet, volgens hem.
We willen dit weekend naar Duitsland voor andere aankopen en gelijk kijken, maar ja, mijn Duits is minder, laat staan, dat ik die lettertjes op die verpakkingen kan lezen. :-[ :-\
Weet iemand, waar we naar moeten vragen? Misschien ook een merknaam?
Anders loop ikzelf morgen nog even naar Carlo, om hem om merknamen te vragen.
We hebben intussen al vele euro's gespandeerd aan 8 katten, 7 honden en een groot huis en we willen er een keer vanaf! :-\
#725257
Helpt de Advantage niet? Bij mijn katten en honden helpt dat nog steeds uitstekend. Bij een forse besmetting moet je het wel combineren met omngevingsspray en beslist elke 3 weken opnieuw druppelen.
Duitse wondermiddelen ken ik niet. Als je suggesties hebt kan ik wel ff navragen bij mijn Duitse internetvriendinnen. Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze daar nou iets wezenlijk anders zouden gebruiken....
#725267
Ik las vanmorgen een ingezonden brief in de Telegraaf van iemand die al 60 jaar hondenervaring heeft. Hij geeft zijn honden elke dag een beetje karnemelk en de vlooien en teken zouden wegblijven. Ik ga het gewoon een keer proberen. Pepper had nooit last van vlooien maar JayJay wel.
#725337
macgirlie schreef: Ik las vanmorgen een ingezonden brief in de Telegraaf van iemand die al 60 jaar hondenervaring heeft. Hij geeft zijn honden elke dag een beetje karnemelk en de vlooien en teken zouden wegblijven. Ik ga het gewoon een keer proberen. Pepper had nooit last van vlooien maar JayJay wel.
:-\ ik ken ook mensen die hun hond ieder dag weet ik hoeveel gist tabletjes (ik geloof 20 per hond) geef en die heeft daardoor ook geen vlooien, of het echt werk weet ik niet, maar ben natuurlijk benieuwd, ik zou het bijzonder vinden als dat de oplossing zou zijn voor onze teken probleem. Ik hoor het wel ;)
#725500
Het gaat voornamelijk om de omgevingsspray. Bij ons is een bepaald iets verboden, wat in Duitsland en België dus nog wel verkocht mag worden.
Alleen als het op oliebasis is, zou het dus niet helpen.
Als ik mijn honden en katten behandel (en Frontline helpt hier dus niet) Heb ik dus ook omgevingsspray nodig.
Het heeft geen zin om de dieren te doen en het huis niet, dan zitten dochterlief en ik onder de beten :-X
#725614
Ine schreef: Het gaat voornamelijk om de omgevingsspray. Bij ons is een bepaald iets verboden, wat in Duitsland en België dus nog wel verkocht mag worden.
Alleen als het op oliebasis is, zou het dus niet helpen.
Als ik mijn honden en katten behandel (en Frontline helpt hier dus niet) Heb ik dus ook omgevingsspray nodig.
Het heeft geen zin om de dieren te doen en het huis niet, dan zitten dochterlief en ik onder de beten :-X

Owwwwwwwwww omgevingsspray....zeg dat dan :P

Wat de omgevingsspray betreft gaat het niet om een middel wat direkt verboden is, maar waarvan de fabrikant de registratie van heeft laten verlopen :-X.
Het meest gebruikte stofje is perithrine (lijkt op klinkt als) dit middel wordt al sinds jaar en dag in omgevingssprays gebruikt en ook de poeders bevatten deze stof. Stap je de grens over dan zou je dus moeten zoeken op die kreet.
#725733
Pyrethrine wordt uit plant gemaakt maar een synthetische middel die daarop gebasseerd is heet Permethrin dit behoort tot de groep van synthetische pyrethroïden. Deze middel is in nederland nog overal te vinden in vlooi bestrijdings middelen. Producten zoals Defencare bevatten Pyrethrine. Ik weet dat het heel moeilijk kan zijn om vlooien uit te roeien als je een echte plaag heb, maar het is echt een zaak van vaak stofzuigen, omgeving spray, dieren behandelen, en de hele grap herhalen en nogmaals herhalen. Ik ben erg blij dat ik al een aantal jaren helemaal geen vlooien meer meemaak, zo goed gaat het zelfs, dat afgelopen jaar geen een van mijn dieren tegen vlooien is behandeld, ook niet mijn vlooienmagneet van een kat ;) volgens mij helpt het ook dat ik een laminaat vloer heb ;)
#725819
Gaat het om de stof pyrethrine?

Ik heb in januari nog een bus diagnos tapijtspray (beaphar) gekocht waar dat inzit.
Werkzame stoffen: pyrethrinen (0,375%) en piperonylbutoxide (1,275%)

Staat in de kast naast een bus beaphar vogelspray 404.  :D
Werkzame stoffen: pyrethrinen (0,23%) en piperonylbutoxide (1%)
Gebruik ik tegen rode bloedluis in het kippenhok.

Dezelfde werkzame stoffen, alleen andere verhoudingen.

Als het om deze combi. gaat kun je misschien ook spuiten met 404 spray?
Tenzei die ook niet meer verkocht wordt....
#726077
Als je wil weten wat je spuit e.d. kun je dit

http://www.rug.nl/wewi/_shared/publicat ... /rap63.pdf

rapport raadplegen. Met de zoekfunctie van internet (bewerken-zoeken op deze pagina) kun je de (chemische) namen, werkzame stof en produkten opzoeken van vlo-teek- en wormmiddelen.

Voorbeeld: permethrine (pulvex, exil) staat de lijst van mogelijk carcinogene stoffen. Ik zou dit absoluut niet gebruiken bij honden die kanker hebben of hebben gehad.
Andere stoffen wekken allergische reacties op.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door