Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#725235
Jane is afgelopen vrijdag gesteriliseerd.
Zoals ik mijn oude topic had geschreven was de operatie iets anders gegaan dan gepland en duurde dus ook een stuk langer.
Het gaat behoorlijk goed numet haar, slapt nog eer dan normaal, maar verder gaat het goed.
Nu mijn vraag.
Jane loopt de laatste dagen iets mank af en toe rechtsvoor, dit is ok de poot waar het infuus heeft ingezeten.
Rare vind ik; ze krijgt nog pijnstillers en toch loopt ze dus af en toe mank.
Iemand een idee hoe dit kan? :-\
Door conleeuw
#725331
Bernie schreef: Jane is afgelopen vrijdag gesteriliseerd.
Zoals ik mijn oude topic had geschreven was de operatie iets anders gegaan dan gepland en duurde dus ook een stuk langer.
Het gaat behoorlijk goed numet haar, slapt nog eer dan normaal, maar verder gaat het goed.
Nu mijn vraag.
Jane loopt de laatste dagen iets mank af en toe rechtsvoor, dit is ok de poot waar het infuus heeft ingezeten.
Rare vind ik; ze krijgt nog pijnstillers en toch loopt ze dus af en toe mank.
Iemand een idee hoe dit kan? :-\
ja..... ik heb het ook, alleen hoef ik niet op mijn armen te lopen, maar ik kan wel weken last hebben van de ader waar de infuus in heb gezeten, de ader wordt ontstoken en soms gewoon kei hard. Dit is vrij pijnlijk, maar voor mij hielp Arnica gel er op wel enigsinds en koele kompressen (denk natte washandje) . Arme drommeltje (nou ja tje is ze natuurlijk niet echt) ik hoop dat het snel verbeterd
Door Ine
#725332
Ik zou even de da bellen, om deze vraag te stellen.
Zij weten, wat er tijdens, voor en na de operatie gebeurd is met haar.
Misschien hebben ze meermalen geprikt voor dat infuus en iets geraakt, maar het lijkt me sterk, dat ze daardoor mank loopt.
Heeft ze al eerder last gehad van die poot?
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#725341
Ine schreef: Ik zou even de da bellen, om deze vraag te stellen.
Zij weten, wat er tijdens, voor en na de operatie gebeurd is met haar.
Misschien hebben ze meermalen geprikt voor dat infuus en iets geraakt, maar het lijkt me sterk, dat ze daardoor mank loopt.
Heeft ze al eerder last gehad van die poot?
De da die haar geopereerd heeft is er niet,maar heb een andere da gesproken.
Die zei dat het niet door infuus zou komen.
Bij Jane is natuurlijk toen zei 1,5 werd ED geconstateerd,maar ze heeft daar nooit last van gehad.
Nu loopt ze dus ineens mank, ondanks dat ze pijnstillers krijgt. De da zei gelijk dat ze dan pijn door de pijnstillers heen heeft en kans is dat het toch haar gewricht is, maar hoe kan dat zo ineens?
Hij had het over verminderde weerstand door de operatie, maar heeft dat ook invloed op gewrichten?
Ik ondekte wel een dikke korst, ter hoogte van haar pols (weet niet wat daar gebeurt is) maar weet niet of dat de oorzaak zou kunnen zijn.
Heb haar nu ook arnica gegeven (inwendig).
Weet niet of het gewoon stijf is doordat ze nu nauwelijks beweegd of verkeerd gelegen heeft tijdens operatie.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik op dit moment echt even niet meer weet hoe ik het heb.
Ben zelf nog ziek, mijn ribben doen vreselijk zeer en zie dan een manke hond lopen die net geopereerd is. :'(
Door Ine
#725416
Gewoon rustig blijven meis! :-*
Eerst maar even wachten, hoe het de komende dagen gaat.
Niet gelijk het ergste denken, lees ook wat Conny geschreven heeft. ;)
Ze is nu rustig en laat haar veel rust houden, als je dan voor de hechtingen terug moet en ze mankt nog steeds, kunnen ze er gelijk even naar kijken!
Geen paniek dus :-* :-* :-*
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#725592
Vergeet ook niet dat er vooral bij zo'n grote hond, tijdens de narcose wat getild en gesjouwd is, naar en van de operatie tafel. En ook dat ze tijdens de operatie in een bepaalde houding worden gebracht. Misschien dat er daarmee toch wat overbelast is geraakt, soort spierpijn dus!
Die korst bij haar pols, daar kan het bandje hebben gezeten, waarmee ze de poten mee vastleggen, om haar in de juiste houding te houden.
Hopenlijk zakt het met een paar dagen weer af!
Geef haar maar een lekker knuffel! :-*
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#725712
Bedankt. :-*

Ben weer wat gerustgesteld, loop ook gewoon te ver vooruit, maar heb gewoon echt even rust nodig en even geen rare dingen meer. :-[
We kijken het aan en houden haar natuurlijk rustig.
En inderdaad, ze heeft misschien in een vreemde houding gelegen.

Het zou ook vreemd zijn als ze ineens bijna 2 jaar na constateren van de ED last krijgt, terwijl ze niks geks verder heeft gedaan en het ook ineens na de operatie, terwijl ze nu ook op pijnstillers staat last krijgt van die ED. Het zou natuurlijk kunnen, maar zou wel een vervelende samenloop van omstandigheden zijn.
Door roefus
#725714
Bernie schreef: Bedankt. :-*

Ben weer wat gerustgesteld, loop ook gewoon te ver vooruit, maar heb gewoon echt even rust nodig en even geen rare dingen meer. :-[
We kijken het aan en houden haar natuurlijk rustig.
En inderdaad, ze heeft misschien in een vreemde houding gelegen.

Het zou ook vreemd zijn als ze ineens bijna 2 jaar na constateren van de ED last krijgt, terwijl ze niks geks verder heeft gedaan en het ook ineens na de operatie, terwijl ze nu ook op pijnstillers staat last krijgt van die ED. Het zou natuurlijk kunnen, maar zou wel een vervelende samenloop van omstandigheden zijn.
Nee Bernie, dat geloof ik ook niet.
Zou wel heeeeel toevallig zijn, als nu die ED opspeelt.
Ik geloof eerder wat Connie schrijft of Sanyo.
Maar in ieder geval NIET dat nú en op dit moment de ED opspeelt, dat lijkt me gigantisch onwaarschijnlijk.

Laat haar maar ff lekker tot rust komen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door