Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door MollyBella
#724992
Ik word er helemaal krankjorum van >:( Nu heeft Bella weer, (voor de 4e keer blaasgruis, struviet en ze heeft een zuurtegraad van 6,5..

Ik ben de hele tijd duck en andere soorten blijven voeren, nu is mijn vriend naar de da geweest die heeft hem een hele veeg uit de pan gegeven, het lag aan het voer en er zat teveel magnesium in, ook haar overvolle anaalklieren lagen aan het voer.

Na flink op mijn vriend ingepraat te hebben heeft de da Bella een flinke spuit ab gegeven en ab meegegeven, nu heb ik niets tegen ab, maar hij heeft vriendlief ook Hills c/d meegegeven en nu komt de klap op de vuurpijl, nu moet dat ook gevoerd worden!!!


wie oh wie kan mij helpen, of kunnen jullie een goede da die ook kvv ondersteunt aanraden in de buurt van ehv??

alvast bedankt,

groetjes Marja
Door MollyBella
#725213
Helaas niets in de buurt gevonden in deze lijst...

Toen jeff de zuurtegraad opnoemde had ik ook zoiets van huh? en dan struviet...

Onze huidige da is wel zo dat hij je ook door de microscoop laat kijken en danzie je inderdaad kristallen... Dus wat zou het anders zijn?

Klopt dat verhaal van het magnesium of is dat ook dikke prut?
Door Lizzy
#725219
MollyBella schreef: Helaas niets in de buurt gevonden in deze lijst...

Toen jeff de zuurtegraad opnoemde had ik ook zoiets van huh? en dan struviet...

Onze huidige da is wel zo dat hij je ook door de microscoop laat kijken en danzie je inderdaad kristallen... Dus wat zou het anders zijn?

Klopt dat verhaal van het magnesium of is dat ook dikke prut?
Heeft je hond klachten?

In een dieetvoer tegen struviet zit inderdaad een verlaagd magnesium gehalte. Maar hoe komt je DA erbij dat Duck teveel magnesium bevat? Vlees bevat bepaald niet veel magnesium.

Heb je ook wel eens geprobeerd om een ander merk dan Duck te proberen? Soms werkt het ene merk voer beter bij blaasgruisproblemen dan het ander. Maar brokken? Hill's CD? Heb je gezien wat daar in zit?

http://www.hillspet.com/media/WEURG/pro ... Key_nl.pdf
Door MollyBella
#725236
Wat bedoel je met klachten? De hond is erg hard dus ik zie niets van pijn of iets dergelijks, ik zie alleen dat ze tijdens een lange wandeling bloed plast...

Ik wissel zoiezo regelmatig af met carnibest, energique en rodi en af en toe kip en vis maar duck uitmuntend is de constante factor...

Hills c/d wil ik ook eigenlijk terugbrengen maar heb hetlef nog niet hahahah

Bella krijgt nu gewoon duck en daar mee af wat mij betreft, ik heb net een mail gestuurd naar http://www.biomentor.org/index.html

met een korte uitleg en de vraag of ze me zouden kunnen helpen.. Daar verwacht ik ook meer van...
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#725253
Waarom wordt er een verzurend dieet voorgeschreven (Hills c/d) als de pH 6.5 is?  :-\
Wat Lizzy al zegt, struviet en een pH van 6.5 is een beetje onwaarschijnlijk.
Door Mevroi Kruim
#725254
Maar als ze bloed plast is er toch wel iets aan de hand denk ik zo.
Is het niet oxalaatgruis? Is er een kweek gemaakt om te zien of er sprake is van een bacteriele infectie? Zo niet, waarom dan de AB?
Door Wendy (boxer gek)
#725316
Onze Boxer had ook vaak last van struviet, hier hielp toendertijd hills ook niet tegen hoor >:( maar kost je wel een berg geld...

Ik heb toen een paar dagen (op aanraden van iemand die al veel langer bekent was met struviet etc) extra vitamine C gegeven.
Maar dit moesten we wel af en toe blijven geven.
Kiki ging vaak druppelen als ze er last van had.
Gelijk weer wat vitamine C door d'r eten en het was zo weer vertrokken.
Door MollyBella
#725970
Vandaag was Bella ineens heel erg lusteloos en mochten we haar buik niet aanraken, dus naar een andere da geweest, deze heeft weer haar urine getest en ze had volgens deze da weer struviet en een ph van 7. Hij zei dat struviet weldegelijk kon ontstaan in deze ph waarde en dat ik er toch beter aan deed om het blaasdieet te volgen..

Ik wil toch naar valkenburg naar de holistisch dierenarts omdat deze adhv een aantal mails veel ideeen heeft die ons aanstaan...

Maar toch nog een vraag, is het zeker dat er geen struviet kan ontstaan in zure urine?
Door Lizzy
#726187
MollyBella schreef: Vandaag was Bella ineens heel erg lusteloos en mochten we haar buik niet aanraken, dus naar een andere da geweest, deze heeft weer haar urine getest en ze had volgens deze da weer struviet en een ph van 7. Hij zei dat struviet weldegelijk kon ontstaan in deze ph waarde en dat ik er toch beter aan deed om het blaasdieet te volgen..

Ik wil toch naar valkenburg naar de holistisch dierenarts omdat deze adhv een aantal mails veel ideeen heeft die ons aanstaan...

Maar toch nog een vraag, is het zeker dat er geen struviet kan ontstaan in zure urine?
Ja, wat is zuur he? De normale pH waarde van de urine van een hond ligt ergens rond de 6,3. In deze zuurgraad ontstaat geen struviet en struviet lost zich juist op in deze zure omgeving. Maar een pH waarde van 7,0 is neutraal. En daar kan al zeker wel struviet in ontstaan. Meestal is de pH waarde in het begin van struviet zo rond de 7.0 en kan oplopen tot wel 8.0. En nu denk je misschien "maar die verschillen tussen 6.3 en 7.0 zijn toch nihil?". Nou nee, niet echt. Want, de pH-schaal is een logaritmische schaal. Als iets 10 x zuurder is (10 maal meer vrije waterstofionen), wordt het pH-getal één eenheid lager.
Door MollyBella
#726619
aha

ik had het denk ik weer omgedraait, dus alles wat lager is dan 7 is zuur en daarboven is alkalisch?

Even voor de geinteresseerde, ik ben naar de biomentor in Valkenburg geweest, ik heb probiotica meegekregen en de tip om carnibest te gaan voeren (rijst ipv granen) en vit. c 500mg te voeren..

Voel me erg prettig dat ik nu eindelijk een da heb gevonden die met mij voor vers voer is..en die me tips geeft over wat ik kan doen als het niet over wil gaan.

even een vraag, probiotica kan ik dat gewoon blijven voeren en is het schadelijk als mijn andere (gezonde) hond er iets van krijgt?
Door Lizzy
#727037
MollyBella schreef: aha

ik had het denk ik weer omgedraait, dus alles wat lager is dan 7 is zuur en daarboven is alkalisch?
pH 7 = neutraal. Daarboven is basisch/alkalisch. Daaronder is zuur.
Even voor de geinteresseerde, ik ben naar de biomentor in Valkenburg geweest, ik heb probiotica meegekregen en de tip om carnibest te gaan voeren (rijst ipv granen) en vit. c 500mg te voeren..

Voel me erg prettig dat ik nu eindelijk een da heb gevonden die met mij voor vers voer is..en die me tips geeft over wat ik kan doen als het niet over wil gaan.

even een vraag, probiotica kan ik dat gewoon blijven voeren en is het schadelijk als mijn andere (gezonde) hond er iets van krijgt?
Nou, fijn dat je een goed gevoel hebt! Ben je bij Wim de Leeuw geweest? Probiotica zijn goede bacteriën, zoals die ook in Yakult zitten. Dit kan dus helemaaaaaal geen kwaad voor je hond en ook niet voor je andere hond.
Door Lizzy
#727304
MollyBella schreef: Ja bij Wim de Leeuw, ken jij hem? vertel vertel hahah
Ik ben met Whoofer een paar keer bij Wim geweest. Een hele fijne, lieve en kundige DA. En ik vind het jammer dat hij zo ver weg is gaan zitten. Hij zat voorheen, samen met Tannetje Koning, in Amsterdam.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door