Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door simplythedogs
#724802
Hallo,
eigenlijk weet ik niet goed, WAAR ik dit onderwerp moet plaatsen en vrees een beetje, dat het de verkeerde rubriek is  :(
Tot hiertoe heb ik mijn honden altijd probiotica als joghurt op hun eten gegeven. Ik had eerder al het vermoeden, dat zij dit niet echt lusten en de laatste dagen bevestigd zich dit idee zo een beetje.
Weet iemand, of probiotica ook in andere vorm dan joghurt bestaat en waar ik daar kan aan geraken ?

Alvast bedankt.
Marion
Door Lizzy
#724806
Probiotica kun je tegenwoordig heel goed in capsules kopen. Hier staan een aantal merken getest door de consumentenbond. Vitotaal, Solgar, Dr Vogel, de Tuinen, Orthica, etc: allemaal capsules. Meestal te koop bij natuurvoedingswinkels of goed gesorteerde 'drogisten' als De Tuinen.
Door simplythedogs
#724814
Heel erg bedankt voor de snelle reactie  ;)
Misschien mag ik nog een bijkomende vraag stellen. Bij mij hebben ze ondertussen al een drietal weken elke dag Probiotica op hun eten. Is dit over zo een lange tijd wel nodig ? Of anders gevraagd: hoelang kan/mag/moet ik Probiotica geven ? Of kan dit eventueel ook om de zoveel tijd gewoon eens als kuur ?

Groetjes
Marion
Door Lizzy
#724837
simplythedogs schreef: Heel erg bedankt voor de snelle reactie  ;)
Misschien mag ik nog een bijkomende vraag stellen. Bij mij hebben ze ondertussen al een drietal weken elke dag Probiotica op hun eten. Is dit over zo een lange tijd wel nodig ? Of anders gevraagd: hoelang kan/mag/moet ik Probiotica geven ? Of kan dit eventueel ook om de zoveel tijd gewoon eens als kuur ?

Groetjes
Marion
Tuurlijk mag dat! Vraag zoveel je wilt, daar is het forum voor! Je mag altijd, levenslang probiotica geven. Voor sommige honden, met specifieke darmproblemen, is dat een goed idee. Honden met gezonde darmen, kun je alleen probiotica in ''kuurvorm" geven als ze bijvoorbeeld diarree hebben of een antibiotica hebben gehad of wanneer er virussen heersen, uit voorzorg.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door