Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mieuw
#724033
Een kleine 3 weken geleden zijn er hier 4 kittens geboren.
Het was een zware bevalling, dus ik heb terplekke besloten Roos (de moeder) te laten castreren zodra ze niet meer voor de kittens hoeft te zorgen. Eén van de babies had zg. Twisted Legs, maar dat was binnen een weekje al helemaal bijgetrokken. Over een ander kitten had ik na 2 dagen ook een zorgelijk vermoeden, en jammergenoeg is dat vermoeden bevestigd.
Hij heeft een platte borstkas  :'(
(Info:
http://www.carton.nl/rmc/rmc42.htm
http://www.think-project.org/ )

Ik heb al één keer eerder zo'n kitten gehad (van de zelfde moeder, dus al te meer reden haar echt te laten castreren) en die heb ik er redelijk door heen kunnen slepen en hij is nu een bonk van een kater van 6 kilo waar je helemaal niets meer aan merkt.
Jammergenoeg heeft dit kleintje een veel ernstigere vorm van de aandoening. Ik voer hem meerdere malen per dag bij, en gelukkig komt hij tot nog toe ook redelijk aan. Zo'n 10 gram per dag. Niet super veel, maar ook niet iets om me gelijk zorgen om te maken. Hij is verder een kleine doorzetter. Levendig en heel erg lief.
Maar vandaag is het wel zo triest met hem. Hij heeft het zó benauwd  :'( :'(
Hij zit met z'n mondje open naar adem te happen en elke hap lucht die er binnenkomt beweegt z'n koppie helemaal op en neer. Ik kan hem horen ademen als ik in bed lig (de mand met babies staat op m'n slaapkamer). Ik vind het zo onwijs zielig. En ik voel me zo gigantisch machteloos. Ik wou dat ik iets kon doen om het dragelijker te maken voor hem. Ik zit zelfs al euthenasie te overwegen omdat ik zo zielig vind. Maar dan bedenk ik me weer wat een vechtertje het is, en hoe ik hem nu al weken zie doorzetten, en dan vind ik dat ook weer zo oneerlijk.  :'( :'( :'(

Sorry hoor, het moet er ff uit, ik zit hier echt jankend achter de pc als ik zo aan hem denk. Als iemand nog tips, adviezen of ervaring heeft hou ik me sterk aanbevolen!

Daibhí (spr. uit: Davey), foto gister genomen.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mieuw op zo 11 mar 2007, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#724034
Ach gatverdamme, wat ontzettend kl*te voor jou en voor dat kleine kereltje :'(. Ik heb helaas geen idee.... Misschien iemand anders. Tannetje? Dorothea? Linda?

Veel sterkte :-*!
Door *Inge*
#724241
:'( :'(

En hoe is het nu met hem?

Ik hoop dat jullie hem erdoor kunnen sleuren, want hij is zo aandoenlijk lief op die foto :-*


In een nestje kittens van 'n vriendin zat er van de 6 ook zo eentje.  Die hebben ze met de hand gevoederd, 't is altijd wat kleiner gebleven dan haar broertjes en zusjes maar ze heeft het gehaald.

Ik hoop van ganser harte dat 't voor jullie ook goed zal uitdraaien.  Ik duim helemaal!!!
Laatst gewijzigd door *Inge* op zo 11 mar 2007, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#724276
Ach jee  :-\ :-\

Tja, soms moet je ze laten gaan, een doodziek diertje tegen heug en meug in leven houden is niet altijd het beste. Als ze nog een goede levensverwachting met een goede kwaliteit van leven hebben is het anders dan wanneer het een leventje lang kwakkelen blijft.
Sterkte ermee!
Door Mieuw
#724324
Hij is dood  :'(


Ik was tegen 6en bij de DA. Die heeft hem nog een prik gegeven met spul om vocht uit z'n longen te halen, een prik tegen de shock, en een prik met vocht tegen de uitdroging.
Het heeft niet mogen baten. Tegen 9en heeft het kereltje de strijd opgegeven.

Ik hoop dat hij nu rust heeft.

Dag liefje, ik zal je nooit vergeten.  :-* :'(
Door Mieuw
#724398
Tja, als je ook ziet hoe Roos er mee omgaat.
Die heeft nog een poosje naast hem gezeten. Nog wat gesnuffeld, en opeens stond ze op. Was het voor haar over. Hups, de mand in, naar de andere kittens.
Live goes on.

*zucht*
Ik wou dat ik zo sterk als Roos was.  :'(
Door 202Spots
#724403
Het is wel erg  triest he?
Maar de natuur besluit vaak wat het beste is,hoe graag je het anders wil...
Weet dat je alles hebt gedaan wat je voor dit kleintje kon doen....sterkte  hoor....en probeer toch van de andere pluizeballetjes te genieten!
Door *Inge*
#724413
Wat jammer dat hij het niet gehaald heeft  :'(
Maar je hebt je best gedaan en gedurende de korte periode dat hij er was, zal hij zeker wel gevoeld hebben dat er goed voor hem werd gezorgd.
Ik weet dat het heel triest is, en ik hoop dat de andere kittens je een beetje kunnen opvrolijken.
Door Loeka
#724518
[quote="Mieuw"]
Tja, als je ook ziet hoe Roos er mee omgaat.
Die heeft nog een poosje naast hem gezeten. Nog wat gesnuffeld, en opeens stond ze op. Was het voor haar over. Hups, de mand in, naar de andere kittens.
Live goes on.

*zucht*
Ik wou dat ik zo sterk als Roos was.  :'(
[/quote]

Heel herkenbaar, ik ben ook zo'n lief vechtertje van een katertje verloren toen hij twee weken was. Moederpoes heeft toen ook afscheid van hem genomen en meteen daarna naar de andere 5 om ze verder te verzorgen.
Jij heel veel sterkte, ik weet helaas hoe het voelt  :'( :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door