Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Marga*
#722296
Ik ben aan het rekenen gegaan en dit kwam er uit.


maandag


kippenvleugel  140
runderhart 100
kipfilet            60

totaal                 300

dinsdag                  woensdag

rundvlees 80                   groente 40
kipkarkas 125                 pangafilet 120
groente 80                  kipkarkas125

totaal 285                      totaal 285

donderdag                  vrijdag

groente 60                kipvleugel 160
parelhoen 160                        kipfilet   80
rundvlees 60               groente 40

totaal 280                    totaal 280

zaterdag                                 zondag

lamsvlees/rib 100                     lamsvlees/rib 120
groente 40                                        groente 40
runderhart 140                          kvv rundvlees 125

totaal 280                                           totaal 285

Is dit te doen voor mijn honden?
ik doe niet altijd groenten af en toe fruit inplaats van groente.
misschien tussendoor een eitje en yoghurt.
Ze wegen ongeveer 12 en 14 kilo maar die van 12 verbruikt meer dus ik hou ze allebei op hetzelfde.
Laatst gewijzigd door *Marga* op do 08 mar 2007, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#722385
Ziet er goed uit! Welke percentages heb je gebruikt? Indien mogelijk zou het wel mooi zijn als je een keer kip kunt vervangen door bijvoorbeeld eendennek. En Pangafilet is witvis en vette vis is wel iets voedzamer en bovendien bevat het meer omega 3 vetzuren. Ik denk dan aan sardientjes of zalmkop ofzo.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#722464
Ik zal die panga vis veranderen in sardientjes vinden ze heerlijk.
Ik ga morgen kijken waar ik eendennekken kan kopen en dan verander ik dat nog.
Het zal mij echt benieuwen hoe het gaat volgende week.
Ik heb de afgelopen week KVV gedaan en de jongste(van 12 kilo) is 200 gram afgevallen (hij kreeg al iets meer)dus die mag wel nog meer hebben en Donder de oudste (van 14 kilo) is hetzelfde gebleven.

Ik heb met die reken hulp gedaan en dan 2 % ingevuld.

50%  vlees bottenenz.
15%  groente
15%  orgaan vlees

20%  spier vlees
dat zijn de percentage
Door Lizzy
#722680
Ziet er hartstikke goed uit! Als je honden nog niet gewend zijn aan bot, geef dan de eerste tijd vooral even kippenvleesbotten (even nog geen poten) en eendennek en als dat goed gaat pas lamsbotten. Want die zijn flink harder en als je honden nog niet veel gewend zijn, is het beter om het langzaam aan te doen.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#722689
De lams ribben heb ik  achter in de week geplaatst.

Maar ze hebben al een keer een lamsboutje gehad,wist niet dat die zo duur waren.

En kippendrumsticks krijgen ze wel vaker.


Ik ga straks in meerzicht kijken of ze daar eenden nekken hebben.

Weet je waar ik verse sardientjes kan kopen?
En haring is dat ook vette vis?
Ik ben zelf helemaal geen vis liefhebber dus dat weet ik allemaal niet.
Door Lizzy
#722690
Sardientjes kun je op de markt of bij de visboer kopen. Of bij de VEN/Sligro of Makro. En bij het Islam Centrum in R'dam. Haring is inderdaad ook vette vis. Maar, neem dan rauwe panharing: die is ongezouten.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#724457
Dank je :)

Het lamsribje ligt al in de bakken.
Zijn nu even uit met de baas.



Mag je trouwens vlees bijvoorbeeld rundvlees en lamvlees samen geven.

Ik heb nu nog lamsvlees over maar niet genoeg voor een maaltijd  kan ik er een lapje rundvlees bij doen?
Door conleeuw
#724478
ik zou nog proberen toe te voegen:  Lever (lam of rund of kip kan allemaal) en indien je er aankan komen pens. Jij voer al hart, maar lever vindt ik ook zeker wel van belang om in de dieet op te nemen ;)
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#724498
Inderdaad ik zou ook wat lever kunnen kopen.

bedankt voor de tip.

Wat ik wel lastig vind is de kleine hoeveelheden die ze maar mogen ,maar ja kleine honden natuurlijk.


Nu moet ik voor iets van 50 bij doen vanavond.
De rest doe ik dan maar in de vriezer.

Moet nog wel  wennen natuurlijk ,brokken of KVV hoef je neit zo bij na te denken.
Maar vanmorgen de lamsrib ging er heerlijk in.
Doen ze langer over dan KVV of brokken.
Door conleeuw
#724502
[quote="marga1953"]
Inderdaad ik zou ook wat lever kunnen kopen.

bedankt voor de tip.

Wat ik wel lastig vind is de kleine hoeveelheden die ze maar mogen ,maar ja kleine honden natuurlijk.


Nu moet ik voor iets van 50 bij doen vanavond.
De rest doe ik dan maar in de vriezer.

Moet nog wel  wennen natuurlijk ,brokken of KVV hoef je neit zo bij na te denken.
Maar vanmorgen de lamsrib ging er heerlijk in.
Doen ze langer over dan KVV of brokken.






[/quote]ik kan mij voorstellen dat het best wel een gepriegel is in het begin, maar troos je, in de loop der tijd wordt je zo'n barf wonder dat je met de oog en een beetje op jou gevoel het helemaal goed inschat, ok, op een paar gram na, dan is het een keer iets minder, de ander keer iets meer, maar al met al wel goed. Als ik logetjes heb die klein zijn, sta ik ook van alles en nog wat te wegen in het begin, maar twee/drie weken later kan ik het al aardig inschatten, het is even wennen ;)
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#724890
[quote="conleeuw"]
ik zou nog proberen toe te voegen:  Lever (lam of rund of kip kan allemaal) en indien je er aankan komen pens. Jij voer al hart, maar lever vindt ik ook zeker wel van belang om in de dieet op te nemen ;)
[/quote]

Runderlever toch liever niet geven?
*Lever van rund niet geven: lever is de opslagplaats voor reststoffen van medicijnen en gif*.
Door Lizzy
#725169
[quote="marga1953"]
Runderlever toch liever niet geven?
*Lever van rund niet geven: lever is de opslagplaats voor reststoffen van medicijnen en gif*.

[/quote]

Ik voer het wel.
Door conleeuw
#725194
[quote="marga1953"]
Runderlever toch liever niet geven?
*Lever van rund niet geven: lever is de opslagplaats voor reststoffen van medicijnen en gif*.


[/quote]nou, ik geef het ook, het is inderdaad de opslagplaats, maar ik ga er van uit dat gezien de controles bij slachtvee dat het zal meevallen, want het wordt namelijk ook voor menselijke consumptie gebruikt, zou het vol met gifstoffen zitten, dan zou het nimmer voor menselijke consumptie gebruikt worden, dus.......ik geef het gewoon, als je daar erg over in zit, dan zou je kunnen kiezen voor biologisch lever ;)
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#725196
Nee ik zit er niet over in hoor.

maar ik had barfen voor beginners gelezen en daar kwam ik dit tegen.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door