Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Ivonne
#723582
Ik ben Bas al weken aan het wassen met Malaseb tegen een huidgistinfectie.... geen klein klusje met een hond als Bas maar ... ala... als dat nodig is dan doe ik dat. Dus eerst 12x gewassen (2x in de week) en vanaf daar nog steeds 1x in de week omdat ik zo abrupt stoppen een te groot risico vond. Hij word dus nu al weken 1x per week gewassen.

En vandaag ben ik hem even lekker aan kammen en zie ik tot mijn grote schrik een puspiem en over zijn hele lijf weer schilferplekjes........ de moed zakt me aardig in de schoenen zo....

Bas krijgt volgens mij alles wat goed is en niets wat niet goed is maar zo'n gistinfectie krijg ik maar niet weg..... BAH BAH BAH, ik baal hier dus enorm van.
Door 202Spots
#723603
Kan me voorstellen  :-\
Misschien vind je hier iets nieuws tussen?
witch hazel = toverhazelaar

http://b-naturals.com/Apr2002.php

http://www.lowchensaustralia.com/health/malessezia.htm

http://www.marvistavet.com/html/body_ye ... _skin.html

http://www.goldbond.com/medpowder.asp

Remedies for Various Skin Ailments:

* Some ways to soothe insect bites, hot spots, and other skin conditions:

** Dab with milk of magnesia to calm irritated skin.

** Aloe vera from plants and creams. Apply gel directly on the spot. Or dilute with water, put it in a spray bottle and spray it on the spot.

** Dab with organic apple cider vinegar.

** Saturate a cotton ball with witch hazel and apply on hot spots for several days.

** Apply a mixture of baking soda and water to the affected areas. This also helps soothe itchy human skin in case you, too, have a sting, rash or poison ivy.

** Epsom salt: mix 1 teaspoon in 2 cups of warm water for drawing out infection and bathing itchy paws and skin.

** Combine 3 capsules of sage, 1/4 teaspoon of Epsom salts and 2 cups of water. Bring to a boil. Cool to room temperature, then strain out the sage. Store in a spray bottle or jar in the refrigerator to keep fresh. Apply to the affected area several times a day.
Laatst gewijzigd door mahuni op za 10 mar 2007, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#723621
Ik kan me voorstellen dat je hier enorm de balen van hebt. Droogt malaseb shampoo de huid uit? Misschien dat hier de schilfertjes vandaan komen?

Misschien kun je zilverwater sprayen, ik had begrepen dat dit ook helpt tegen schimmels en gisten e.d.
Door Lizzy
#723641
Tjonge meis, ik kan me voorstellen dat je hier echt zwaar van baalt.... Dit IS gewoon ontzettend balen... Misschien dat een van de tips van Dory je kan helpen. Ik hoop het zo voor je....
Door tessa
#723772
Is het geen idee om hem eens te laten scheren, ik doe dat regelmatig bij newfy's die door de dierenarts naar me toe gestuurd worden .
Het voordeel is dat de huid lucht krijgt, dus minder aantrekkelijk is voor schimmels e.d, verder droogt hij natuurlijk veel sneller.
Het hoort natuurlijk niet maar de vacht veranderd er niet door, het wordt precies zoals het was, mits je het niet elke keer weer opnieuw laat scheren.
Als ik jouw getob zo lees zou ik het zeker eens overwegen...
#723878
Jeetje zeg, dit is echt vreselijk balen zeg, kan me voorstellen dat je er goed moedeloos van wordt.
Hij wordt natuurlijk ook steeds doornat met hydrotherapie, kan dat het ook versterken?
Sterkte meis, ik hoop dat je nu eindelijk een goede oplossing vind, knuffels voor jullie. :-*
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#724119
Bas had tot ongeveer donderdag hier en daar nog een ieniemienie plekje; gisteren (zaterdag dus) zijn het ineens geen ieniemienie plekjes meer maar behoorlijke plekken verspreid over zijn hele lijf, inclusief puspiem, onrustige oren en ogen waar voortdurend iets uitloopt. Al met al een teken dat er "iets" niet goed gaat maar wat...

@tessa.... ik weet dat het geadviseerd word maar ik heb hem zelfs niet geschoren toen hij nog demodex had..... ik vind dat een vreselijk idee een kale newf! Ik weet dat je het goed bedoelt maar het is voor mij  nog steeds geen optie. Ik word misschien door diversen nu voor gek verklaard maar ja....

@lupa; Bas wordt bij de hydro zo droog mogelijk geblazen met een waterblazer en ik droog hem verder bij met handdoeken.

Als ik hem zelf gewassen heb met de Malaseb dan is het alleen met handdoeken en de rest moet aan de lucht drogen....

Hij heeft volgens mij geen super droge huid, zijn vacht voelt verder goed aan, hij is recent nog getrimd dus geen overtollig haar meer wat er uit zou moeten (hier is hij toen NIET gewassen want dat leek me teveel van het goede)... en zo zit ik dus met een groot raadsel.....
Door Borke
#724233
Ik zou hem bij een trimster lekker laten scheren, het groeit wel weer aan.

Balen zeg -  ik hoop dat er snel een oplossing komt, want dat gewas lijkt me erg onnatuurlijk!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#724256
Tjonge tjonge het zit ook niet mee zeg. En 2 x weeks een newf wassen, pffff. Ik kan me de hoeveelheid wel goed voorstellen zeg!
Tja en scheren, nee ik ben d'r ook niet zo voor. Misschien dat na een keer de vachtstruktuur nog niet veranderd... maar toch. (en wat met vaker scheren gebeurt daar heb ik al meerdere voorbeelden gezien... nee dat is in ieder geval niet goed)
Om meer lucht in de vacht te krijgen kun je ook regelmatig een waterblazer gebruiken. Heb jij er zelf een? Met de waterblazer blaas je ook de vacht open en vuil eruit ook bij een droge hond. Ook na het wassen is deze beter te gebruiken zodat vacht en huid sneller droogt en dus niet uitdroogd en geen broeiplekken kunnen ontstaan.

Maar nog iets, je moet Bas nog nadrogen na de hydrotherapie na het waterblazen?  Hoe lang hebben ze hem dan geblazen? Op zich kun je de hond helemaal drogen met zo'n ding. (ik kan me indenken dat ze dat bij de hydrotherapie niet doen overigens) Maar na een kortere tijd blazen zou zijn vacht toch droger moeten zijn dan je met een handdoek kunt bewerkstelligen.

Ik wens je veel beterschap met Bassie.
Laatst gewijzigd door Kaio op zo 11 mar 2007, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#724285
Bij de hydro is word hij voor 80 procent drooggeblazen. De rest moet gewoon zo drogen.... (inderdaad is tijd daar de factor waardoor hij niet 100% gedroogd kan worden; ik ben uberhaupt al blij dat ze zo'n ding heeft)

Als ik Bas zelf was dan is hij dus handdoek droog omdat dit volgens de gebruiksaanwijzing van de shampoo zo moet.

Op het moment gaat Bas dus 1x per week naar de hydro en hij word 1 per week met Malaseb gewassen.

Maar het rare is voor mij gewoon dat hij tot donderdag hier en daar een verdwaald ieniemienieplekje had en nog geen twee dagen later heeft hij er weer een heleboel op diverse plekken. Weliswaar niet zulke grote vieze plekken als toen het ooit begon maar toch..
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#724484
ik zou je zweren dat het geen broeiplekken zijn; het zijn echt weer gistplekken.

En scheren..... nee zolang er nog steeds meerdere wegen naar Rome leiden word Bas geen kale Bas.
Door Hanny
#724696
Als ik lees, dat je een hond volgens de informatie handdoekdroog moet maken, dan zou je je kunnen afvragen voor welke vacht dat geldt.
Stel een kortharige hond is dan in een korte tijd droog, terwijl jouw Bas veel langer vochtig blijft.
Als je met zo'n blazer aan de gang gaat,  is je hond misschien net zo lang ietwat vochtig (zoals geadviseerd), als een korthaar, die zelf opdroogt.
Misschien zou je kunnen informeren bij de fabrikant, wat de aanbevolen vochtige tijd zou zijn.

Hanny
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#724741
Lupa schreef: kun je me uitleggen wat precies het verschiel is tussen gist en broei plekken?
als ik denk aan broeiplekken dan denk ik aan iets wat op hotspots lijkt. Als ik denk aan gistplekken dan zie en ruik ik rode plekken met vettige, gelige korsten die omrand zijn en die vreselijk jeuken als je eraan komt.

Het was bijna weg en van de ene op de andere dag is het er weer. Bas is maar 1x nat geweest afgelopen week. Ik geloof niet zo in broeiplekken nu omdat ik er echt voor zorg dat zijn vacht zo snel mogelijk droogt  en zo snel mogelijk weer uitgekamt word zodat deze lekker luchtig om hem heen zit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door