Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door simplythedogs
#724065
Hoi,
nog eens ik  8),

heeft ooit al eens iemand bij Duck naar de preciese samenstelling van hun produkten gevraagd ? Als ik het hier in een ander topic goed gelezen heb, zitten in Duck nogal wat granen en voor ik de firma zelfs contacteer, vraag ik hier al eens, of iemand de samenstelling kent.
Ik vraag mij trouwens ook nog af, of een teveel aan granen ook kwaad kan voor honden, die op granen NIET allergisch reageren ?

Bedankt voor jullie reacties.
Marion
Door simplythedogs
#724112
Oei,
dat was vlug  ;)
Bedankt, hoor. Als ik dit zo bestudeer, lijkt de lam & rijst versie nog redelijk te zijn. Poeh, volgens mij ben ik nog niet aan mijn laatste proef toe  :(

Groetjes
Marion
Door simplythedogs
#724122
[quote="Tinker"]
Ik lees hier zoujuist dat e rin Duck Uitmuntend 13% koolhydraten zitten,de bronnen zijn Tarwe,Zemelen en Mais

De functie daarvan is:Voeding en ballaststoffen.
______________________________________________

Dan zit er in Uimuntend ook nog:Ruwe celstof 1,2% en dat zijn de niet verterrbare resten van mais,tarwe en zemelen.Functie:Aanpassen van de passage-snelhied door de darmen.
[/quote]

Uitmuntend, zou ik zo zeggen  ::)
Dat is precies de reden, waarom ik eigenlijk geen Duck meer wou geven.

Groetjes
Marion
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#724131
Hmm ik vind Duck nou niet bepaald goedkoop. Als ik dan de samenstelling van de uitmuntend zie, dan zou ik net zo lief smuldier geven.
Door simplythedogs
#724141
[quote="Dorothea2"]
Hmm ik vind Duck nou niet bepaald goedkoop. Als ik dan de samenstelling van de uitmuntend zie, dan zou ik net zo lief smuldier geven.
[/quote]
Ik vind Duck ook niet goedkoop, maar ik zit eigenlijk nog met een ander probleem en dat is, dat mijn Sheltie als hij rundsvlees eet, aan de diarrhee gaat. Ik had hem nl ook de AHV Vlees/Pens compleet gegeven en hij heeft (in tegenstelling tot die Saluki) ook altijd alles braaf opgegeten, maar hij is zo de hele tijd aan de diarrhee gebleven en van het moment dat ik hem de lam & rijst van Duck gaf, was zijn diarrhee ook voorbij. Dus voor eentje kan ik al geen vleesmaaltijd nemen en daar nu nog een tweede bij  :'(
Zoals ik zeg: 'k ben er precies nog niet uit.

Marion
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#724208
[quote="simplythedogs"]
Ik vind Duck ook niet goedkoop, maar ik zit eigenlijk nog met een ander probleem en dat is, dat mijn Sheltie als hij rundsvlees eet, aan de diarrhee gaat. Ik had hem nl ook de AHV Vlees/Pens compleet gegeven en hij heeft (in tegenstelling tot die Saluki) ook altijd alles braaf opgegeten, maar hij is zo de hele tijd aan de diarrhee gebleven en van het moment dat ik hem de lam & rijst van Duck gaf, was zijn diarrhee ook voorbij. Dus voor eentje kan ik al geen vleesmaaltijd nemen en daar nu nog een tweede bij  :'(
Zoals ik zeg: 'k ben er precies nog niet uit.

Marion
[/quote]

Misschien een idee om zelf te gaan samenstellen?
Door simplythedogs
#724215
[quote="Dorothea2"]
Misschien een idee om zelf te gaan samenstellen?[/quote]
Laat mij daar maar nog een beetje over "broeden" vooral omdat ik net 55 kg kvv in mijn vriezer heb steken  ::)
Volgens mij gaat dat er toch ooit van komen, hoor, maar ik moet mij nog met het idee vertrouwd maken, dat ik daar ook allicht aan iedereen iets anders moet geven  :o

Groetjes
Marion
Gebruikersavatar
Door Angelique
#724225
[quote="Tinker"]
duck compleet UITMUNTEND:Pesn,hart,lever,nieren 50%, granen,plantaardige bijproduckten.

Duck compleet Pens:Pens 50%,granen,plantaardige bijproduckten

duck compleet Lam&Rijst:Lamsvlees 73%, rijstvlokken 20%,plantaardige olie

Duck compleet Rund:Vlees en dierlijke bijproducten,rund 50%,granen,plantaardige bijproducten.

Duck Rund,lever,kip:Rund,kip,lever 50%,granen en plantaarige bijproducten

Duck dieet Pancreas:Pens ,hart,lever,nieren,pancreas 50%,granen en plantaardige bijproducten

Duck Dieet therapie:Kip 64%,rijstvlokken,wortelen,maiskiemen

Het daadwerkelijke percentage graan en plantaardige bijprodukten staan dus niet vermeld.
[/quote]

De rest dan maar :-\
Door wieke
#724342
Ik vond Duck goedkoper als Energique bijv. maar als ik kijk dat ze van Duck het dubbele nodig hebben....
Dan hebben de mormels niet eens zoveel nodig, maar de middelhond stouwt toch wel wat weg.

Daarbij heb ik nog de nodige vraagtekens waarom je van het ene het dubbele nodig hebt als van het andere, ik ben geen ster in het uitrekenen van bouw- brandstoffen en voedingsstoffen, maar het zet me wel aan het twijfelen.
Door Bullmastiff gek
#724681
Ik geef Mack van zowel de Duck uitmuntend, lam er rijst en pens compleet.
En ook van de Smul en Ahv-Breda evenveel.
1600 gram per dag verdeeld over twee maaltijden.
En het gaat prima,, vind trouwens wel de Duck erg prijzig, maargoed ik kan het hier om de hoek krijgen net als de Smul,, dus dat is dan weer een voordeel.
Door Lizzy
#724865
Ja, ik vind (grote hoeveelheden) graan dus wel kwalijk. En voor de duidelijkheid: ik doe geen uitspraak over of de hoeveelheid graan in Duck groot is of niet. Ik dacht zelf uitgerekend te hebben dat Duck 14% koolhydraat bevat. Dat betekend volgens mij zo'n om-de-na-bij 200 gram graan op 1000 gram voer. Maar grote hoeveelheden granen zoals je die in brokken aantreft (zomaar 40% tot zelfs 70% koolhydraat!!): die zijn kwalijk. Ze leveren 'luie energie' en worden er van verdacht ziektes bij de hond te veroorzaken. En dan denken we niet alleen aan allergieen maar ook aan suikerziekte en zelfs ziektes als kanker.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door