Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#723445
wij willen morgen naar de fokkers toe om van onze nieuwe toekomstige pup te gaan genieten. Maar nu is van de week bij mijn oudste een dikke darmontsteking op ge komen. Hij heeft goeie pillen gehad en na twee dagen had hij al nergens geen last meer van. Nu zit ik toch een beetje te denken of het wel verstandig is om morgen naar de puppen te gaan. Hoewel die twee van mij niet met ze in aanraking komen omdat die kleintjes in de pupperen zitten en ze ze ook geen aandacht geven ,maar toch.Is een dikke darmonts besmettelijk? Nu toch niet meer? Zou het nu nog kwaad kennen voor de puppen? Wat zouden jullie doen?
Ik wil er naruurlijk heeeeeel graag heen maar wil geen domme dingen doen.
ellen
Door Lizzy
#723455
Ja moeilijk. Ik weet ook niet of deze ontsteking besmettelijk is. Heb je overleg gehad met de fokker? Kijk, als ik de fokker zou zijn van de pups: dan moet ik gewoon eerlijk zijn en zou ik jou dit weekend niet over de vloer willen hebben en zou ik je vragen om het een weekje uit te stellen. Maar ja, ik heb nog nooit een nestje pups gehad dus misschien stel ik me aan.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#723602
heb de da ook nog gebeld en die zei dat het in feite geen kwaad kan als de hond geen ziek gedrag meer vertoond en dat doet hij niet!! De fokkers ook even gebeld en die zeiden eigenlijk het zelfde. Als hij niet meer aan de spuitpoep is en geen koorts heeft is er niets aan de hand en kunnen we gewoon komen. En inderdaad als het besmettelijk zou zijn zou zijn broer het ook al hebben, toch. Dus wij gaan morgen lekker genieten van onze nieuwe aanwinst, heerlijk tussen al de pupsels!
ellen
Gebruikersavatar
Door Angelique
#723659
Zijn broer is wat anders dan puppen. Wat iedereen doet moeten ze zelf weten, maar IK was helemaal niet gegaan en als ik de fokker was was je er bij mij ook dit weekend niet ingekomen.
Door Lizzy
#723683
Nou, die redenatie klopt in mijn ogen ook niet. Kijk, misschien heeft zijn broer op dit moment een geweldig draaiend immuunsysteem. Hebben kleine pupsels dat ook? Ik ben ook wel eens verkouden, dat Leo het niet wordt. 
Door Borke
#723691
Ik zou als toekomstige eigenaar van een van die pupjes het risico niet willen nemen en als ik de fokker was dan had ik ook liever dat je een weekje later kwam!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#724281
na uitgebreid met de fokkers te hebben gebeld en nog eens heel het verhaal uit de doeken te hebben gedaan, zijn we toch gegaan. Hij was/is echt niet ziek meer en de da zei dat het toch waarschijnlijk wel kwam door iets verkeerds van de straat of van vuile plassen te hebben gegeten/gedronken, en dat het geen virus was Terwijl we er waren heb ik me oudste wel uit de buurt van de puppies gehouden en verder ging alles goed. De fokkers hebben al ruim 20 jaar honden en zullen het naar mijn inziens dan toch wel weten. Ik heb wel gezegd dat ik niet wil dat de puppies of de andere honden ook een ontsteking zouden krijgen, maar ze waren daar niet bang voor.
Verder hebben we weer giga genoten van de andere honden en die kleine puppies.
ellen
Door Ponneke
#724793
Begrijp ik het goed,dat er een hond van "vreemden "zomaar bij de puppen mogen?

Bij mij komt er geen vreemde hond binnen als ik puppen heb.
Als ik mensen zie komen waarvan hun hond in de auto zit............vraag ik of ze hun handen willen wassen.
Ik zit dan echt met kromme tenen....want de moederhond wordt wel geaaid.
Kdenk dat ik de volgende keer de pups maar achter glas moet stoppen.....ik moet er niet aan denken dat die jonge pups besmet worden met een virus wat diarree veroorzaakt.
Het virus wat onlangs nederland geteisterd heeft...........moeten we niet onderschatten.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#724801
ten eerste was het geen virus wat je kon lezen, ten tweede heb ik tot twee keer toe de da nog geraadpleegd, ten derde heb ik goed overlegd met de fokkers en ten vierde kunnen wij elkaar al 7 jaar en heb ik mijn twee honden daar ook vandaan, ten vijfde als je jouw pups achter glas zou  willen stoppen(dus als je ze zo beschermd) zou ik niet eens een pup daarvan willen hebben. Als je ziet hoe goed hun pups al in feit zijn gesosialiseerd kan dat alleen maar goed zijn. En nogmaals zij het geen mensen die zomaar aan rommelen, zij fokken al ruim 20 jaar gezonde honden en weten dus wel waar ze mee bezig zijn. En nogmaals hij was een maandag wat aan de dunnere ontlasting(geen spuitpoep) En een dinsdag was dat weer over, geen koorts en geen andere ziekteverschijnselen. Ik heb 15 jaar geleden bij iem. een pupje gehaald ,bijna nog geen mens/andere honden bij waren geweest en (het is goed gekomen) maar dat heeft heel veel moeite gekost om de pup een beetje vertrouwd te maken als hij buiten was, en als er bij ons bezoek kwam, dacht hij dat het buitenaardse wezens waren.
nogmaals mijn hond had geen virus wat nederland heeft geteisterd!
Door Lizzy
#724807
Ponneke schreef: Begrijp ik het goed,dat er een hond van "vreemden "zomaar bij de puppen mogen?

Bij mij komt er geen vreemde hond binnen als ik puppen heb.
Als ik mensen zie komen waarvan hun hond in de auto zit............vraag ik of ze hun handen willen wassen.
Ik zit dan echt met kromme tenen....want de moederhond wordt wel geaaid.
Kdenk dat ik de volgende keer de pups maar achter glas moet stoppen.....ik moet er niet aan denken dat die jonge pups besmet worden met een virus wat diarree veroorzaakt.
Het virus wat onlangs nederland geteisterd heeft...........moeten we niet onderschatten.
Dat lijkt me heel onverstandig. Als ik pups zou hebben: hoef ik geen mensen over de vloer die een zieke hond thuis hebben, maar achter glas stoppen: daar kweek je in mijn ogen overgevoelige zielige ziekelijke beestjes mee. Het is wel de bedoeling dat ze weerstand opbouwen en dat doe je niet (niet met honden niet met kinderen) door ze in een glazen hokje te stoppen, is mijn mening.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#724812
nou, dat is precies wat de fokkers ook zeiden, de puppies liepen gisteren lekker te stekkeren in de achtertuin! En ze zijn nu al bijna nergens bang of schrikachtig van!
Ze kunnen al zoveel geluiden, voelen het gras en stoten ook regelmatig hun neus.
Heel goed om ze dat al te leren!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#725156
in al die jaren dat wij bij verschillende fokkers zijn geweest, moesten we bij sommige enkel onze handen wassen voor dat ze drie weken oud waren. Maar dat is misschien 1 of 2 keer gebeurd. Ieder houd er zijn eigen regels op na. Maar ik vind dat je er geen watjes van moet maken want daar hebben de toekomstige eigenaren alleen maar heel veel last van. De fokkers waar wij de laatste jaren komen hebben hele vrije pups waar de eigenaren heel veel mee kunnen.
Maar nogmaals ieder doet wat hij/zij goed vind.
ellen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door