Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Eeffie
#723243
Terry krijgt nu 2 weken Carnibest eend&rijst. (daarvoor 1 maand Bibi)
Afgelopen maandag zijn we erachter gekomen, na de nodige onderzoeken, dat hij een spastische darm heeft.
Nu overgiet ik zijn eten nog steeds met gekookt water en 1 x per dag krijgt hij daar de volgende dingen doorheen:

1/2 tablet Metrazol
1 schepje Pro-Fibre
1 schepje Pro-Soluble

Het gaat deze week erg goed met hem. Zal ik nou dat overgieten al af gaan bouwen of is dat nog te vroeg? Ik lees dat ik dat niet te lang moet blijven doen, maar geldt dat ook voor een spastische darm?
Door Lizzy
#723246
Nou, ik ben er geen voorstander van om dit langdurig te doen. Aangezien je toch vitamines en goede bacteriën vernietigt. Maar aangezien je hond erg gevoelig is: zou ik dit nog een paar daagjes doen en daarna heel langzaam afbouwen. Dat wil zeggen: geef eerst 3/4 overgoten met gekookt water en 1/4 rauw. Een paar dagen. En geef dan 1/2 overgoten met gekookt water en de andere 1/2 rauw. Ook een paar dagen. En geef dan 1/4 overgoten met gekookt water en 3/4 rauw. Ook een paar dagen. En geef dan pas alles rauw, wel goed op kamertemperatuur. Zo zou ik het doen.
Door Eeffie
#723264
Dank je wel Lizzy!
Ik zat stiekem al te hopen dat jij hier een advies op had hihi.
Ik ga het precies zo doen!!

Kamertemperatuur......is dat ongeveer een half uur voor iets minder dan 200 gram? Ligt er natuurlijk aan hoe warm mijn kamer is hahahaha maar wat staat er gemiddeld voor?
Door Lizzy
#723268
Als ik het voer van mijn honden op kamertemp. wil geven, dan haal ik het een paar uur van te voren al uit de koelkast. Dus het eten voor morgen avond haal ik nu uit de vriezer, dat gaat in de hondenkoelkast (en die staat laag) en dan haal ik het er morgen om een uur of 13 uit en zet ik het op het aanrecht. Dan krijgen ze ergens tussen 16 en 19 uur te eten, dus da's echt een flink aantal uur. Als je dat vervelend vind: kun je het voer in een roestvrijstalen voerbak doen en de voerbak in je spoelbak zetten en deze vullen met warm water. Dan is het voer snel op kamertemperatuur c.q lauw. Je kunt het beter iets lauw geven dan te koud.
Door Eeffie
#723281
Thanx! Das een goeie van dat water!!  ;)
Hij krijgt voorlopig nog 3 x per dag eten, dus dat wordt anders een heel gedoe om het op tijd lauw te hebben. Zeker smorgens!

Bedankt weer!!

Ik ben echt blij met al die adviezen hoor!  :flowers:
Door Eeffie
#723298
Ja het gaat zeker goed met hem!!

Als je het leuk vindt, kun je ff op m'n www kijken. Daar hou ik een soort van dagboek bij. Net begonnen hoor, dus verwacht er niet te veel van, grinnik.
Door Annicha
#723326
Ik zet het eten voor de ochtend 's avonds in de oven om te ontdooien en om op tempratuur te komen.
Het zijn maar kleine beetjes die dan ontdooit hoeven te worden ( alleen voor de katten) maar daardoor wil het goed met het ontdooien.

Het avondmaal gaat hier net als bij lizzy, 's avonds in de koelkast en rond de middag in de oven. 's Avonds eet de hond mee en dan is het wel wat meer dus.

De oven is bij mij trouwens de enige plek die de katten en mijn jongste niet open krijgen daarom staat het daar.
Door tieneke
#723330
[quote="Annicha"]


Het avondmaal gaat hier net als bij lizzy, 's avonds in de koelkast en rond de middag in de oven.
[/quote]
Bij Lizzy gaat het echt niet in de oven hoor!
Ze is vegetarier  ;)
Gebruikersavatar
Door Dian
#723332
[quote="tieneke"]
Bij Lizzy gaat het echt niet in de oven hoor!
Ze is vegetarier  ;)
[/quote]

De oven wordt volgens mij hier gebruikt als "opslagplaats", verder niet  ;)
Door Eeffie
#723333
[quote="Annicha"]
Ik zet het eten voor de ochtend 's avonds in de oven om te ontdooien en om op tempratuur te komen.
[/quote]

Terry slaapt in de keuken....denk dat ie gek wordt als ik z'n eten achter het ruitje van de oven zet! Maar ik snap je bedoeling. Ik verzin er wel wat op tegen die tijd en anders hou ik de tip van het au bain marie principe in gedachte.
Door Eeffie
#723337
[quote="tieneke"]
Bij Lizzy gaat het echt niet in de oven hoor!
Ze is vegetarier  ;)
[/quote]

Jij ziet ook alles he volgens mij  ;D
Door Mevroi Kruim
#723343
Scoor een paar emmers met deksels, dan kun je de boel laten ontdooien zonder dat die arme Terry constant het water in z'n bekkie heeft  ;D
Grote koelkastdozen, met goeie sluiting dan wel, zijn ook handig.
Ik heb emmers in verschillende maten, van 2 tot 12 liter, van paardensnoepjes, vitaminebrokjes, zeewier etc. Ik gooi dus voor een paar dagen eten voor de beessies uit de vriezer in de emmers om te ontdooien; wat ze niet direct opeten gaat in de koelkast, als het op temperatuur moet gaat het er weer uit in een emmer met deksel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door