Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#722119
Ik heb net op de markt een kilo ansjovis voor de honden meegenomen. Dat mogen ze toch ook eten?
Door *Natasja*
#722181
Lizzy schreef: Ik zou trouwens met een paar beginnen. Ze zijn nogal vet.
Oh, dan haal ik ze snel uit de vriezer om ze vervolgens in kleine porties in te vriezen (er ligt nu een zak van 1 kilo)
Door *Natasja*
#722197
Het lijkt erop dat ze het niet lusten... ::)

Iemand een tip om het smakelijker te maken?
Laatst gewijzigd door *Natasja* op do 08 mar 2007, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Caroline A.
#722554
Je kunt er hondentaart van maken, en dat dan in stukken invriezen. Ik heb wel een recept voor je. Kun je uitproberen of ze het wel lusten.
Door *Natasja*
#722653
Caroline A. schreef: Je kunt er hondentaart van maken, en dat dan in stukken invriezen. Ik heb wel een recept voor je. Kun je uitproberen of ze het wel lusten.
Dat klinkt interessant (en leuk). Wil je mij het recept geven?
Door Lizzy
#722696
Brutus en Pinkel vinden ze ook niet echt lekker.... Je kunt af en toe wat van die visjes mengen met wat pens en huttekase. Dan gaat het er meestal wel in.
Door Caroline A.
#722805
Het is niet helemaal gezond vanwege de bakmeel en melk, maar ja, lekker vinden ze het wel.

Verwarm de oven voor op 175C

Meng 250 gr ansjovis (of kippelevertjes, makreel, gehakt etc)
8 eetlepels melk
8 eetlepels zelfrijzend bakmeel
teentje knoflook

Goed mengen met keukenmachine (neus dicht, verstand op nul) ,
op bakplaat gieten (eventueel met bakpapier bedekt) en 30 minuten bakken.

Goed af laten koelen en dan smullen maar.

Misschien kun je beter eerst proberen met de helft van het recept om te kijken of ze het lusten.

Mocht het een succes zijn kun je de rest ook nog maken. Wat ik tegenwoordig ook doe is de koek na het bakken in kleine vierkantjes knippen en dan nog een paar uur in de droogmachine. Blijven ze lekker lang houdbaar.


Veel plezier
Door Nemosh
#723135
Is een mooi recept.
zou je de melk niet kunnen vervangen door karnemelk  en de zelfrijzend bakmeel door rijstebloem?

Hier moet je de vis ook een beetje leuk aankleden anders denken ze dat het is op je te parfumeren ( hij gooit het op de grond en gaat er in rollen)
Door Caroline A.
#723299
Je zou de melk ook kunnen vervangen door yoghurt of kwark, en dat van de rijstebloem is een goed idee.  :)Het wordt toch een brij en blijft plat in de oven (een dikke pannekoek).

Klinkt alweer een stuk gezonder.

Door de knoflook vinden bijna alle honden het lekker, ook honden die geen vis lusten vinden de makreeltaart lekker.
Door Benthe
#723305
Ik heb yoghurt over de vis geen gegooit.
Toen at ze t hier zo op

Als je van vis taart maakt worden de graten dan niet verhit/
Door Caroline A.
#723322
Ja, maar je gooit alles in de blender dus het wordt een smurrie.

Ik geef het zo wie zo niet als maaltijd maar als beloning tijdens het wandelen.

Maar misschien kan ik eens proberen of kwark, ansjovis en knoflook uit de blender ook goed is.

Een ansjovissmoothie mmmmmmmmmm lekker.
Door *Natasja*
#725884
Ik heb voor de honden voor vanmiddag een kleine portie ansjovis op het menu staan, gemengd met wat kopvlees en groentemix. Ik ga de ansjovis nu fijnsnijden, dussssssss Wish me Luck!  :fish2: :nerves: :nerves:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door