Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#722211
ik heb er al eens vaker wat over gevraagd maar kan dat niet meer terug vinden.
Mijn reu heeft giga zwarte liezen al vaken ab. gekregen maar dat helpt niet.Van de homeo. arnica gekregen en ze zou dit van de week weer sturen maar dan wat sterker. Maar nu zag ik gisteren tot mijn schrik dat hij ook zwart gaat worden in zijn oksels en dat jeukt daar verschrikkelijk! Wat moet ik hier nou mee? De da weet het eigelijk ook niet die komt maar steeds aan met een ab. kuurtje maar dat wil ik niet mee.
Wie o wie weet hier raad mee?
ellen
Door Ine
#722291
Heeft je hond al eens een allergietest gehad?

Hoe lang gebruik je die Arnica nu?
Door tigger
#722294
Klinkt idd als een allergie ergens voor of een gistinfectie.
Mijn hond heeft het ook regelmatig, dan was ik hem met een speciale shampoo. Bij hem is overigens wel een allergie vastgesteld. Volgens mij haalt antibiotica weinig uit; zowel niet tegen de verkleuring als tegen de jeuk.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#722327
die arnica heeft hij een paar weken gehad, toen 2 mnd. gestopt en nu op advies van de homeo. weer mee begonnen.
Ga inderdaad als het v/d week niet minder wordt een allergie test laten doen dan lijkt me maar het beste.
groetjes ellen
Door Sennaruby
#722333
Tot ik de jeuk las, moest ik aan een schildklierafwijking denken. De liezen van mijn hond en de huid bij de ellebogen was ook donkerder gekleurd. Maar jeuk heeft ze nooit gehad...

Groetjes,

Fieke
Door Ine
#722473
Is er ooit een afkrabsel genomen voor onderzoek?
Ik zit idd aan gisten te denken, die vaak door een allergie veroorzaakt wordt.
Misschien een doorverwijzing naar een dermatoloog?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#722698
dank je wel allemaal. Ik maak nu even de kuur op die hij heeft voor zijn dikke darm onts. en als die op is ga ik een bloedonderzoek laten doen, wordt het nou erg zat en hij ook. Een afkrabsel is er al gebeurd maar daar kwam niets uit?!
ellen
Door Ine
#722828
vanaalst schreef: dank je wel allemaal. Ik maak nu even de kuur op die hij heeft voor zijn dikke darm onts. en als die op is ga ik een bloedonderzoek laten doen, wordt het nou erg zat en hij ook. Een afkrabsel is er al gebeurd maar daar kwam niets uit?!
ellen
Wat eet je hond op het moment?
Ook de tussendoortjes?
Ik herken nl. de zwarte verkleuringen van lang geleden bij mij 1ste labrador.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#722857
hij krijgt nu 4a5 dagen in de week KIVO en de rest barf. En als tussendoor krijgt hij snoepjes(mergpijpjes en gewone botten(buffelhuid) of rawhide botten) Eigenlijk de snoepjes en botten die je bij een dierenzaak haalt. Je zou zeggen geef hem dan geite of lamsribben maar hij is zo'n vreselijk schrokop hij slurt veel zo naar binnen en vind dat dan s'morgens weer terug.
Heb een mailtje van een medebarfer gekregen en die zou mij ook nog tips geven, maar ieder tip is natuurlijk heel erg welkom!
groetjes ellen
Door Ine
#723141
Misschien, dat je die buffelhuidbotjes en Rawhides eens weg moet laten en proberen om met een Kong met KVV hem bezig te houden.
Ik hoop, dat je goede adviezen krijgt via pb.
Sterkte!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door