Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Audrina
#722845
Weet iemand of er peterselie tabletten of capsules bestaan? Ik kan er op google niks over vinden.

Mijn reu van 14 heeft slechter wordende nieren en ik wil hem naast de guldenroede die hij al krijgt ook peterselie gaan geven, ter ondersteuning.

Ik heb geprobeerd om versnipperde verse peterselie door zijn eten te doen, maar dan weigert ie om te eten. Zo ook met gedroogde peterselie. Vandaar dat ik nu wil kijken of het er ook in tablet-/capsulevorm is.

Ik kan wel "herbex" van Dorwest ( http://www.spat.nl/Dorwest.htm ) vinden, maar daar zit naast peterselie ook selderij, waterkers, kool, mierikswortel en munt in. Zou ik hem dat anders ook kunnen geven?
Door Audrina
#722913
Angelique schreef: Ik heb even voor je rondgesnuffeld, maar kan ze ook nergens vinden. Idee is misschien om losse capsules te kopen en deze zelf af te vullen met peterselie(poeder).
Ik wist niet dat dat ook kon, losse lege capsules. Ik dacht altijd dat dat alleen voor apotheken e.d. was. Weer wat geleerd. Ik zal eens her en der rond gaan vragen. Thanks. :)
Door 202Spots
#722980
Er is verschil in nierfalen en moeilijk plassen...
Je kan zoals hier gezegd word,de peterselie koken en dan 't water geven
Deze site heeft heel veel info over nierproblemen:

In general, diuretics are not recommended for dogs with renal failure. However, if your dog is having problems urinating, they could be helpful (check with your vet first). Marshmallow (the herb) would fall into this category. One person reported using diuretics during crisis times (blood in the urine, straining to urinate, lethargy, odor in his body or urine, not eating and other symptoms that he was heading into problems) by boiling parsley and using the water (cooled) and pulping parsnips and rolling this in raw honey. She also gave marshmallow fairly frequently, three or four days a week. Watermelon is also a natural diuretic, a good source of potassium, and low in sodium. Parsley, celery and dandelion greens are also natural diuretics. Watermelon tea can also be used.

http://www.dogaware.com/kidney.html#supplements
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 09 mar 2007, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#723034
Audrina schreef: Ik wist niet dat dat ook kon, losse lege capsules. Ik dacht altijd dat dat alleen voor apotheken e.d. was. Weer wat geleerd. Ik zal eens her en der rond gaan vragen. Thanks. :)
je kunt ze bij de apotheek krijgen en anders heeft Liekje ze wel op voorraad.
Door Audrina
#723518
202spots schreef: Er is verschil in nierfalen en moeilijk plassen...
Je kan zoals hier gezegd word,de peterselie koken en dan 't water geven
Deze site heeft heel veel info over nierproblemen:

In general, diuretics are not recommended for dogs with renal failure. However, if your dog is having problems urinating, they could be helpful (check with your vet first). Marshmallow (the herb) would fall into this category. One person reported using diuretics during crisis times (blood in the urine, straining to urinate, lethargy, odor in his body or urine, not eating and other symptoms that he was heading into problems) by boiling parsley and using the water (cooled) and pulping parsnips and rolling this in raw honey. She also gave marshmallow fairly frequently, three or four days a week. Watermelon is also a natural diuretic, a good source of potassium, and low in sodium. Parsley, celery and dandelion greens are also natural diuretics. Watermelon tea can also be used.

http://www.dogaware.com/kidney.html#supplements
Nee, problemen met plassen heeft ie niet, dat gaat juist heel erg goed. ;)
Peterselie koken en dan het water waar het in gekookt is als drinken geven is ook geen optie, want dan drinkt ie gewoon niet en gaat ie er buiten vandoor om uit plassen en sloten te drinken (grmbl eigenwijze ouwe man...)
Bedankt voor de link. :)
Angelique schreef: je kunt ze bij de apotheek krijgen en anders heeft Liekje ze wel op voorraad.
Ik heb ze nu bij 1 of andere online "smartshop" besteld. ??? :P
Door 202Spots
#723535
Audrina schreef: Nee, problemen met plassen heeft ie niet, dat gaat juist heel erg goed. ;)
Peterselie word juist gegeven om meer te plassen...dus als ie daar geen probleem mee heeft, waar wil je dan speciaal peterselie voor geven?
Ik denk dat er andere supplements (voor ondersteuning) op Mary's site, beter helpen dan peterselie..
Door Audrina
#724145
waar wil je dan speciaal peterselie voor geven
Peterselie heeft nog veel meer goede eigenschappen en mijn reu heeft nog een aantal kwaaltjes zoals reuma, last van zijn darmen, stinkvacht en daar heeft de peterselie ook een gunstige uitwerking op. :)

Maar het was niet mijn bedoeling om een "discussie" op te starten over het wel of niet geven van peterselie en waarvoor, sorry. Ik wilde alleen weten of het er ook als tablet of capsule was. ;)
Laatst gewijzigd door Audrina op zo 11 mar 2007, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#724152
Audrina schreef: Maar het was niet mijn bedoeling om een "discussie" op te starten over het wel of niet geven van peterselie en waarvoor, sorry. Ik wilde alleen weten of het er ook als tablet of capsule was. ;)
Oh...sorry
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door