Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Celien
#722450
Onze Franse Bul (Pien) krijgt vanaf ze 4 maanden is alleen het Carnibest-compleet  voer. Afwisselend natuur, eend, lam en kip. Ze doet het er erg goed op, is actief en heeft een glanzende vacht en het eten gaat prima. Eind van de maand wordt ze 1 jaar.

Vraag: Zijn er honden die al veel langer Carnibest krijgen, bijvoorbeeld 5 of 10 jaar en blijft Carnibest dan nog steeds een goed voer op langere termijn?

Graag dus reactie hierover van hondencollega's die al veel langer Carnibest voeren.

Ook een in mijn ogen niet commerciele dierenarts weet weinig te vertellen over versvlees.  Wij inmiddels wel dankzij deze leerzame site.
Groeten en alvast bedankt
Carla
#722547
Pippi , mijn goudkleurige shih tzu eet nu ongeveer 4 jaar carnibest en chanty 3 jaar, hier nog nooit problemen gehad, geen dierenartskosten, ze zien er prima uit, schone gebitjes en lekker levendig, ook fok ik zo nu en dan een nestje met Pippi en dat gaat ook uitstekend met carnibest, goede zware pups en moeders heeft melk in overvloed, dus  ik ga er lekker mee door. ;)
#722609
Het is wat lastig om 10 jaar cb te voeren, want zolang bestaat het nog niet.
Twee van mijn pups, nu ruim 3,5 jaar eten hun hele leven al cb en leven nog steeds in prima gezondheid.

Maar aan wat voor gevolgen denk jij dan?
#722613
Ontwikkelingen op het gebied van gezondheid. Juist ook omdat Carnabest nog niet zo lang in de handel is en op dit gebied misschien niet zo veel ervaring is. We weten wel hoe een hond het in de regel doet op brokken gedurende bijv. 10 jaar, maar hoe dat uiteindelijk is bij versvlees, zoals Carnibest is mij niet bekend, zeker niet over een heel leven van de hond, oftewel ongeveer 10 a 12 jaar.
Groetjes Carla
#722618
Mijn 2 franse bulldoggen eten ook vanaf pup Carnibest de oudste is nu 3 jaar oud en in die 3 jaar buiten de entingen om maar 1 keer bij de Da geweeest maar dat was voor een allergische reaktie door een bijensteek.Ollie is 2 jaar oud en buiten de entingen 1 maal bij de Da geweest voor een gekneusde poot.
Laatst gewijzigd door Salty op vr 09 mar 2007, 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.
#722620
Onze honden doen het op rauw haast 3 jaar al super-fantastisch en dat tijdsbestek haalde onze vorige hond niet eens de eerste 2 jaar op alleen brokken....er is ook zo'n wereld van verschil dat ik echt geen statistieken nodig heb om zeker te weten dat we het nog niet zo verkeerd doen met onze Nollebakkers...bevestiging genoeg uit eigen ervaring!
Ze eten nu geen kvv meer maar rauw is rauw toch?
Laatst gewijzigd door tieneke op vr 09 mar 2007, 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.
#722622
[quote="Celien"]
Ontwikkelingen op het gebied van gezondheid. Juist ook omdat Carnabest nog niet zo lang in de handel is en op dit gebied misschien niet zo veel ervaring is. We weten wel hoe een hond het in de regel doet op brokken gedurende bijv. 10 jaar, maar hoe dat uiteindelijk is bij versvlees, zoals Carnibest is mij niet bekend, zeker niet over een heel leven van de hond, oftewel ongeveer 10 a 12 jaar.
Groetjes Carla
[/quote]

CB bestaat dus nog niet zolang, maar ik ken wel hele volksstammen die al langer dan tien jaar Rodi of AHV voeren en ik weet wel dat die honden er op hun tiende structureel beter uitzagen als de 10-jarige brokkenhond. Mijn eigen 10-jarige teef werd onlangs bij haar jaarlijkse check-up door onze nieuwe da nog op een jaar of 5 á 6 geschat. Strak in het vel, schoon gebit, goed bespierd, mooie vacht, uitstekend bloedbeeld enz. Deze dame heeft dus wel een paar jaar brok gegeten naast haar Rodi, maar de laatste 5 á 6 jaar alleen maar vers voer waarvan de laatste 3 jaar Barf.
Ik ben dus van mening dat je je echt geen zorgen hoeft te maken over hoe een hond het 10 jaar op de cb of ander kvv gaat doen.
Maar waarom zou de hond het slechter doen op een complete kvv dan op een complete brok?
#722630
Weet je, de brokken ben ik allang vergeten, die komen er voor ons Franse Bulletje niet in. We hebben wel ervaring met brokken over een langere periode bij onze bouvier van 11 jaar, (eerst eukanuba en nu Cavom met wat blikvoer om de brokken 'op smaak' te krijgen) Maar dat willen we ons jonge bulletje niet aandoen.
We kiezen voor eerlijk voedsel en dus niet voor brokken. Gevoelsmatig staan we dus achter kvv en niet meer achter brokken. Maar hoe de hond zich ontwikkelt na 10 jaar kvv was mij niet bekend. Maar het vertrouwen in Carnibest blijft overend, gevoelsmatig en bij het zien van ons vrolijke en gezonde Franse Bulletje.
Groetjes Carla
#722635
[quote="Celien"]
Weet je, de brokken ben ik allang vergeten, die komen er voor ons Franse Bulletje niet in. We hebben wel ervaring met brokken over een langere periode bij onze bouvier van 11 jaar, (eerst eukanuba en nu Cavom met wat blikvoer om de brokken 'op smaak' te krijgen) Maar dat willen we ons jonge bulletje niet aandoen.
We kiezen voor eerlijk voedsel en dus niet voor brokken. Gevoelsmatig staan we dus achter kvv en niet meer achter brokken. Maar hoe de hond zich ontwikkelt na 10 jaar kvv was mij niet bekend. Maar het vertrouwen in Carnibest blijft overend, gevoelsmatig en bij het zien van ons vrolijke en gezonde Franse Bulletje.
Groetjes Carla
[/quote]
Je zegt het zelf al  ;)
Maak je maar geen zorgen!  :P 8) ;D
Door roefus
#722641
[quote="Celien"]
Weet je, de brokken ben ik allang vergeten, die komen er voor ons Franse Bulletje niet in. We hebben wel ervaring met brokken over een langere periode bij onze bouvier van 11 jaar, (eerst eukanuba en nu Cavom met wat blikvoer om de brokken 'op smaak' te krijgen) Maar dat willen we ons jonge bulletje niet aandoen.
We kiezen voor eerlijk voedsel en dus niet voor brokken. Gevoelsmatig staan we dus achter kvv en niet meer achter brokken. Maar hoe de hond zich ontwikkelt na 10 jaar kvv was mij niet bekend. Maar het vertrouwen in Carnibest blijft overend, gevoelsmatig en bij het zien van ons vrolijke en gezonde Franse Bulletje.
Groetjes Carla
[/quote]

Mag ik vragen waarom je je bouvier niet ook op vers zet?
Lust hij het misschien niet of denk je dat hij 'te oud' is om over te zetten op vers?
#723801
We zetten onze bouvier inderdaad niet meer op vers vlees, gezien zijn leeftijd van 11 jaar. Ik weet dat het nog kan, dat overzetten, maar het is ook zo een gewoonte geworden, de ene verse vlees en de andere al vele jaren Cavom.
Soms denk ik inderdaad wel eens, ook dat ouwetje nog op vers vlees te zetten, maar ze doet het goed op brokken en laat dr maar met haar 11 jaar.
Groeten
Carla
#723813
Het hondje van m´n ouders op 11 jarige leeftijd nog overgezet. M´n ouders zijn helemaal dol enthousiast, het beesie is aan z´n tweede jeugd begonnen! Tanden zijn veel schoner en hij heeft een glans, hij ziet eruit als een hond van een jaar of 8. Voorbijgangers zijn verbaasd dat hij al 13 is.
#723865
Wij hebben onze oude honden wel op vlees gezet en maar goed ook, want ik denk dat ze er anders niet meer geweest waren. Een schildklierpatientje van 10 1/2 (toen) die amper meer iets kon, de hele dag in de mand lag, eigenlijk niet meer de fut had er uit te komen, ondanks haar waarden in het bloed wel goed waren, veel hoesten. Ons hart/schildklierpatientje van 10 ook, hoesten de hele dag door, vocht achter de longen, slecht lopen, niet meer uit de mand komen. Nou ik ben blij dat ik het gedaan heb, het hoesten werd ik radeloos van, het hoesten is bij beide honden over. Ze lopen door het huis en ze keten met de jeugd, ze springen sinds jaren zelf weer op de bank, ze wandelen met vreugde, en ze genieten weer van het leven.

Ik ben blij dat ik het gedaan heb, had het veel eerder moeten doen (maar ja, kwamen steeds de verkeerde merken tegen, dan toch maar weer naar brok) nu staan ze op carnibest en ik heb 8 honden, maar ze zijn er allemaal van opgeknapt ;)

Gr. jacqueline

  [quote="Celien"]
We zetten onze bouvier inderdaad niet meer op vers vlees, gezien zijn leeftijd van 11 jaar. Ik weet dat het nog kan, dat overzetten, maar het is ook zo een gewoonte geworden, de ene verse vlees en de andere al vele jaren Cavom.
Soms denk ik inderdaad wel eens, ook dat ouwetje nog op vers vlees te zetten, maar ze doet het goed op brokken en laat dr maar met haar 11 jaar.
Groeten
Carla
[/quote]
#723940
Ik heb mijn labrador met 10 jaar ook nog overgezet op vers vlees. Hij had artrose en liep gewoon regelmatig mank en altijd stram, echt als een oud opa-tje. Na 3 mnd vers zag je al de verschillen. Hij liep een stuk beter en was veel energieker. Hij is bijna 14 geworden, en hoe. Op de dag van zijn overlijden heeft hij nog lopen spelen met een pup in het park. Nee, ik ben heel blij dat ik hem met 10 jaar nog heb overgezet, anders had hij zijn 2e jeugd moeten missen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door