Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#722023
We hebben na heel lang wikken en wegen toch besloten om Jane te laten helpen.
Zij is tijdens en na de loopsheid altijd erg timide, bedeesd, sjokt achter je aan (i.p.v. vrolijk voor me uitlopend) en voelt zich echt niet prettig met zichzelf en dit wordt lijkt het wel na iedere loopsheid erger. Ze is 3x per jaar loops, dus bij elkaar best een lange periode van zich niet prettig voelen. Nu dan toch de knoop doorgehakt.

Vrijdag zal zij geopereerd worden, ik heb heel de week al een flinke knoop in mijn maag en haal mij vanalles in mijn hoofd over wat er allemaal mis kan gaan, muts die ik ben, maar ik weet dat dit voor Jane gewoon beter is.
Ben blij als ik haar vrijdag weer gezond en wel thuis heb. :-[

Hebben jullie nog tips over wat ik haar na de operatie eventueel kan geven, zodat mijn meisje weer gauw de oude is?
Wil in ieder geval chorella kuurtje doen, maar wanneer kan ik daarmee beginnen en tot hoeveel tabletten moet ik dat verhogen?
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op vr 09 mar 2007, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#722034
Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, wordt alles weggehaald?
Heb even een berichtje opgezocht met een opsomming van middelen wat je kunt geven voor en na de operatie: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg636918

Chlorella zou ik met 4 tabletjes beginnen en per dag 1 verhogen tot maximaal ongeveer 12. En verder na de operatie pro-biotica want je krijgt zeker AB mee en Vit C voor sneller herstel. Na een paar dagen al heel voorzichtig proberen te gaan smeren met Calendula emulsie (langs de randen, nog niet op het litteken/wond), dat is niet vet en trekt snel in. Als Jane dat toelaat natuurlijk, anders moet je wat langer wachten.
Heel veel sterkte, ik ken dat gevoel van die knoop maar al te goed ;).
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#722036
Nitus schreef: Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, wordt alles weggehaald?
Heb even een berichtje opgezocht met een opsomming van middelen wat je kunt geven voor en na de operatie: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg636918

Chlorella zou ik met 4 tabletjes beginnen en per dag 1 verhogen tot maximaal ongeveer 12. En verder na de operatie pro-biotica want je krijgt zeker AB mee en Vit C voor sneller herstel. Na een paar dagen al heel voorzichtig proberen te gaan smeren met Calendula emulsie (langs de randen, nog niet op het litteken/wond), dat is niet vet en trekt snel in. Als Jane dat toelaat natuurlijk, anders moet je wat langer wachten.
Heel veel sterkte, ik ken dat gevoel van die knoop maar al te goed ;).
Ah, dank je wel, die lijst zocht ik inderdaad, maar kon hem niet vinden. :-[
Probiotica had ik inderdaad ook al.
Waneer kan ik met die chlorella beginnen?

In principe wordt niet alles weggehaald, ze kijken de baarmoeder wel na en als die er goed uit ziet laten ze die zitten.

Dankje, ja kan me voorstellen dat jij dat gevoel goed kent. :-*
Dat vreselijk bezorgt zijn is een van de weinige nadelen van huisdieren. :(
Gebruikersavatar
Door Nitus
#722041
Ja, dat lijstje zou eigenlijk in de Bieb moeten staan, ik zoek me ook elke keer rot (hint Lizzy ;)).
Ik ben meteen na de operatie met de chlorella begonnen.

We gaan gewoon duimen voor een voorspoedige operatie ;).
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#722042
Nitus schreef: Ja, dat lijstje zou eigenlijk in de Bieb moeten staan, ik zoek me ook elke keer rot (hint Lizzy ;)).
Ik ben meteen na de operatie met de chlorella begonnen.

We gaan gewoon duimen voor een voorspoedige operatie ;).
Bedankt. :-*

(zou inderdaad handig staan in de bieb ;))
Door Femke
#722062
ik gebruik altijd recovetsem van VSM vóór en na een operatie. Ik begin er (als ik het zover van tevoren weet) 2 weken van tevoren mee en ga er tot 2 weken na de operatie mee door.

dit is recovetsem:

Indicaties 
Bij verwondingen en operatieve ingrepen; ter bevordering van het algeheel herstel.

Eigenschappen
Recovetsem heeft resorptiebevorderende, ontstekingwerende en pijnstillende eigenschappen.
Arnica montana D6: stimuleert de resorptie van door trauma en letsel (zoals operaties) ontstane zwellingen. Hierdoor heeft het een pijn stillend effect. Het heeft tevens een gunstige invloed op een algemene toestand van shock na trauma. 
Calendula officinalis D2: helpt in het bijzonder bij het genezen van uitwendige gehechte of open verwondingen. Calendula bevordert het afsterven van dood weefsel - zodat alleen het gezonde weefsel overblijft - en de vorming van nieuw weefsel, waardoor de wond geneest. Ook heeft het een antiseptische en pijnstillende werking gaat het wildvleesvorming tegen. Calendula bewerkstelligt een opmerkelijk kosmetisch litteken.
Echinacea angustifolia D2: wordt ook wel het homeopathisch antibioticum genoemd. Het activeert het lymfatisch systeem en verhoogt de immuniteit van het aangedane weefsel.
Hypericum perforatum D6: helpt bij zeer pijnlijk, getraumatiseerd zenuwrijk weefsel.
Staphisagria D4: helpt bij snijwonden met vochtvorming en een slechte verkleving van de wondranden. Het werkt tevens gunstig op een normalisering van de darmfunctie na buikoperaties.



heel veel sterkte voor Jane in elk geval, en voor jezelf natuurlijk ook  ;)
Door Femke
#722064
Bernie schreef: Bedankt. :-*

(zou inderdaad handig staan in de bieb ;))
[fluisterstand]iedereen kan topics openen in de bieb hoor, alleen worden ze gesloten voor discussie[/fluisterstand]
Door Ine
#722195
Angelique, fijn dat de kogel door de kerk is meis! :-*
Verder, als ze geholpen is en thuiskomt, gewoon lekker met rust laten en je niets aantrekken van eventueel gepiep. Dat gepiep kan een nawerking van de narcose zijn ;)
De wond in de gaten houden, maar die geneest altijd heel snel 8)
Wel direct de hoeveelheid voer aanpassen, ik geef ongeveer 2/3 van de vroegere portie en daar blijft Nina netjes slank bij. :D
Zoals ik je vertelde is Nina er enorm van opgeknapt en is weer een heerlijke vrolijke hond met haar 9 jaar! ;)
Sterkte vrijdag en ik duim voor jullie :-* :-*
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#722210
Dank jullie wel. :-*

@Femke, die recovetsem, waar is die te krijgen?

@Ine, dat gepiep weet ik inderdaad nog van eerdere operatie's van Mike en Barney. Hoewel die er niet veel lastvan hadden.
Voer minder ik inderdaad gelijk, zodat mijn meisje mooie slank blijft.
Ik hoop dat Jane net zo opknapt als jou Nina.

Ik ben wel bloednerveus, zou het liefst afbellen, maar daar heeft Jane niks aan. :-[
Door Femke
#722271
Bernie schreef: Dank jullie wel. :-*

@Femke, die recovetsem, waar is die te krijgen?

@Ine, dat gepiep weet ik inderdaad nog van eerdere operatie's van Mike en Barney. Hoewel die er niet veel lastvan hadden.
Voer minder ik inderdaad gelijk, zodat mijn meisje mooie slank blijft.
Ik hoop dat Jane net zo opknapt als jou Nina.

Ik ben wel bloednerveus, zou het liefst afbellen, maar daar heeft Jane niks aan. :-[
recovetsem is te koop bij een dierenarts die spulletjes van VSM verkoopt. De laatste keer bleek mijn eigen DA ermee gestopt te zijn, toen heb ik me súf gezocht maar kon ik het nergens meer vinden.
Angelique heeft het me toen opgestuurd, zij heeft het ook.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#722731
Gebeurd het vandaag? Sterkte ermee :-*. Als je ze thuis krijgt zijn ze best een dagje zielig, maar wij hebben vorige week onze Oesjie laten doen (had ongeveer dezelfde klachten) en die was met een dag of twee alweer de oude. (vastbinden dus ;D)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#722741
Bedankt. :-*

Heb haar net achtergelaten daar, dus nu maar afwachten wanneer ik haar kan halen.

@Angelique; ze zijn natuurlijk ook wel een beetje zielig he. ;)
Kijken of Jane ook alweer zo snel de oude is, wordt leuk om haar rustig te houden dan. ::)
Heb jij haar ook 10 dagen lijnrust gegeven?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door