Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#719781
Vanmorgen heb ik foto's laten maken van Sunday's rug.
Tot mijn grote opluchting zag het er allemaal meer dan perfect uit. Alle wervels zaten op de juiste plek, er waren geen atrose of sponylosebruggen te zien. De DA zag niet vaak ruggen van 9 jaar die er zo goed uitzagen.

Ik heb een extra foto laten maken van die ene hele grote veltbult op de ribbenkast omdat ik niet wist wat die aan de binnenkant deed. Op de foto was zeer duidelijk te zien dat het alleen aan de buitenkant van zijn ribbenkast zit en zijn long heeft dus lekker alle ruimte  :D

Wat het dan wel is met die rug? Hij gaf tijdens het onderzoek toch nog pijn aan onder in de rug. De DA zei dat het ook nog zacht weefsel kon zijn wat op de zenuwbanen in de wervelkolom drukte. Dat zou d.m.v contrastfoto's te zien zijn, maar dat doen ze niet zelf.
Omdat Sunday vorige week hard opgeknapt is van de injectie (dexamethason) die hij heeft gekregen heeft hij die nogmaals gehad. Verder pijnstillers meegekregen, die moet hij eerst 5 dagen 2 maal daags hebben en daarna alleen als hij weer pijn heeft.

Verder mag hij iets afvallen, hij was niet té dik maar bij deze klachten was ieder grammetje minder meegenomen. Geen ballen en stokken gooien, fietsen op een rustig tempo en los wandelen is het devies.

Als de klachten blijven aanhouden dan moet ik weer terugkomen voor een plan-van-aanpak.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#719896
Wat fijn dat de foto's totaal geen afwijkingen laten zien, dat is in ieder geval wat.
Hopelijk doen de pijnstillers en de injectie ook zo goed hun werk dat Sunday straks nergens meer last van heeft.
Geef hem maar een zachte knuffel. :-*
Door tieneke
#720016
Persoonlijk had ik zelf al een afspraak gemaakt bij een goede osteopate/fysio.
Waarschijnlijk zit er iets verkeerd wat op foto's heel vaak niet te zien is.
Jammer dat de Da je niet doorverwijst...nu gaan er medicijnen etc in wat de problemen echt niet oplost als er iets verkeerd zit  ;)
Ben benieuwd naar zijn verdere plan van aanpak  :-\
Door Femke
#720050
tieneke schreef: Persoonlijk had ik zelf al een afspraak gemaakt bij een goede osteopate/fysio.
dat is wat mij betreft dan ook de volgende stap  ;)
Door Borke
#720077
Ik hoop dat dit nu snel verlcihting geeft en anders inderdaad verder gaan zoeken bij een ander :)
Het gaat in ieder geval wat beter en er zijn geen gekke dingen te zien, dat is toch goed nieuws :)
Door Erna
#720088
Hopelijk is hij snel van zijn klachten af! Het is zo lastig als je niet weet waar het vandaan komt. Knuf voor Sunday
Door Lizzy
#720479
Femke schreef: Vanmorgen heb ik foto's laten maken van Sunday's rug.
Tot mijn grote opluchting zag het er allemaal meer dan perfect uit. Alle wervels zaten op de juiste plek, er waren geen atrose of sponylosebruggen te zien. De DA zag niet vaak ruggen van 9 jaar die er zo goed uitzagen.

Ik heb een extra foto laten maken van die ene hele grote veltbult op de ribbenkast omdat ik niet wist wat die aan de binnenkant deed. Op de foto was zeer duidelijk te zien dat het alleen aan de buitenkant van zijn ribbenkast zit en zijn long heeft dus lekker alle ruimte  :D

Wat het dan wel is met die rug? Hij gaf tijdens het onderzoek toch nog pijn aan onder in de rug. De DA zei dat het ook nog zacht weefsel kon zijn wat op de zenuwbanen in de wervelkolom drukte. Dat zou d.m.v contrastfoto's te zien zijn, maar dat doen ze niet zelf.
Omdat Sunday vorige week hard opgeknapt is van de injectie (dexamethason) die hij heeft gekregen heeft hij die nogmaals gehad. Verder pijnstillers meegekregen, die moet hij eerst 5 dagen 2 maal daags hebben en daarna alleen als hij weer pijn heeft.

Verder mag hij iets afvallen, hij was niet té dik maar bij deze klachten was ieder grammetje minder meegenomen. Geen ballen en stokken gooien, fietsen op een rustig tempo en los wandelen is het devies.

Als de klachten blijven aanhouden dan moet ik weer terugkomen voor een plan-van-aanpak.
Fijn dat zijn rug er zo goed uit zag Femke! In dit soort gevallen zou ik zelf aan chiropractie of manuele therapie denken!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#721958
Fijn dat de foto's goed zijn! :) Maar wat ga je nu doen? fysioterapie of naar een ostheopaat?

Oh, en beterschap natuurlijk ;).
Door Femke
#722055
Nitus schreef: Fijn dat de foto's goed zijn! :) Maar wat ga je nu doen? fysioterapie of naar een ostheopaat?

Oh, en beterschap natuurlijk ;).
ik heb een afspraak gemaakt bij een osteopate  ;)
Heb daar zelf in het verleden heeel veel baat bij gehad bij een zenuw-in-de-knel en dat heeft toch wel een beetje de doorslag gegeven om te kiezen voor osteopathie
Door Truus
#722410
Femke schreef: afspraak gemaakt hoor, mag ik nu blijven  :P
Ja hoor  ;D!Zeker weten en je zult zien hoe dit gaat helpen...denk maar aan Timo ;).
Door Bajka
#722414
Ik hoop dat de klachten snel zullen overgaan na een paar bezoekjes aan de osteopaat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door