Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Dapper
#721502
Vorige week heb ik ons al voorgesteld op dit forum. Heb inmiddels al het een en ander gelezen. Onze hond Dapper is nu 2 keer behoorlijk ziek geweest (diarree en braken).
Volgens de da was het een dikke darmontsteking en de 2e keer speelde waarschijnlijk ook de dunne darm op.
Dapper heeft injecties, antibiotica gekregen en knapt nu weer op. Dapper is vanaf dat hij pup was een slechte eter. In eerste instantie kreeg hij eukanubabrokken en af en toe een plakje Duck. Na enige tijd luste hij dat niet meer en zijn we overgegaan op een ander merk brokken. Nu heb ik sinds dat hij diarree had gekozen voor brokken van Royal Canin sensible. Van de dierenarts kreeg hij dieetvoer voorgeschreven. Hij vond het in eerste instantie heerlijk maar nu niet meer. Ook de Royal brokken eet hij niet meer. Duck gegeven hiervan weer aan de diarree.
Had zelf enige weken geleden kippenhartjes gegeven heerlijk vond hij het maar de da denkt dat dit ook de oorzaak van de diarree kan zijn.
Ik lees zoveel op deze site dat ik eigenlijk niet weet wat ik moet doen. Dat jullie hier geen voorstander zijn van brokken is duidelijk. Waar kan ik nu het beste mee beginnen. Het lijkt me zo leuk om een hond te hebben die het lekker vindt om te eten. gr. Jeanette
Door tieneke
#721508
Ik zou met een hond met ernstige darmproblemen iets voorzichtiger te werk gaan,je zou eventueel de brokken en de duck kunnen mengen de eerste dagen maar wel de duck licht koken.
Als dat goed gaat de brokken weglaten en de duck vooral de eerste dagen nog heel lichtjes koken,pas als dat goed gaat de duck rauw geven.
Gaat dit nog niet goed dan zou ik een ander merk proberen.
De brokken zou ik heel snel weglaten,wij hadden ook een hond met zeer ernstige chronische dikkedarm ontsteking die na het beginnen met rauw na meer dan 3 jaar tobben helemaal van deze klachten af was  ;) in een paar dagen tijd!
Door tieneke
#721604
[quote="Dian"]
Of een ander merk kvv proberen. Rakker kan bijvoorbeeld ook niet tegen Duck en wel tegen Energique of Prins.
[/quote]
Maar het toch licht koken de eerste dagen als de hond nu nog aan de diarree is.
Door Dapper
#722445
Bedankt voor de reacties. Heb vandaag Dapper Rodi lam/rijst gegeven. En hij ging graag eten. DAt is op zich al een hele vooruitgang. Normaal gesproken ruikt hij aan de bak met eten en loopt in zijn achteruit terug en eet dus niet. De rodi ruikt lekker en nu afwachten of hij geen diarree krijgt. Het is waarschijnlijk een kwestie van uitproberen. De brokken die hij niet meer wilde eten krijgt hij als beloning tussendoor bij het spelen, en dan eet hij ze wel. Het is een rare die hond van ons. Maar we hebben er alles voor over om hem weer gezond te laten zijn en lekker te laten eten.
Door ZsaZSa
#725168
Wij hebben ZsaZsa uit Spanje. Weet niet wat ze daar gegeten heeft..... ;D
Maar toen ze hier kwam wilde ik "het beste" ben begonnen met Specific van de DA.
Wilde ze niet echt.
Toen Royal Canin van de DA, ook niet echt een succes, maar ze at het wel.
Ik heb altijd al in het weekend onze honden Rodi gegeven. Dat at ze super goed.
Dan had ze ook goede ontlasting.....

Op de brok moest ik er heel regelmatig (3 of 4x in de week) 's nachts uit omdat ze moest poepen.
Ontlasting was veel en niet altijd stevig. meestal 3x per dag (en dan nog 's nachts).
Nu op de carnibest 1x per dag en soms zelfs een dag niet.
En NOOIT meer 's nachts naar buiten......
Natuurlijk moet je voorzichtig overschakelen, maar ik zweer bij de Carnibest. Alhoewel ik ook een vraag heb gesteld over de Orijen-brok. Omdat het altijd makkelijk kan zijn een brok achter de hand te hebben.  (en wij eten ook wel eens minder gezond, toch??).
Succes. Ik kan alleen voor ZsaZsa spreken, maar haar darm problemen zijn sinds de Carnibest verleden tijd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door