Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door RickHirs
#720970
Een van onze dalmatiers vindt het eten geweldig lekker. Maar mag hij (uraatgruis) naast jouw advies ook sperciebonen, doperwten of wortels uit blik/pot? Of is dit niet goed omdat, er zout in zit?
Kan ik hem ook gekookte aardappels, zilvervliesrijst of witte rijst geven?
Onze restjes eten geven gaat niet, want wij eten voornamelijk volkoren pasta's, roerbakgroenten, bami, nasi enz enz. Lijkt ons niet iets voor een hond.
Kan ik tussen de middag yoghurt/kwark met ZD broekjes geven?
Hij is aan de magere kant sinds hij sinds drie weken carnibest met groenten krijgt.
Zijn Ph waarde s'morgens is 6 of 6.5, s 'avonds 8 of 7.5. Alvast bedankt voor het advies.
Door Lizzy
#721283
RickHirs schreef: Een van onze dalmatiers vindt het eten geweldig lekker. Maar mag hij (uraatgruis) naast jouw advies ook sperciebonen, doperwten of wortels uit blik/pot? Of is dit niet goed omdat, er zout in zit?
Kan ik hem ook gekookte aardappels, zilvervliesrijst of witte rijst geven?
Onze restjes eten geven gaat niet, want wij eten voornamelijk volkoren pasta's, roerbakgroenten, bami, nasi enz enz. Lijkt ons niet iets voor een hond.
Kan ik tussen de middag yoghurt/kwark met ZD broekjes geven?
Hij is aan de magere kant sinds hij sinds drie weken carnibest met groenten krijgt.
Zijn Ph waarde s'morgens is 6 of 6.5, s 'avonds 8 of 7.5. Alvast bedankt voor het advies.
Wil je hem extra eten geven omdat hij zo mager wordt of om een andere reden? Groente uit blik zou ik vermijden.

Als je hem wat dikker wilt hebben:  Je kunt hem wat meer Carnibest geven, wat extra volle zuivel (kwark, Ricotta, huttekase, volle yoghurt, etc) met fruit, een paar rauwe eitjes per week (stuk of 2 a 3). Groente om aan te komen gaat niet helpen....

Barfplaats wordt gesponsord door