Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door - Judith -
#720758
Ik voer het niet maar ik loop me al een tijdje af te vragen: waarom worden er toch vaak granen in KVV gestopt (lam/rijst, kip/rijst, eend/rijst etc.). Wat voor meerwaarde zou de toevoeging van graan moeten hebben? Een heleboel mensen stappen toch juist over op KVV vanwege (vermeende) allergieën voor graan? (okee en natuurlijk omdat vers gezonder is dan brok...). Dus die moeten dan weer hele speciale varianten zónder gaan voeren. Kan iemand mij de gedachtengang van graan in KVV uitleggen?
Laatst gewijzigd door - Judith - op di 06 mar 2007, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#720762
[quote="Dorothea2"]
Ik denk dat het is om de kosten te drukken......
[/quote]

Ja maar er schijnt maar heel weinig in te zitten, dus hoeveel kosten bespaar je dan, vraag ik mij af...
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#720765
[quote="Judith van Sam"]
Ja maar er schijnt maar heel weinig in te zitten, dus hoeveel kosten bespaar je dan, vraag ik mij af...
[/quote]

Ja daar heb je gelijk in (al bestaat rodi lam en rijst wel voor de helft uit rijst), misschien is de fabrikant van mening dat honden granen nodig hebben?
Door Lizzy
#720767
Ik heb de afgelopen jaren zoveel redenen gehoord, dat ik het niet meer weet. Ik zal degene die ik me nog kan herinneren even opnoemen (vraag mij niet naar de achterliggende gedachten achter al deze redenen he!):

1)Een hond heeft koolhydraat uit graan nodig.
2)Een hond heeft een klein percentage koolhydraat uit graan nodig voor de verbranding.
3)Om een fatsoenlijke eiwitfractie te kunnen bereiken.
4)Omdat het product betaalbaar moet blijven.
5)Omdat klanten denken dat honden granen nodig hebben.

Overigens : als een product uit 7% koolhydraat bestaat, dan gaat dat toch nog wel om zo'n 100 gram rijst per 1 kg voer. Want rijst bestaat voor zo'n 78,x% uit koolhydraat en dus wordt de 7% koolhydraat van 1 kg voer gewonnen uit 100 gram rijst (zo even uit mijn hoofd).
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#720768
[quote="Lizzy"]
Overigens : als een product uit 7% koolhydraat bestaat, dan gaat dat toch nog wel om zo'n 100 gram rijst per 1 kg voer. Want rijst bestaat voor zo'n 78,x% uit koolhydraat en dus wordt de 7% koolhydraat van 1 kg voer gewonnen uit 100 gram rijst (zo even uit mijn hoofd).
[/quote]

Hmm als je het zo bekijkt is het toch nog best veel.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#720780
[quote="Dorothea2"]
Hmm als je het zo bekijkt is het toch nog best veel.
[/quote]

Ja, dat wilde ik ook al zeggen :D. Fijn zo'n sommetje Liz, dat maakt zo'n percentage heel wat 'tastbaarder'.

[quote="Lizzy"]
5)Omdat klanten denken dat honden granen nodig hebben.
[/quote]

Dit is inderdaad natuurlijk een heeeeele goede reden... ::) :-X :-[. Maar goed, zo werkt het dus blijkbaar. Erg eigenlijk  :-[.

Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar het boek van Van der Molen (verplichte KK1-stof), daarin wordt ook beweerd dat ik geloof wel 30% van het dieet uit koolhydraten moet bestaan (als het niet meer is). Dus als je dat aanneemt als waarheid, dan begrijp ik reden 5) zelfs nog wel van de KVV-fabrikanten... :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#720863
[quote="Lizzy"]
Ik heb de afgelopen jaren zoveel redenen gehoord, dat ik het niet meer weet. Ik zal degene die ik me nog kan herinneren even opnoemen (vraag mij niet naar de achterliggende gedachten achter al deze redenen he!):

1)Een hond heeft koolhydraat uit graan nodig.
2)Een hond heeft een klein percentage koolhydraat uit graan nodig voor de verbranding.
3)Om een fatsoenlijke eiwitfractie te kunnen bereiken.
4)Omdat het product betaalbaar moet blijven.
5)Omdat klanten denken dat honden granen nodig hebben.
6)Om bloedsuikerspiegels op peil te houden?

Overigens : als een product uit 7% koolhydraat bestaat, dan gaat dat toch nog wel om zo'n 100 gram rijst per 1 kg voer. Want rijst bestaat voor zo'n 78,x% uit koolhydraat en dus wordt de 7% koolhydraat van 1 kg voer gewonnen uit 100 gram rijst (zo even uit mijn hoofd).
[/quote]

Heb er nog eentje bijgezet.

Vergeet je bij je rijstsommetje de groenten niet...ook heel belangrijke koolhydraatleveranciers 8)
Door Lizzy
#720944
[quote="Angelique"]
Heb er nog eentje bijgezet.

Vergeet je bij je rijstsommetje de groenten niet...ook heel belangrijke koolhydraatleveranciers 8)
[/quote]

:2funny: :2funny: :2funny:

Ja, moest je niet 3 kg andijvie in 1 kg versvlees steken om aan 3% koolhydraat te komen?
Door Ponneke
#724252
[quote="Judith van Sam"]

Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar het boek van Van der Molen (verplichte KK1-stof), daarin wordt ook beweerd dat ik geloof wel 30% van het dieet uit koolhydraten moet bestaan (als het niet meer is). [/quote]


het boek van Van der Molen is hopeloos verouderd.
dat was het al zo'n jaar of 4/5 geleden.
Voor de mensen die alsnog hun examen moeten doen...............Van der Molen heeft altijd gelijk. ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door