Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door oger
#720587
Aangezien ik relatief "nieuw" ben, heb ik natuurlijk nog maar een fractie gelezen van wat op barfplaats geschreven staat. Ik kom dan ook steeds veel interessante onderwerpen tegen, en klik me daarna een ongeluk om weer heel ergens uit te komen.
Dit probleem had ik ook al met de antieke Encyclopedie, die kwam van de plank om iets op te zoeken, maar ik kwam zelden aan het onderwerp toe want ik was al weer iets anders tegengekomen......
Nu is m'n interesse gewekt in vlees drogen, klik, klik, klik..enz.

Dus toch maar gericht een vraag stellen:
-Wordt gedroogd vlees door sommigen meegenomen op vakantie als alternatief voor KVV??

Voor 2 honden (35/30 kg.) kan ik voor de eerste vakantiedagen nog wel KVV meenemen. Met droge brokken hoef ik niet aan te komen, die worden gewoon niet gegeten! En alle dagen op zoek naar slagers en/of vlees is juist iets wat ik tijdens vakantie graag wil vermijden. Wij besteden dan liever de tijd aan wandelen tot we niet meer kunnen, da's veel leuker!

Ter illustratie:
De laatste vakantie in de Belgische Ardennen betrokken we een huisje met koelkast, helaas zonder vriesvak. Heel slim heb ik toen het koelkastje op maximum gezet, het werkte....de koelkast werd vriezer! Echter de melk, yoghurt, boter en alle andere artikelen die ons als baasjes gastronomisch zouden moeten verwennen, waren in bol staande blokken veranderd. De sla was als chips te eten!
Ik zou de volgende vakantie graag een koel pilsje kunnen drinken i.pv. de bierklont zorgvuldig van scherven te ontdoen om daarna, als een abnormaal waterijsje, met mes en vork te moeten verorberen.

Dus extra (mogelijk domme) vraag:
-Hoe lossen andere KVV-ers dit probleempje op?

Ik ben benieuwd,

oger
Gebruikersavatar
Door Dian
#720590
Rakker krijgt bij mij dan gewoon vlees. Ik geef hem al een aantal maaltijden in de week kippenvleugels, vis, gewoon vlees en dat krijgt hij op vakantie gewoon iedere dag. Dat wordt iets vaker naar de supermarkt, maar ja, moet ik er maar voor over hebben. Krijgt hij niets van 2 weken zo leven. Groente kan hij meeeten met de pot
Door Cindy de Wolf
#720591
Ik neem voor nood nature diet mee, dit zit tussen vers en brokken in maar als ik even de kans heb dan koop ik toch vers bij de supermarkt. Wat je zou kunnen overwegen is om voor 3 a 4 dagen tegelijk te kopen in de supermarkt, het liefst bevroren en dan in de koelkast leggen. Het meeste vers is wel een dag of 3 a 4 houdbaar in de koelkast en een beetje rijp vlees vinden de meeste honden geen probleem en ervaren het zelfs vaak als lekkernij.
Door Chaos
#720655
Er is pas geleden een topic over vlees drogen voor de vakantie geweest:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 525.0.html
Maar het lijkt er op dat niemand het nog uitgeprobeerd heeft.
Ik heb zelf met pasen een scoutingkamp, vier dagen weg, alles buiten, geen koelmogelijkheden. Ik wil dan het een en ander aan gedroogd vlees meenemen. Voor de eerste anderhalve dag vers, en de rest gedroogd.
Orgaanvlees gedroogd, spiervlees gedroogd, en i.p.v. vlees met botten droog ik dan spiervlees waarbij ik gemalen eierschaal ga geven(voor het calcium)
Ik wil wel verslag doen na afloop.
Door Lizzy
#721308
Ik koop gewoon bij de supermarkt iedere paar dagen een paar hele kippen. Die verdeel ik in porties voor de honden. Soms kieper ik er wat rundvlees bij (soepvlees of runderhart). Of ik graai een pak vis mee uit de vriezer. En ze krijgen tafelrestjes. En af en toe een rauw ei. En wat fruit. Allemaal weinig uitgebalanceerd maar voor een paar weken : prima. Als ik terug kom van mijn vakantie: krijgen ze gewoon 2 weken geen kip.
Gebruikersavatar
Door pike
#721457
in mijn vakantielanden is vlees duur en vleesbot zeldzaam of niet betaalbaar. Hier is het dan ook kip-kip-kip en wel drumsticks en dijtjes, hele kippen zijn weer erg duur. Gewoon regelmatig uit de supermarkt meenemen waar we toch voor onszelf ook moeten zijn. Daarnaast is als variatie gehakt met eierschaalpoeder (van thuis mee) mogelijk. Ik neem blikjes zalm mee. Als ik niets anders kan krijgen hebben ze dan toch nog drie verschillende soorten. En voor de eerste paar dagen neem ik dan iets mee dat geen kip is.
Orgaanvlees is een probleem. In de supermarkt vind je niets, er ligt alleen varkenshart en varkenslever. Verleden jaar kon ik in een dierenwinkel aan gedroogde pensrepen en gedroogde long komen (duur), en een enkele keer aan hart uit de vriezer. Ik heb nu zitten denken aan zelf drogen en meenemen, maar dat spul moet je evengoed koel houden voglens mij dus ik weet het nog niet zo goed.
Groenten is geen probleem die krijg je overal en ik maak gewoon wat voor twee of drie dagen, er zitten alleen niet zoveel soorten is als thuis. Maar dat halen ze later wel weer in. En dan ook even géén kip.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#721460
Als wij een huisje uitzoeken, is een van de belangrijkste zoekcriteria een vriezer... ;) :D. En dan nemen we wat barfspul mee van huis en dingen als kip en eend, die makkelijk te krijgen zijn, kopen we ter plaatse (Frankrijk). Werkt uitstekend! :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door