Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#720513
mijn reu van 5jr had een zondag zijn pens uitgespuugd en begon s'middags met een beetje dunne ontlasting. Gisteren werd dat in de loop van de dag meer. het is niet echt dat het eruit spuit maar meer een beetje drapperig. Gister avond moest hij wel 8/9 keer(weer een beetje drap)maar tot mijn schrik zat er nu helder bloed bij.Hij maakt geen zieke indruk. Toch maar om 2200 uur naar de da gegaan. Hij is nagekeken, geen koorts, geen buikpijn en een klein inwendig onderzoekje(wat hij niet echt prettig vond maar ja wie wel). Daar kwam geen bloed met mee. Conclusie v/d da -- dikke darmontsteking? Pillen gekregen(salazosulfa)voor 2 weken.En natuurlijk stond er al een zak brokken klaar om mee te geven, moest ook kipfilet koken met rijst.
Maar ik geloof het niet zo, als je ergens een ontsteking heb, heb je koorts of op zijn minst verhoging, maak je toch ook een zieke indruk. Hij heeft dat echt niet. Vanmorgen buiten ging hij weer 8 keer 'zitten' en kwam er kleine beetjes ontlasting(niet dun) maar wel weer met een klein beetje bloed. Verder liep hij vrolijk mee. Hij heeft continu aandrang dus zit hij maar te persen.
Probiotica geef ik hem nu ook.
Wat vinden jullie?
Als het vanmiddag niet minder wordt ga ik toch maar weer terug en dan moeten ze maar foto's nemen.
ellen
Door Kuszco
#720579
Hoi Ellen,
Ik heb dat ook regelmatig gehad met een van mijn vorige labradors. Bloed bij de ontlasting. Zij kreeg toen dezelfde medicatie die jij noemt. En het hielp echt. Sheeba had toen altijd een irritatie van de dikke darm als ze van het water uit de watertonnen dronk.
Zij had ook geen koorts en maakte geen zieke indruk. Alleen vieze bloederige ontlasting.Met de kuur ging het na een paar dagen weer beter.
Als je ongerust bent moet je natuurlijk altijd teruggaan ,al is het dan voor je eigen geruststelling. Maar vreemd vind ik deze behandeling niet.
Gr. Liliane
Door Lizzy
#720584
Waar ben je bang voor? Denk je dat er ergens iets vast zit ofzo?

Helder rood bloed in de ontlasting duidt toch echt meestal op colitis (oftewel dikke darm ontsteking).

Lees anders ook dit: http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=98

Ik zou dus zelf probiotica geven en gewoon zijn eigen voer, waarbij ik dan de eerste dagen wat makkelijk verteerbaar spul zou geven. Dus of vlees met eierschaalpoeder of vlees met gemalen vleesbot (kippennek bijvoorbeeld).
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#720661
gelukkig, maak me eigen gauw zorgen en hoor dan graag dit soort reackties.Maak zijn pillen gewoon op en de kip ligt al klaar voor vanavond.
was inderdaad een beetje benauwd dat er iets dwars zou zitten.
Ik wacht nu rustig af
groetjes ellen
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#721333
het gaat nu weer goed gelukkig hij heeft weer gewone ontlasting en geen bloed er meer bij.
Vanavond geef ik hem weer zijn gewone prakkie!
ellen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door