Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Misty
#719024
Kennen jullie deze merken natvoer? Het ziet er goed uit, zeggen alleen natuurlijke ingrediënten te gebruiken, geen toevoegingen, bestaat uit een hoog percentage vers vlees en geen afvalvlees.

Ik probeer mijn kittens op vers te krijgen, maar de Carnibest en Bandit gaan niet van harte. Van de fokker bovenstaande merken meegekregen en ze eten dit wel met smaak. Ik heb al Bibi besteld, maar krijg dit pas volgende week. Ik hoop dat ze dat wel lekker zullen vinden.
Door *Robin*
#719046
Ik geloof dat, als je kat echt geen vers lust, je dan idd het beste dit soort blikvoer kan geven. het is idd erg natuurlijk buiten het feit dat het verwarmd is geweest... Loeka geeft haar htk poes ook dit blikvoer dacht ik, die is ook echt niet aan het vers te krijgen, ze zal zelf nog wel reageren denk ik ;)
ik hoop dat de kittens bibi wel lekker vinden :)
Door Rosita
#719071
Weet niet hoe Nutro er uit ziet, maar als het op standaard blikvoer lijkt (bruine smeuige massa, waarvan je niet weet wat er in zit) zou ik het niet snel geven. Schesir ziet er heel goed uit, echte stukjes vlees net als Almo Nature en Animonda Carny.
Door Suzan54
#719114
Als ze dat wel lekker vinden dan kan je misschien iets ervan mengen met het KVV. Ooit had ik ook het streven om 100% naar vers te gaan maar inmiddels heb ik vrede met wat er voor de smaak en geur door heen te mengen. Ze eten dan tenminste lekker door en ik heb zicht op wie wat eet.
Terugkijkend naar de gezondheden en behaalde levens van katten van mezelf, familie, vrienden, kennissen en heel veel kittenkopers over een echt lange periode moet ik concluderen dat die natte voeders, ook al zijn ze van supermarkt, zo slecht nog niet zijn. Naar mijn idee maakt het droogvoer de meeste slachtoffers.
Door Loeka
#719275
Joehoe hier ben ik  :D

Ik geef geen schesir, lust ze niet... Ik geef wel Almo en Animonda. Meestal werkt mengen heel goed. Echter er zijn katten....  >:( Hier heb ik er dus zo 1. Het is zelf zo erg dat als ik het vorkje gebruik waar ik het vers mee geschept heb voor de anderen, ook gebruik voor haar eten dan laat ze het staan :o

Je schrijft dat het niet van harte gaat, ze eten het dus wel? Dan volhouden zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Door Misty
#719290
Almo en Animonda geef ik ook, hoewel Animonda er ook uitziet als standaard blikvoer dus dat zegt niet zoveel. De Nutro (zakjes) natvoer voor kittens zijn een soort natte brokjes (lijkt het op), dus ook niet echt herkenbaar. Denk dat ik ze dit niet meer geef (is toch op).

Ja ze eten de Carnibest en Bandit wel, maar niet met zo veel smaak als de Schesir, Almo en Animonda. Bij de Carnibest en Bandit lopen ze na een paar hapjes weg. Het natvoer gaat in 1 keer schoon op. En tja, je wilt toch dat ze groeien. Ik weet het ik ben een slappeling  ;)

Ik heb ze net lamshart gegeven en dat werd bijna van het aanrecht (om op temeratuur te komen) gepikt. Bakjes waren zo leeg. Misschien moet ik toch maar gaan samenstellen, want waarschijnlijk eten ze op die manier wel vers. Net als mijn vorige kat, die moest niets van KVV hebben, maar wel toen ik het zelf ging samenstellen. Waarschijnlijk vinden ze die vleespasta niet zo lekker om te eten en echte stukken vlees wel, zodat ze ook nog wat te kauwen hebben.

Nou moet ik zeggen dat ik hier toch huiverig voor ben en wel:
1. omdat ik toch bang ben dat ze wat tekort komen, ook
2. omdat ik bang ben dat ze zullen stikken in de botjes.
Ik weet dat jullie katten ook niet stikken in de botjes, maar toch vind ik het eng.
Natuurlijk kan ik kippennekken platslaan of kleine stukjes vlees geven, maar juist het schoonhouden van de tanden vind ik belangrijk. Kan iemand mijn bezorgdheid wegnemen? Zijn er misschien filmpjes op dit forum te vinden van katten die grote stukken vlees wegkauwen of botjes eten?
Door Suzan54
#719335
Alsof ik mezelf hoor ;) Ik zat de eerste keer dat ze kippenvleugeltjes kregen ook met m'n telefoon in de hand voor het geval dat.

Ik kan je als troost meegeven dat katten al miljoenen jaren hun gevogelte rauw hebben verorberd. Juist het voorsnijden in hapklare brokken is gevaarlijk want dan raken ze gewend aan happen en slikken terwijl ze dus eigenlijk iedere hap zelf moeten afknagen en vanzelf al de juiste formaten in hun bekje krijgen.

Succes!!
Door Mevroi Kruim
#720571
Gewoon kalm aan beginnen met platgeslagen nekken en vleugels. Niet voor de kat maar voor je eigen gemoedsrust. Je moet zelf het vertrouwen krijgen dat je katten het prima zelf kunnen. Als je het straks aandurft kun je ze grotere stukken gaan geven. De tandenschoonmaak kan wel ff wachten  ;D die worden tenslotte van het blikvoer of de brokken ook niet bepaald schoon.
Overigens merk ik dat grotere stukken spiervlees ook een prima tandenpoetswerking hebben. Daar moeten ze ook stevig op kauwen en knippen. Stukken kipfilet bv of stukken runderpoelet.

Voor tekorten hoef je echt niet bang te zijn, zelf samenstellen is makkelijker dan voor jezelf en/of je gezin een verantwoord dieet samenstellen. Het is, kortom, beslist geen hogere wiskunde.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door