Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#720383
Gitte's hechtingen heb ik er vandaag uitgehaald omdat ze begonnen te smetten. Het is nu 2 weken na de operatie en van de DA mochten de hechtingen er vandaag uit. Omdat mijn en zijn agenda niet overeen kwamen had ik het verwijderen van de hechtingen uitgesteld tot het eind van de week, maar omdat het er steeds slechter ging uitzien heb ik ze vandaag er zelf maar uitgehaald. Nu gebeurde dus waar ik al een beetje bang voor was... in het midden is de wond weer open gegaan  :'(. Het is best wel een diep gat en zo'n 2 cm lang, er komt nog iets bloed/wondvocht uit maar het wordt als steeds minder.
Wat kan ik nu het beste doen? De wondranden naar elkaar duwen lukt wel, maar je kan het niet vastzetten... verbinden is boven op haar rug ook lastig.

klik op de foto voor een vergroting:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Nitus
#720393
Dank voor de snelle reactie :-*. Niets doen zat ik ook aan te denken, maar het is idd best wel groot... denk dat ik morgen toch maar even een auto ga proberen te regelen, kan ik de DA er even naar laten kijken.
Gitte heeft na al die operaties niet zoveel vel meer over op haar rug en daarom komt er heel veel spanning op te staan... shit :(
Gebruikersavatar
Door Nitus
#720457
Was ook niet van plan om aan te gaan modderen hoor  ;). Ik heb net een auto kunnen regelen en om 9.45 een afspraak bij de DA. De wond is vannacht ook nog een stukje groter geworden....  :(
Door *wendy*
#720520
Als de wond weer evt gehecht is honingzalf smeren !!!
Ik wilde er ook niet aan ondanks het vele aandringen van Thunder (eigenaresse van Gandor's vader).
Echter na de 3de keer hechten toch maar begonnen. En ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik er niet gelijk mee begonnen ben.  :-\
Gebruikersavatar
Door Nitus
#720540
Ik heb honingzalf meegekregen! ;) M'n DA wilde het niet opnieuw hechten omdat de kans op opnieuw uitscheuren heel groot aanwezig is. Moet het nu 2x per dag spoelen met een fysiologische (schrijf je dat zo?) zoutoplossing en dan zalven met honingzalf. Hij wil het zo een week aankijken en komt er geen verbetering dan een biopt nemen :o... shit daar had ik niet op gerekend. Maar hij zij eerlijk dat hij het niet helemaal vertrouwde. Normaal gesproken zou zo'n wond binnen 14 dagen helemaal genezen moeten zijn volgens hem :-\.
Nouja, ik blijf positief en ga ervan uit dat de honingzalf z'n werk gaat doen.
Moet nu Fedor even uitlaten, die ligt heel schattig heel dicht bij zielige Gitte (ze heeft een kap om ;)).
Door *wendy*
#720546
Pak de hele wond mee, dus ook wat al wel gedicht is maar nog niet helemaal super goed genezen is.
Gandor zijn wond stond ook open en was zo'n 2 en halve cm groot. Na een dag of 3 honingzalf gesmeert te hebben zag ik al verbetering. Het is nu nog wel een litteken, maar verder netjes geheeld.

Gandor is 3x gehecht en bij de keer daarop open springen hebben we het iom de DA maar open gelaten.
Door Mevroi Kruim
#720555
Oh jakkes  :'( het zit ook echt helemaal niet mee he  :-*

Helen heeft met haar kat Ziggy net zo'n probleem, de wond zit op een ongelukkige plek, ging smetten, scheurde uit, werd opnieuw gehecht, scheurde weer uit ... gebed zonder eind. Voor zover ik weet is de wond nu open en moet hij vanzelf genezen. Honingzalf smeert ze iig ook. Het hele verhaal kun je onder Katten - medisch vinden.

Heel erg veel sterkte met Gitte, en voor jou!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#720781
pippy schreef: Pak de hele wond mee, dus ook wat al wel gedicht is maar nog niet helemaal super goed genezen is.
Gandor zijn wond stond ook open en was zo'n 2 en halve cm groot. Na een dag of 3 honingzalf gesmeert te hebben zag ik al verbetering. Het is nu nog wel een litteken, maar verder netjes geheeld.

Gandor is 3x gehecht en bij de keer daarop open springen hebben we het iom de DA maar open gelaten.
Ja, de hele wond is meteen meegenomen. Vind jouw bericht héél hoopgevend :). hopelijk werkt het bij Gitte ook zo goed.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#720783
Kruimel schreef: Oh jakkes  :'( het zit ook echt helemaal niet mee he  :-*

Helen heeft met haar kat Ziggy net zo'n probleem, de wond zit op een ongelukkige plek, ging smetten, scheurde uit, werd opnieuw gehecht, scheurde weer uit ... gebed zonder eind. Voor zover ik weet is de wond nu open en moet hij vanzelf genezen. Honingzalf smeert ze iig ook. Het hele verhaal kun je onder Katten - medisch vinden.

Heel erg veel sterkte met Gitte, en voor jou!
Dankjewel! Heb net het stuk van Helen en haar kat zitten lezen :o, gelukkig zit het bij Gitte niet op een plek die constant beweegt... hopelijk wordt het hier geen gebed zonder eind :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door