Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nicky
#720140
Hallo! Mijn hond krijgt (tot nu toe) alleen Carnibest, en na een eliminatiedieet van eend/rijst krijgt ze nu ook natuur, kip/rijst, en CB natuur/diabetes.
Maar ik wil ook langzaamaan (dus niet alles tegelijk zodat ik weet wanneer het mis gaat) meer gaan varieren met andere merken, om te beginnen met Smuldier. Alleen wil ik haar niet de compleet versie geven, omdat ik vrees dat daar meer graan in zit dan CB? (ze heeft een granen/eiwit allergie die zich uit op dr huid) Maar hoe vaak kan ik de enkelvoudige versie geven zonder dat het kwaad kan? Ze krijgt ook wel eenden en kippenekjes, de vleugeltjes vallen nog niet helemaal lekker. Dus zou ik dat er eventueel bij kunnen geven?

Jullie gaan dan vast zeggen...waarom ga je niet helemaal Barfen, maar daar ben ik nog even niet aan toe...ben net zo blij dat het nu goed gaat en dat dr allergie onder controle te houden is!
Door tieneke
#720147
Ik zou een hond die een graan allergie heeft dus beslist geen kvv geven waar graan in zit  ;)
In de meeste kvv's zit graan,ook de cb kip/rijst en cb natuur die je nu geeft.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#720170
[quote="Nicky"]
Hallo! Mijn hond krijgt (tot nu toe) alleen Carnibest, en na een eliminatiedieet van eend/rijst krijgt ze nu ook natuur, kip/rijst, en CB natuur/diabetes.
Maar ik wil ook langzaamaan (dus niet alles tegelijk zodat ik weet wanneer het mis gaat) meer gaan varieren met andere merken, om te beginnen met Smuldier. Alleen wil ik haar niet de compleet versie geven, omdat ik vrees dat daar meer graan in zit dan CB? (ze heeft een granen/eiwit allergie die zich uit op dr huid) Maar hoe vaak kan ik de enkelvoudige versie geven zonder dat het kwaad kan? Ze krijgt ook wel eenden en kippenekjes, de vleugeltjes vallen nog niet helemaal lekker. Dus zou ik dat er eventueel bij kunnen geven?

Jullie gaan dan vast zeggen...waarom ga je niet helemaal Barfen, maar daar ben ik nog even niet aan toe...ben net zo blij dat het nu goed gaat en dat dr allergie onder controle te houden is!
[/quote]

Hoezo? zeggen we dat altijd dan ???

als je nou b.v. 4 dagen cb geeft dan kun je op de andere dagen wat enkelvoudige versies geven of wat los barfmateriaal wat je nu al geeft. Dan nog eventueel een eitje, misschien een visje als ze dat lust want de enkelvoudige versies geven niet echt veel meer variatie, is meestal kip of pens, soms gemalen kopvlees maar ik weet niet of Smuldier dat ook heeft.
Door Nicky
#720176
Hihi nee hoor  ::)

en van dat kvv met graan...Ja dat weet ik...anders zei ik het ook niet, maar van de CB heeft ze geen last...Maar ik ben dus bang dat als ze meer graan krijgt dat ze er misschien wel last van krijgt...(het is ook niet helemaal zeker dat het door de graan komt, want het is nu ook weg, zoals ik al zei het gaat goed)

Maar hoe vaak kan ik er nou enkelvoudige versies van Smuldier bijgeven met kippen- en eendennekken, evt. een eitje, zonder dat er tekorten ontstaan?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#720204
[quote="Angelique"]
als je nou b.v. 4 dagen cb geeft dan kun je op de andere dagen wat enkelvoudige versies geven of wat los barfmateriaal wat je nu al geeft. Dan nog eventueel een eitje, misschien een visje als ze dat lust want de enkelvoudige versies geven niet echt veel meer variatie, is meestal kip of pens, soms gemalen kopvlees maar ik weet niet of Smuldier dat ook heeft.
[/quote]

Smuldier verkoopt rundvlees, is gemaakt van gemalen runderstrotten, wangen en lippen.
Door Nicky
#720222
Ze heeft nooit brokken gehad :D alleen bij mn ouders stiekem een paar weken en ze kwam ziek thuis... Maar ik dacht begin es met Smuldier :) dat drukt de kosten ook een beetje...ik ga het gewoon voorzichtig proberen :D de compleet bedoel ik :) maar het is net een paar weken weg en ze gaat zo goed...en dan krijg ik altijd de 'never change a winning team' gedachte :) schijterd ben ik...
Door Bullmastiff gek
#720250
Denk ook dat er in de Smul niet meer graan zit, dan bvb Carnibest.
Als je het over bvb Duck zou hebben dan zou ik zeggen,, even voorzichtig, want daar zitten wel meer granen in, maar volgens mij valt het bij de Smul wel mee.
Ik merk het ook aan de ontlasting van Mack,, Duck meer graan,, meer poep.
Smul en Carni iets minder graan , Dus minder poep in mijn geval dan. :D
Door Nicky
#720289
:) ik ga het eens opzoeken...lijkt me wel verstandig  ::) maar ik zal het gewoon uit moeten proberen of het goed gaat...

Ik vraag me nu nog steeds af of je zomaar een dagje alleen enkelvoudig kan voeren zonder dat dat nadelige gevolgen voor je hond heeft. Dus 2 dagen in de week ofso? Ik weet niet of ik het zou doen, maar ik vraag het me af :)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#720291
[quote="Nicky"]
:) ik ga het eens opzoeken...lijkt me wel verstandig  ::) maar ik zal het gewoon uit moeten proberen of het goed gaat...

Ik vraag me nu nog steeds af of je zomaar een dagje alleen enkelvoudig kan voeren zonder dat dat nadelige gevolgen voor je hond heeft. Dus 2 dagen in de week ofso? Ik weet niet of ik het zou doen, maar ik vraag het me af :)
[/quote]

Volgens mij kan dat helemaal geen kwaad.
Ik gooi er vaak een eitje en wat groente doorheen.
Door Nicky
#720303
Ja ik heb inmiddels ook een oud topic gevonden over precies hetzelfde  :-[ Bedankt voor alle reacties! Ik ga het gewoon proberen, want mijn dame eet me arm! Vooral na bijna 3 maanden Carnibest eend/rijst (waar we nix wijzer van zijn geworden) Deze zomer/lente krijgt ze een allergietest op dr huid, als dr pootjes raar blijven doen iig (ze zijn al bijna een maand rustig nu) Heb steeds meer het idee dat het meer door de natte grond hier komt. Maar het eten doet ook een hoop!
Door Irinushka
#721683
Hallo Nicky,

Wij hebben hetzelfde probleem als jij, met onze witte dwergschnauzer. Zij kan niet tegen granen, of eigenlijk brokken. Maar ik heb haar nu een paar maanden op Smuldier compleet en het gaat werkelijk fantastisch, ze zat helemaal onder de jeukplekken en krabte zich helemaal stuk en haar vacht was doorschijnend geworden van de allergie. Nu is alles weg en is ze jeukvrij, haar vacht is driedubbel zo mooi teruggekomen, helemaal vol en keihard, zoals een schnauzervacht moet zijn. Ik hoop dat jouw hond ook zo geweldig reageert op Smuldier compleet, ik vind het ideaal.

Groetjes Mieke
Gebruikersavatar
Door Angelique
#721689
[quote="Nicky"]
:) ik ga het eens opzoeken...lijkt me wel verstandig  ::) maar ik zal het gewoon uit moeten proberen of het goed gaat...

Ik vraag me nu nog steeds af of je zomaar een dagje alleen enkelvoudig kan voeren zonder dat dat nadelige gevolgen voor je hond heeft. Dus 2 dagen in de week ofso? Ik weet niet of ik het zou doen, maar ik vraag het me af :)
[/quote]

Hierboven schreef ik het volgende, daarmee lijkt me je vraag redelijk beanwoordt toch?

als je nou b.v. 4 dagen cb geeft dan kun je op de andere dagen wat enkelvoudige versies geven of wat los barfmateriaal wat je nu al geeft. Dan nog eventueel een eitje, misschien een visje als ze dat lust want de enkelvoudige versies geven niet echt veel meer variatie, is meestal kip of pens, soms gemalen kopvlees maar ik weet niet of Smuldier dat ook heeft.
Door Nicky
#721705
Ja :) tnx! ik had eroverheen gelezen! Ze smulde van de smuldier...ze heeft nu de enkelvoudige gehad, dus dat moet geen problemen geven. Volgende week gaan we de andere es proberen! En als dat goed gaat, nog een merkje proberen! :) Vis moet ik ook nog eens proberen, tegen visolie had ze niks, maar van zalmolie kreeg ze ook weer een allergische reaktie ik weet niet of ze het dan automatisch ook van zalm heeft?

En @ Mieke: Goed dat jullie hond er zo goed op reageert! Jaia zit al een hele tijd op kvv, maar sinds de Carnibest is ze ontzettend vooruit gegaan. Ze heeft alleen nog steeds jeukplekken op dr kin (is nog bij te houden) en we moeten hier nog steeds heel erg opletten dat dr pootjes droog blijven. Dus het probleem is niet alleen het eten helaas.

De zoektocht gaat verder :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door