Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#719851
Na alle topics over hoe geweldig de droogmachine is (en dat is ie zeker! :D) vroeg ik me af: zijn er ook barfproducten die niet (of minder) geschikt zijn voor de droger? En waarom? Of kan alles eronder?

Rachel.
#719942
Malamoods schreef: Mijn ervaring is dat lever juist prima lukt! Tenminste, ik heb het dan over lamslever.... Ik weet niet of het diersoort uitmaakt?

Rachel.
Hier ook geen enkel probleem met lever.
Door tieneke
#719955
Malamoods schreef: Na alle topics over hoe geweldig de droogmachine is (en dat is ie zeker! :D) vroeg ik me af: zijn er ook barfproducten die niet (of minder) geschikt zijn voor de droger? En waarom? Of kan alles eronder?

Rachel.
Zalm is geen echte aanrader,blijft nat/klef/smeurieachtig.
#720052
dikke vette runderpens krijg je niet droog.

Runderpens zit vaak een dun laagje vet in en dat loopt alleen maar leeg. Ik krijg het niet goed droog. De stukken die niet echt 100% droog zijn die gaan er dan maar als eerste in.
#720093
Vet droogt nooit goed dus altijd afhalen. Dat geldt ook voor kippenhartjes, daar zit vaak best veel vet aan.
Verder geldt: hoe groter de stukken, hoe langzamer het droogt. Hele hartjes duren veel langer dan kleine stukjes.
Door Nemosh
#720798
Hier hebben we nog nooit van een droogmachine gehoord.
ik dacht dat BARF voor rauw voeren stond of ben ik nu abuis???? :-[

of is het alleen om eens iets lekkers te geven?
ik heb gewoon een zak met rauwe gehakt in mijn zak en tja echt ideaal is dat niet.
Dus help, ik wil hier dus alles van weten en gedroogde bananen lijken mij ook erg lekker.... ;D
#720853
Klopt, de dagelijkse maaltijd geven we rauw. Maar zoals je al gemerkt hebt is het voor snoepjes niet echt heel erg praktisch  :-X en daarom zijn er mensen die vlees/pens/hart/lever e.d. drogen en dat als beloning gebruiken. Dat gaat het handigste in een droogmachine, die droogt zonder te koken doordat de temperatuur laag genoeg blijft. Daardoor blijft de voedingswaarde bewaard.

Drogen doe ik sowieso ergens waar ik eht niet ruik, in een kamer met een raam  :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door