Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Erna
#719842
Gisteravond voelde ik bij Sebastiaan een bult in haar melkklier. Omdat we toch naar de Da moesten met Tess is Sebas gelijk maar meegegaan en hebben we een dunne naald biopt laten maken. Eind van de week zullen we de uitslag weten.

Ze is ook pas schijnzwanger geweest dus het is heel goed mogelijk dat ze een verstopte melkklier heeft en daar hopen we dan maar ook op.
Door Truus
#719918
Ik duim ook dat alles goed is ! Wordt die biopt onder verdoving gedaan of is dit niet nodig?
Door Erna
#719943
Truus schreef: Ik duim ook dat alles goed is ! Wordt die biopt onder verdoving gedaan of is dit niet nodig?
Nee dat was niet nodig. Sebas was hartstikke rustig en de bobbel lag goed onder de oppervlakte. De da heeft 3 glaasjes gevuld met cellen en dus ook 3 keer geprikt.

Als het een verstopte melkklier is dan doen we er verder niets aan. Is het een goedaardige tumor dan blijft ie voorlopig ook zitten omdat ik Bas toch deze zomer wilde laten steriliseren. Dan kan het in 1 operatie weggehaald worden.

Is het kwaadaardig dan gaan we voor een volledige verwijdering van de melkklierlijsten plus een sterilisatie. Mits de overige bulten die Basje heeft goedaardig zijn. Ze heeft namelijk nog een paar bultjes die we al eerder hebben laten voelen. De verwachting is dat deze goedaardig zullen zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door