Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door EstherVanPuck
#719706
Sinds gisteren eet Storm slecht. Hij heeft een stukje hart en 2 kipkarkasjes op, die ik hem nog eens heb moeten voeren ook. De rest heeft ie echt met afkeer laten staan. Gisterochtend heeft ie ook gekotst in zijn mand, hij heeft diarree, kwijlt meer en wil graag gras eten. Hij loopt meer als een zoutzak mee en vanochtend bleef ie ook in zijn mand liggen toen ik beneden kwam.

Vanochtend stond er groente, pens en kopvlees op het menu. Ik heb het nog lekker gemengd met ei en alles in hele kleine stukjes geknipt, zodat hij het zo naar binnen kan slurpen.

Zijn bek is gecheckt op wondjes ofzo, maar dat ziet er goed uit. We hebben hem een tabletje Okugest gegeven. Of ie veel water drinkt, mwah, hij drinkt al nooit zo giga veel door dat barf. Dus daar moet ik even extra op letten. Vanavond ga ik hem ook even temperaturen.

Zo kennen we Storm nog niet, hij is voor het eerst echt een beetje ziekig. Nu kijken we het eerst even aan, hopelijk gaat de diarree snel over en gaat ie langzaam weer wat eten. Nu zit ie weer op hondencursus, dus Martijn dacht al dat ie misschien een virusje ofzo heeft opgelopen. Hij komt natuurlijk dan weer extra veel in contact met andere honden.

Zijn er nog andere dingetjes die ik kan geven of waar ik op moet letten?? Vind het zo zielig om ons stoere ventje zo lusteloos te zien...
Door Lizzy
#719708
Mij klinkt het ook als een virus. Of iets gegeten dat hem niet lekker is gevallen; kan ook. Hij is niet pas geent?

Overigens zou ik hem geen eten geven, zolang hij dat eigenlijk niet wil. Vasten is in dat soort gevallen beter. Eventueel wel wat yoghurt met een plens water de drinken geven. Of bouillon (niet vet).
Door EstherVanPuck
#719712
Cathy schreef: Waarom nu niet tempraturen , zou er niet mee wachten tot vanavond .

Gr Jet
Uuuhh, omdat ik op mijn werk zit?  ;)
Door EstherVanPuck
#719717
Lizzy schreef: Mij klinkt het ook als een virus. Of iets gegeten dat hem niet lekker is gevallen; kan ook. Hij is niet pas geent?

Overigens zou ik hem geen eten geven, zolang hij dat eigenlijk niet wil. Vasten is in dat soort gevallen beter. Eventueel wel wat yoghurt met een plens water de drinken geven. Of bouillon (niet vet).
Weet niet of hij wat fouts heeft gegeten, dat kan natuurlijk altijd. Hij is nog niet geent, dus dat kan het niet zijn.

Ik ga hem ook geen eten opdwingen, het staat nu in de koelkast en vanavond doe ik een nieuwe poging. En anders maken we Puck weer heel gelukkig  8)
Yoghurt op zich vind ie niet zo interessant en wilde ie gisteren dus ook niet eten/slurpen. We kijken het nog even aan, want ja, wij denken ook aan een virusje. Dus moet er snel verbetering in komen.
Door EstherVanPuck
#720344
Hmm, meneers eetlust was vanavond gelukkig weer helemaal terug en hij is weer de oude. Ziekzijn was dus van korte duur, gelukkig.  :-*
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#720351
EstherVanPuck schreef: Hmm, meneers eetlust was vanavond gelukkig weer helemaal terug en hij is weer de oude. Ziekzijn was dus van korte duur, gelukkig.  :-*
Gelukkig maar. :-*
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#720496
Gelukkig dat Storm weer de oude is  :)

Ik heb zelf het idee dat dit soort dingen bij Indy veel sneller voorbij gaan sinds hij vers eet. Voorheen kon hij door een virusje wel een hele week van de rel zijn. Nu heeft hij soms ook wel eens diarree, maar dat duurt dan hooguit een dag.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door