Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ~anna~
#71353
Gaat er voor een loopsheids periode altijd een verharings periode aan vooraf?
Door oebaya
#71354
balupa schreef: Gaat er voor een loopsheids periode altijd een verharings periode aan vooraf?
Dacht eerder erna, maar ik heb geen verharende honden, dus zeker weten doe ik het ook niet.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#71368
balupa schreef: Gaat er voor een loopsheids periode altijd een verharings periode aan vooraf?
nooit iets van gemerkt.
Door ine
#71396
Inderdaad kan ik me het voor de geest halen, dat ze na de loopsheid verharen, maar als dat zo is, heb ik hier een teef, die in de war is! :-\
Lisa zou komende maand loops moeten worden, maar is nu dus vreselijk aan het verharen!
Aan dit antwoord heb je dus ook niets! ;) ;D ::)
Door Ollie
#71638
Volgens mij kan het allebei! ??? Dat verschilt hier ook nog wel eens moet ik zeggen!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#71726
Ollie schreef: Volgens mij kan het allebei! ??? Dat verschilt hier ook nog wel eens moet ik zeggen!
Nou het ligt eraan wanneer ze loops worden,door het warme weer beginnen veel honden al hun wintervacht te lozen ,als dat net zo uitkomt dat ze loops moeten worden ........................
Door ~anna~
#71738
Bedankt alvast voor het meedenken.
Het zit namelijk zo mijn witte herdertje is toen ze 6 maanden was gaan verharen ze is nu klaar en heeft een mooie volle vacht.Over een paar weken word ze 8 maanden en nu zag ik van de week dat haar tutje wat donkerder is geworden doorbloeding?veroorzaakt door loopsheid die onderweg is?Honden van dit formaat worden meestal vanaf 9 maanden loops haar moeder was 12 maanden.Wat ik wil weten kan het nu al dat ze loops word?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#71742
balupa schreef: Bedankt alvast voor het meedenken.
Het zit namelijk zo mijn witte herdertje is toen ze 6 maanden was gaan verharen ze is nu klaar en heeft een mooie volle vacht.Over een paar weken word ze 8 maanden en nu zag ik van de week dat haar tutje wat donkerder is geworden doorbloeding?veroorzaakt door loopsheid die onderweg is?Honden van dit formaat worden meestal vanaf 9 maanden loops haar moeder was 12 maanden.Wat ik wil weten kan het nu al dat ze loops word?
Ja hoor ,de eerste loopsheid komt meestal tussen de 6 en 18 maanden,maar vaak zie je dat in bepaalde bloedlijnen de teven allemaal rond dezelfde leeftijd loops worden,bij mijn teven was dat altijd pas met 18 maanden,met Donna moet ik dat dus even afwachten.
Dat de moeder van jou teef met 12 maanden loops werd zegt niet dat jouw teef nu niet loops kan worden .
Gebruikersavatar
Door Angelique
#71784
Een paar teven van mij storten na de loopsheid hun ondervacht eruit, anderen weer niet, dus het is gewoon even afwachten wat je teef doet.
Andere voeding of extra supplementen heeft het proces hier nog niet kunnen keren. Wel waren ze weer sneller terug in vacht, maar dat neemt niet we dat ze toch minimaal een week of 4 in een doorkijkjurkje lopen :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#71790
Angelique schreef: Een paar teven van mij storten na de loopsheid hun ondervacht eruit, anderen weer niet, dus het is gewoon even afwachten wat je teef doet.
Andere voeding of extra supplementen heeft het proces hier nog niet kunnen keren. Wel waren ze weer sneller terug in vacht, maar dat neemt niet we dat ze toch minimaal een week of 4 in een doorkijkjurkje lopen :-\
Hier hebben ze er tot nog toe gelukkig nooit geen last van gehad,want er zijn zat amerikanen die hun hele vacht laten vallen na de loopsheid,ik hoop dat donna haar vachtje ook laat zitten na de loopsheid.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#71964
Die van ons, de herders dan, gaan wel de rui in voor ze loops worden. Daaraan kun je het merken. Als ze uitgeruid zijn worden ze loops. Babsi deed dat vroeger en Bowyn doet het nu ook.
Alleen Gina moet nu voor het eerst loops worden en heeft nog niet geruid. Hitam vind dat ze loops moet worden, want hij loopt de hele tijd dachter haar aan en is niet meer bang voor haar. Verder merken we nog niets, maar ze is nu bjna 10 maanden, dus het moet een keertje komen.
Door K@rin
#71966
balupa schreef: Gaat er voor een loopsheids periode altijd een verharings periode aan vooraf?
Mijn ervaring is, dat de teven een week of 6 voor de loopsheid gaan verharen .........
Door ~anna~
#72215
Dat heb ik bij Hollandse herder teven ,ook van de andere haar variteiten gehoord,waneer ze klaar zijn met verharen worden ze loops.Omdat haar moeder laat was met haar eerste loopsheid volgens de fokker ging ik twijfelen.Het ligt voor mijn gevoel dan ook meer voor de hand dat ze met 9 maanden loops word.Sommige reuen buiten zijn nog steeds niet erg galant tegen haar zal ook wel door haar zelf komen ze erg grof(lomp)in haar spel.Ik lijn haar bij lompe reuen dan ook aan ben benieuwd als ze straks een dame is :-\ dat het wat beter word.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#73464
Ja Karin bij mij ongeveer 2 maanden :) Bij de DH.Bij mijn Shelties is dat weer anders.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door