Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ulla
#717734
Roxanne één van onze oudere honden,heeft regelmatig terugkerende blaasontsteking,en struviet.
Ze eet kvv in combinatie met barf.
Het aandeel kvv is 2/3 en barf dus 1/3.
Het barfdeel wordt behoorlijk afgewisseld met bijvoorbeeld kalkoen,eend,hert,zalm,panvis,en wat geit en lam,dan met bot.
Ook de kvv wisselt sterk,Carninest,Energique,Duck,Rodi,Smuldier,Ahv,en als ik er aan kan komen Bandit.
Mij lijkt dat het niet aan de voeding ligt.
Ze krijgt ook appelazijn aan de voeding toegevoegd.
Ik heb nu Cranberies,gedroogd gekocht,en wil dit gaan malen,door een groenten mix.
Roxanne is bijna 8 jaar(deze maand).
Ze heeft het als puber een keer gehad,na een noodgedwongen castratie is dit vaker voorgekomen.
Dieetvoer,heeft ze hier nooit voor gehad,en ziek is ze er ook niet van.
Vanmiddag heb ik een ph van 7.4 gemeten.
Te hoog dus.
Iemand een tip,want ook al is ze er niet ziek van,ik wil het graag goed hebben.
Het kan ook ontaarden in steentjes,of andere problemen.
Reacties zijn van harte welkom,en ook namens Roxanne,mijn dank.

Ulla
Door Lil
#717993
Ik zou beginnen met absoluut graanvrij te voeren en eventueel extra vit. C toe te voegen. Ook zou ik eens proberen met chinese kruiden, dit vind je geloof ik op www.huisdierendokter.nl. Mijn kat is nu al drie jaar van de struviet af. Boris heeft blaasstenen gehad en die zijn ook met (weer andere) chinese kruiden weggegaan.  :D
Je vind trouwens meerdere topics over struviet bij de zoekfunctie  ;)
Door ulla
#718070
Lil schreef: Ik zou beginnen met absoluut graanvrij te voeren en eventueel extra vit. C toe te voegen. Ook zou ik eens proberen met chinese kruiden, dit vind je geloof ik op http://www.huisdierendokter.nl. Mijn kat is nu al drie jaar van de struviet af. Boris heeft blaasstenen gehad en die zijn ook met (weer andere) chinese kruiden weggegaan.  :D
Je vind trouwens meerdere topics over struviet bij de zoekfunctie  ;)
Bedankt,ik heb al het een en ander uitgedraaid,kan ik dat op mijn gemak lezen.
Ik zal(als ik het goed heb) vitamine C als acorbinezuur kopen,en wat ik las,zou minder groenten ook kunnen helpen.
Vanmiddag was de ph 8,ik ga eens kijken wat de ph is als ik een week helemaal geen groenten geef.
Ook zal ik haar op volledig barf zetten,dat is geen probleem.
En dan de komende week iedere dag haar ph meten.
Door Lil
#718330
Klopt de kat krijgt geen groente!!! Boris wel,  maar die had ook volgens mij alleen maar struviet vanwege een verwaarloosde blaasontsteking, voor de rest is zijn ph altijd in orde geweest.
Door ulla
#718851
Katten hebben bij mijn weten geen groenten nodig.
Honden eten toch anders.!!!
Maar een week zal geen kwaad kunnen.
Zolang Roxanne niet ziek is probeer ik gewoon dingen uit,antibiotica helpt ook maar tijdelijk.
Dus eerst volledig barf,appelazijn,en groenten schrappen.
PH was vandaag op een ander tijdstip weer 8.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door