Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bolleholle
#717265
Mijn arme 1,5 jaar oude, dik behaarde, tri-color King Charles reutje krabt en bijt op zijn rug zich tot bloedens toe. Geen teek, vlo of ander kruipsel. Ik gaf hem Pedigree echter ben aangeraden na enige tijd alleen vlees om hem Smolke te geven.
Hij eet gulzig en is speels en onbevangen blij. Alleen is hij soms, enige malen per dag, heen en weer aan het rennen en heel onrustig. Met driftige bewegingen bijt hij op zijn rug en krabt hij met zijn achterpoten tegen zijn flanken. Dierenarts vindt dit soort klachten geweldig, denk ik, omdat hij een soort natte vinger adviezen geeft. Zijn kassa rinkelt gewillig.
Dear hondenvrienden, wie weet wat dit zou kunnen zijn uit ervaring en wat kan ik ertegen doen?

Hartelijk dank voor jullie reacties en vooral namens mijn Boefje.
Door tt-tjes
#717269
Je zou eens kunnen beginnen met hem van de brokken af te halen en vers te gaan voeren. Dus ook geen blik

De mensen op dit forum voeren trouwens alleen vers of barf en geen brokken.
Door fester
#717722
Ik zou hem ook van de brokken afhalen en alleen kvv geven.
Je hebt dan hele grote kans dat de alergie overgaat.

Je kunt hier lezen wat voor kvv er allemaal te koop is. Maar in de suppermarkt en dierenwinkel verkopen ze altijd wel rodi of smuldier ahv.

Je zult zien dat je hondje er van op knapt. ;D

En niet twijfelen aan je zelf en niet denken dat de da het altijd wel weet.

Lees eens op dit forum je kunt hier heel veel leren ;D
Door Lizzy
#718353
Misschien moet je inderdaad beginnen met wat rond te kijken op dit forum. En je hond dan overschakelen op echt hondenvoer. Dat wil zeggen: rauw en vers.
Door Truus
#718356
Is de anaalklier al nagekeken? Daar kunnen ze n.l. ook enorme jeuk over hun hele lijf van krijgen. Inderdaad ook even hier goed lezen en die brokken de deur uit ! Veel honden zijn echt opgeknapt nadat ze echte gezonde voeding kregen.
Beterschap en succes!
Door amber9960
#718370
[quote="Truus"]
Is de anaalklier al nagekeken? Daar kunnen ze n.l. ook enorme jeuk over hun hele lijf van krijgen. Inderdaad ook even hier goed lezen en die brokken de deur uit ! Veel honden zijn echt opgeknapt nadat ze echte gezonde voeding kregen.
Beterschap en succes!
[/quote]

is dat zo? dat is nu het eerste dat ik hier van hoor.Mijn boef zit nu al meer dan een jaar op vers maar de jeuk blijft,misschien is de anaalklier wel het probleem dan,maar dit zou de dierenarts toch moeten weten dan?
Wat bij mij wel helpt om de jeuk een paar dagen te verminderen is een behandeling met tea tree olie,maar goed dit helpt voor de jeuk maar neemt de oorzaak niet weg natuurlijk.
Door amber9960
#718375
[quote="Bolleholle"]
Mijn arme 1,5 jaar oude, dik behaarde, tri-color King Charles reutje krabt en bijt op zijn rug zich tot bloedens toe. Geen teek, vlo of ander kruipsel. Ik gaf hem Pedigree echter ben aangeraden na enige tijd alleen vlees om hem Smolke te geven.
Hij eet gulzig en is speels en onbevangen blij. Alleen is hij soms, enige malen per dag, heen en weer aan het rennen en heel onrustig. Met driftige bewegingen bijt hij op zijn rug en krabt hij met zijn achterpoten tegen zijn flanken. Dierenarts vindt dit soort klachten geweldig, denk ik, omdat hij een soort natte vinger adviezen geeft. Zijn kassa rinkelt gewillig.
Dear hondenvrienden, wie weet wat dit zou kunnen zijn uit ervaring en wat kan ik ertegen doen?

Hartelijk dank voor jullie reacties en vooral namens mijn Boefje.
[/quote]

zoals je hierboven kunt lezen heeft bij mijn boef het overschakelen naar vers voer niet geholpen voor de jeuk,maar wel voor heel wat andere zaken,ik zou dus als ik jou was de raad om hier wat over te lezen serieus overwegen.Ik heb geen moment spijt dat ik hem van de brokken heb afgehaald,en je zou mijn boef nu eens moeten zien tov een jaar geleden!
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#718426
[quote="Tinker"]
Als ik dit lees dan denk ik maar een ding en dat is:SYRINGOMYELIA.Ga aub naar www.cavalierpage.com en vraag daar advies er zitten mensen die alles over deze aandoening weten.Er zijn mensen die jaren aantobben en dachten dat het aan de voeding of een allergie lag en dmv een MRI-scan kwamen zij erachter dat het om Syringomyelia ging.Er is onlangs bekent geworden dat 60-70%van de Cavalierpopulatie deze aandoening in meer of minder maten heeft of er tenminste drager van is.Deze ziekte word ook wel in de volksmond de"krapziekte"genoemd.
[/quote]

Hé dat is toevallig daar hebben we het net deze week over gehad bij m´n studie. Ik had er nog nooit van gehoord en vond het schrikbarend om te horen hoeveel cavaliers hier wel niet last van hebben.  :o
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#718551
[quote="Tinker"]
Lees AUB op www.cavalierkingcharlesgilde.nl en dan onder het kopje INFORMATIE over Syringomyelia,daar staat alles wat je wilt weten over deze vreselijke aandoening.Een van mijn eigen Cavaliers heeft deze aandoening helaas ook,zij het in het beginstadium. :'(
[/quote]

Heej bedankt voor de link, reuze interessant.
Maar kan jeuk dan ook het enige symptoom zijn? Ik ken nl. aardig wat cavaliers met jeuk.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#718652
[quote="Tinker"]
Als ik dit lees dan denk ik maar een ding en dat is:SYRINGOMYELIA.Ga aub naar www.cavalierpage.com en vraag daar advies er zitten mensen die alles over deze aandoening weten.[/quote]
Dat was inderdaad ook mijn eerste gedachte. Syringomyelia komt helaas vaak voor bij de Cavalier! Tinker geeft een goed advies door op de cavalierpage eens te informeren.
Helaas is de aandoening nog niet zo bekend bij dierenartsen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door