Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door chantalm
#718509
Hoi allemaal,

Het is al weer even geleden dat ik hier was.

Mister staat nu een jaar op de Carnibest :)

De reden dat ik hem heb overgezet op de Carnibest was dat hij ongelooflijke jeuk en open plekken had en oorproblemen. Het was om te huilen.
Ja, was en had want het gaat super met mijn mannetje. Een paar ups en downs gehad zo ben ik er achter gekomen dat hij allergisch is voor rundvlees en sinds 2 maanden voor kip. Maar op de Lam/rijst gaat het vlekkeloos.

Maar nu wil ik ook wel een keer hondekoekjes voor hem bakken. Weet iemand nog een goed recept. Heb net al even gezocht maar kon niks vinden, ongetwijfelt smoort het van de recepten maar niet waar ik heb gezocht.

Groetjes Chantal
Door tt-tjes
#718513
Super dat het zo goed gaat met Mister. Ik zou alleen geen koekjes oid bakken, maar bijv. lamslever drogen in de oven/droogmachientje. Doen ze hier een moord voor.
Door chantalm
#718517
Goed geen granen, maar hoe droog ik de lever en op welke temperatuur en hoe lang?

Hoe lang is het dan houdbaar?

Droogmachine kun je die op MP vinden of waar verkopen ze die?

Groetjes Chantal
Door tt-tjes
#718522
Tieneke verkoopt ze (berichtje boven het jouwe), kun je bij haar op site zien.

Of anders gewoon in je eigen oven. Even met de zoekfunctie zoeken naar beloninkjes of vlees drogen, dan komt er vanalles naar boven.

Ik geloof dat je de oven op 50 of 60 graden moet zetten, een uurtje of 8 in de oven.
Door chantalm
#718524
Oké geen droogmachine op MP.

Maar goed lamslever. Long kan neem ik aan ook en pens

Kan ik ook eend, fazant, kalkoen, geit, hert oid drogen. Long, lever, stukjes hart???

Waar moet ik aan denken ???

Groetjes Chantal
Door Boefke
#718577
Volgens mij kun je alles drogen, zolang er maar geen bot in zit. Zelf heb ik geen droogmachine of oven, wel een magnetron, maar dat droogt niet prettig, dus ik kook de snoepjes en vries ze in heel kleine dagporties in. Is ook nog een mogelijkheid, maar als je kunt drogen zou ik daarvoor kiezen.
Door Mevroi Kruim
#718638
Je kunt ongeveer alles drogen mits er niet te veel vet aanzit. Vet gaat smelten en wordt ranzig. Afsnijden dus.
Hoe kleiner je de stukjes maakt hoe sneller het droogt. En de beste droogtemperatuur is onder de 60º. Daarboven denatureren de eiwitten en vermindert de voedingswaarde.
Hoe lang het houdbaar is hangt af van hoe droogt je het maakt. Ik droog bv kipfilet echt gortdroog, en dan is het maanden houdbaar. Ik stop het in een goedsluitend bakje in de koelkast maar er zitten ook altijd wel snoepjes in m'n zakken, soms wekenlang, geen enkel probleem.
Lever is wat kleffer van zichzelf en dat is ook wat minder lang houdbaar. Honden vinden het vaak het lekkerst als het niet helemaal keihard en droog is maar nog ietsje buigzaam. Maar ook dan is het weken en weken houdbaar.
Door Happy Tail
#718735
hier gaan dagelijks wat zelf gedroogde pensstaafjes erin. En die zijn toch echt het allerlekkerste. Ze winnen zelfs van de pensstaafjes uit de winkel. Tja niet gek eigenlijk, als ik straks weer vlees moet halen dan neem ik wat extra spiervlees mee, zoals geiten afsnijdsel. en dat gaat dan ook lekker de droger in. zo heel af en toe gaat er  een koekje in. Moet kunnen vind ik, maar dan heeft Baya ook geen granen allergie.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door