Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Annemieke
#7176
Ik had deze vraag ook op doggynet gezet maar dat ligt een beetje plat geloof ik vandaar dat ik hem ook even hier stel.
Mijn pup (bearded collie) is nu 15 weken oud en groeit vreselijk hard! Hij weegt al 13 kilo wat vrij veel is en hij is heel erg groot, al bijna net zo groot als mijn volwassen teef. Hij krijgt volledig Bibi ongeveer 750 gram op een dag verdeeld over 3x. Hij is groter dan puppen van dezelfde leeftijd die als ze volwassen zijn veel groter moeten worden :-/
Kan het zijn dat hij te hard groeit of hoef ik me geen zorgen te maken, misschien staat hij straks een paar maanden stil in groei kan dat???
Door Janet
#7177
Ik had deze vraag ook op doggynet gezet maar dat ligt een beetje plat geloof ik vandaar dat ik hem ook even hier stel.
Mijn pup (bearded collie) is nu 15 weken oud en groeit vreselijk hard! Hij weegt al 13 kilo wat vrij veel is en hij is heel erg groot, al bijna net zo groot als mijn volwassen teef. Hij krijgt volledig Bibi ongeveer 750 gram op een dag verdeeld over 3x. Hij is groter dan puppen van dezelfde leeftijd die als ze volwassen zijn veel groter moeten worden :-/
Kan het zijn dat hij te hard groeit of hoef ik me geen zorgen te maken, misschien staat hij straks een paar maanden stil in groei kan dat???
Hoihoi,
hoe is de rest van de algehele conditie van je hond? Volgens mij groeien puppen die op vers worden grootgebracht toch gelijkmatiger en 'natuurlijker' dan puppen die op (puppy)brok/blik staan. Ik denk zelf dat, als ie voor de rest mooi en goed gezond is, er niks aan de hand is.
Door Paul_Barte
#7178
Annemiek...er zijn grote en kleine honden en ik denk dat jij toevallig een grote hebt LOL.

Een hond wordt niet groter of kleiner door de Bibi maar door hetgeen wat in de genen zit en daar verander je echt helemaal niets aan.

Op vlees groeit een hond in de regel zelfs langzamer en gelijkmatig dan op brokken en heeft daardoor ook zelden last van groeipijnen.
Het "eindpunt" wordt bepaald door ouders, voorouders enz. enz.

Grtz
Paul
Door Janet
#7179
Dank je wel Paul, jij kan het gelukkig beter uitleggen dan ik :)  (en dat meen ik).
Laatst gewijzigd door Janet op wo 14 mei 2003, 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Annemieke
#7180
Annemiek...er zijn grote en kleine honden en ik denk dat jij toevallig een grote hebt LOL.

Een hond wordt niet groter of kleiner door de Bibi maar door hetgeen wat in de genen zit en daar verander je echt helemaal niets aan.

Op vlees groeit een hond in de regel zelfs langzamer en gelijkmatig dan op brokken en heeft daardoor ook zelden last van groeipijnen.
Het "eindpunt" wordt bepaald door ouders, voorouders enz. enz.

Grtz
Paul
Dat wilde ik gewoon even horen!!! Hij is zeker niet dik, het is een mooi stevig hondje mooi in verhouding alleen wat groot, maar hij glimt als een spiegel.

Bedankt!!!
Door Ink
#7181
Misschien praat ik onzin, maar voorlopig is Sam de enige van het nest (8 pups) die nog binnen de zogenaamde rasstandaard valt. Het zal allemaal genetisch bepaald zijn en het zal allemaal ... whatever ... maar voorlopig heb ik (Sam is nu 14,5 maand) alleen maar problemen gehoord van zijn broertjes en zusje die met brokken zijn opgegroeid. Wordt jouw hond (zonder lichamelijke problemen) groter dan zou moeten zijn ... so be it. Qua voeding denk ik dat je goed bezig bent. God, wat een rampzalige uitdrukking is dat. Misschien dat je hier wat wijzer kan/wilt worden om eens een maaltijd of allemaal zelf samen te stellen. Ziet je hond er goed uit? Zie je dat je hond gelukkig is? Kijk .....

Groetje!
Door eberhardje
#7182
Ink, wat voor een glansspray gebruik jij op je hond?
en waar koop ik die ;-)
Door Twanneke
#7183
Het zal bij jou hond vast in de genen zitten Annemieke, aangezien ze 'volwassen' hondenvoer krijgt is de Ca/ph bijdrage minder als ik 'puppyvoer' Wat zou beteken dat ze minder hard groeit als waneer ze op een  zogeheten 'puppyvoer' stond.
Door Annemieke
#7184
Het zal bij jou hond vast in de genen zitten Annemieke, aangezien ze 'volwassen' hondenvoer krijgt is de Ca/ph bijdrage minder als ik 'puppyvoer' Wat zou beteken dat ze minder hard groeit als waneer ze op een šzogeheten 'puppyvoer' stond.
Ja dat zou kunnen, moeder is een forse teef daarom heeft de fokker voor een niet zo'n grote reu gekozen. Ik vind het op zich niet zo heel erg, hij mag van mij een flinke reu worden maar hij moet natuurlijk niet te groot worden!!!
Door Ink
#7185
Ink, wat voor een glansspray gebruik jij op je hond?
en waar koop ik die ;-)
Hihi, het heet ... 'Lekker eten' en je koopt het ... bij slager, supermarkt en nog zo wat tenten.
Uiteraard iedere maaltijd gelardeerd met een scheutje onvoorwaardelijke liefde :D.
Door eberhardje
#7186
Ach gossie wat lief,daar gaan we  toch allemaal van glimmen!
Maar zonder dollen , die van mij zien er ook superflorisant uit  maar op een ruwe vacht toont het natuurlijk lang niet zo als op Sam.
Vind de Foto echt stunning...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door